Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@18:34:21 GMT

مسکو: آمریکا به اشغال التنف پایان دهد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۹۶۸۰

به گزارش فارس، روسیه روز چهارشنبه از آمریکا خواست به اشغال سه ساله پایگاه نظامی «التنف» در سوریه خاتمه دهد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد که بر اساس یادداشت تفاهم بین روسیه و ترکیه، حضور نیروهای ترکیه در «منبج» و «عین العرب» (کوبانی) ممنوع است.

«سرگئی ورشینیگ» معاون وزارت خارجه روسیه در این باره به خبرنگاران گفت: «نظامیان آمریکا در این منطقه به طور غیر قانونی مستقر هستند و مسیرهای منتهی به عراق و سوریه را مسدود کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما خواستار خاتمه اشغالگری آن‌ها هستیم.»

در بخش دیگر بیانیه وزارت خارجه روسیه در این باره آمده است که بر اساس یادداشت تفاهم 22 اکتبر(سی‌ام مهر ماه) حضور مرزبانان سوریه در بسیاری از نقاط مرزی سوریه و ترکیه را مجددا میسر می‌سازد.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه اعلام کردند به توافقی در خصوص شمال سوریه دست پیدا کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

به گزارش اسپوتنیک، توافق بین روسیه و ترکیه بعد از تماس‌های مستمر بین مسکو، دمشق و کُردها حاصل شد.

وزارت خارجه روسیه در خاتمه بیانیه خود اعلام کرد که مسکو به کُردها احترام می‌گذارد و بدین منظور لازم است که مشکلات آن‌ها در  قالب گفت‌وگو با دمشق بررسی و رفع شود.

آمریکا سال 2016 یک پایگاه نظامی در 24 کیلومتری غرب التنف در سوریه ایجاد و از آن مکان برای آموزش شبه نظامیان ضد دولتی استفاده کرد. گفته می‌شود که آمریکا چند بار از این پایگاه مواضع ارتش سوریه را هم هدف قرار داد.

دولت سوریه نیز بارها تأکید کرد که حضور نظامیان آمریکایی در این کشور غیرقانونی است و پایگاه التنف و دیگر پایگاه‌های آمریکا در سوریه باید تعطیل شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه کمک‌های غرب نمی‌تواند اوکراین را به پیروزی برساند، گفت: آمریکا با افزایش نقش خود در این جنگ همان شکست تحقیرآمیزی را تجربه خواهد کرد که در جنگ‌های افغانستان و ویتنام متحمل شد.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به موافقت مجلس نمایندگان آمریکا برای اعطای کمک‌های تسلیحاتی تازه به اوکراین، گفت دخالت بیشتر واشنگتن در این جنگ منجر به همان «شکست پرهیاهو و تحقیرآمیز» خواهد شد که در ویتنام و افغانستان متوجه واشنگتن شد.

زاخارووا در بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه روسیه منتشر شد، اظهار کرد: «اقدامات واشنگتن به‌عنوان کشوری که عملاً یکی از طرفین دخیل در جنگ اوکراین است، با مقابله‌ای قاطعانه و بی‌قیدوشرط مواجه خواهد شد. افزایش عمق درگیری این کشور در جنگی ترکیبی علیه روسیه به همان شکست پرهیاهو و تحقیرآمیزی منجر خواهد شد که واشنگتن در زمان حضور خود در ویتنام و افغانستان متحمل شد.»

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این اظهارات زاخارووا یک روز پس از آن منتشر شد که مجلس نمایندگان آمریکا در روز شنبه لایحه کمک ۶۰.۸ میلیارددلاری به اوکراین را تصویب کرد و آن را برای بررسی به مجلس سنا فرستاد.

انتظار می‌رود مجلس سنا هم با تصویب این لایحه موافقت کند و لایحه بودجه کمکی برای اوکراین در نهایت به کاخ سفید ارسال شود تا با امضای رئیس‌جمهور آمریکا، وجهه قانونی پیدا کند.

زاخارووا درباره حمایت دو حزبی اعضای مجلس نمایندگان از تصویب این لایحه گفت: «نخبگان حاکم در آمریکا فارغ از وابستگی حزبی خود، آماده‌اند تا اوکراین را غرق در سلاح کنند، با این هدف که این کشور تا ازبین‌رفتن آخرین سرباز خود به جنگ ادامه دهد. واشنگتن برای انجام این کار به راهکاری مبتذل متوسل می‌شود، یعنی سرقت دارایی‌های مسدودشده روسیه که کنگره چراغ سبز آن را به کاخ سفید نشان داده است.»

همزمان با آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کشورهای غربی دارایی‌های خارجی و ذخایر ارزی روسیه را تصرف کردند که مجموع آن‌ها به ۳۱۹ میلیارد دلار می‌رسد. بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از آن در کشورهای اتحادیه اروپا است و بروکسل هم در حال بررسی این پیشنهاد است که از دارایی‌ای تصرف‌شده روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه واشنگتن دیگر به پیروزی اوکراین در جنگ امیدی ندارد، گفت آمریکا انتظار دارد ارتش اوکراین تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر سال میلادی جاری در برابر روسیه مقاومت کند تا وجهه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در این انتخابات حفظ شود.

ماریا زاخارووا در انتها گفت تلاش‌های غرب برای نجات دولت اوکراین «محکوم به شکست» بوده اهداف روسیه در جنگ اوکراین به طور کامل محقق خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین