Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:23:13 GMT

ورود نیروهای جدید ارتش سوریه به الرقه و الحسکه

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۹۵۹۶

ورود نیروهای جدید ارتش سوریه به الرقه و الحسکه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اعزام این نیروها و تجهیزات همراه آنان به منظور برقراری امنیت در مناطق مرزی و تقویت نیروهای موجود در مناطق شمال شرق سوریه صورت می گیرد.

این در حالی است که یکی از یگان های پلیس نظامی روسیه نیز امروز وارد شهر عین العرب (کوبانی) در شرق فرات شد.

وزارت دفاع روسیه در همین راستا اعلام کرده که ارتش سوریه قصد دارد ۱۵ پست نظارتی در طول مرزهایش با ترکیه ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق نقشه وزارت دفاع روسیه، این پست های نظارتی قرار است خارج از مناطق مورد عملیات ارتش ترکیه، ایجاد شود.

بنابر اعلام منابع خبری، شبه نظامیان کُرد سوری روز گذشته مناطق شمال و شمال شرق سوریه را ترک کردند.

شب گذشته رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در سفرش به روسیه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در سوچی درباره شمال سوریه و شبه نظامیان کُرد سوری گفت و گو کرد.

در جریان این دیدار توافقنامه ای نیز بین دو طرف امضا شد.

دو طرف توافق کردند که شبه‌ نظامیان کرد سوری را از ۳۰ کیلومتری مرزهای ترکیه دور کرده و در طول نوار موسوم به امنیتی گشت‌ زنی مشترک داشته باشند.

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر از آغاز عملیات نظامی جدید ارتش این کشور موسوم به "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه علیه شبه نظامیان کرد سوری خبر داد؛ اقدامی که با واکنش تند بسیاری از کشورها بویژه کشورهای عربی و غربی رو به رو شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه روسیه سوریه الحسکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری

تروریست‌های الجیش الوطنی (همسو با ترکیه) در شمال استان حلب واقع در شمال سوریه بر سر کشته شدن یکی از فرماندهان خود به جان هم افتادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی کشته شدن «معتصم عباس» فرمانده لشکر المعتصم وابسته به گروهک الجیش الوطنی (همسو با ترکیه)، اعضای این گروهک به جان هم افتادند.

به نوشته المیادین، این درگیری‌ها در شهر «مارع» در شمال استان حلب جریان دارد و طرف‌های درگیر با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین همدیگر را هدف قرار می‌دهند.

تقلای دولت جولانی برای فرار از فروپاشی همزمان با ادامه اعتراضات در ادلب و حلب/ گزارش اختصاصی

وبگاه نهاد موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه (همسو با معارضان) نیز نوشت که درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که «معتصم عباس» سعی کرد دو فرمانده لشکر «المعتصم» را به اتهام فساد مالی بازداشت کند و همزمان اختلافات شدیدی نیز میان اعضای ارشد این گروهک بر سر تقسیم اموال و مناصب از مدت‌ها پیش وجود داشت.

پس از تلاش معتصم عباس برای دستگیری «الفاروق ابوبکر» و «محمد الضاهر» این درگیری‌ها آغاز شد و از سوی دیگر نیز گروهک «الجبهه الشامیه» نیز نیروهای خود را برای کمک به «معتصم عباس» راهی شهر «مارع» کرده است.

به گفته منابع سوری، «الفاروق ابوبکر» و «محمد ضاهر» و «مصطفی سیجری» سه تن از سرکردگان لشکر «المعتصم» تلاش کرده‌اند علیه معتصم عباس کودتا کنند که در این میان معتصم عباس نیز کشته شده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه
  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد