Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@08:56:56 GMT

درخواست رئیس پارلمان اروپا برای تعویق برگزیت

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۹۴۲۸

درخواست رئیس پارلمان اروپا برای تعویق برگزیت

 دیوید ساسولی، سیاستمدار اهل انگلیس و رئیس پارلمان اروپا امروز گفت مقامات اروپایی باید با درخواست لندن برای افزایش مهلت برگزیت موافقت کنند. پیش از این دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا، نیز درخواست مشابهی مطرح کرده بود.

ساسولی در بیانیه‌ای که امروز منتشر کرد گفت تمدید مهلت ۳۱ اکتبر (مهلت پیشینی که اتحادیه اروپا به انگلیس داده بود) «اجازه می‌دهد لندن موقعیت خود را اعلام کند و این امر را ممکن می‌سازد که پارلمان اروپا بتواند نقش خود را ایفا کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد تاسک نیز گفته است از ۲۷ کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا خواهد خواست تا با تاخیر برگزیت موافقت کنند. او در توییتی نوشت به دلیل رای‌گیری به ۲۷ کشور دیگر اتحادیه اروپا توصیه می‌کند یک مهلت دیگر به انگلیس اعطا کنند تا این کشور دچار بحران خروج بدون توافق در مدت باقیمانده، تنها هشت روز، نشود.

براساس مهلت پیشین، انگلیس باید ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج شود. بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور، طی نامه‌ای از این اتحادیه درخواست کرده است مهلت برگزیت را سه ماه دیگر تمدید کند تا توافقی را که با کمیسیون اروپا به دست آورده است در پارلمان انگلیس به تصویب برساند و لندن را از خروج بدون توافق نجات دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: برگزیت بیانیه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: خاورمیانه در لبه پرتگاه است / انتظار حمله اسرائیل به ایران را دارم

آفتاب‌‌نیوز :

«جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه به رادیو اسپانیایی «اوندا سرو» (Onda Cero) با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا گفت: ما بر روی لبه یک پرتگاهیم و باید از آن دوری کنیم.

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: ما باید روی ترمز بزنیم و دنده را عوض کنیم!

بورل گفت، انتظار حمله‌ای از سوی رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات ایران را دارد، اما امیدوار است که این مساله به تنش بیشتر منجر نشود.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین ادامه داد، یک اختلاف‌نظر فاحش در داخل ائتلاف جناح راستی اسرائیل بین افراط‌گرایان حامی اقدام تلافی‌جویانه خشن و یک فراکسیون میانه‌روتر و معقول وجود دارد.

یکشنبه روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از جمله شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

سپاه در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • درخواست چندین کشور از یوفا: مهلت اعلام لیست نهایی برای مسابقات یورو ۲۰۲۴ را به تاخیر بیاندازید
  • درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس
  • بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم | به نفع همه است شاهد رویارویی نباشیم
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • بورل: خاورمیانه در لبه پرتگاه است / انتظار حمله اسرائیل به ایران را دارم
  • بورل: خاورمیانه در لبه پرتگاه است
  • خاورمیانه در لبه پرتگاه است
  • بورل : خاورمیانه در لبه پرتگاه است
  • درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراین