Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@10:37:24 GMT

ورود ارتش سوریه به دو شهر ریف و الحسکه +عکس

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۹۷۰۱

ورود ارتش سوریه به دو شهر ریف و الحسکه +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، ارتش سوریه در ادامه عملیات استقرار یگان‌های خود در نوار مرزی با ترکیه، نیروهای تازه‌نفس را به شمال سوریه اعزام کرده است.

خبرگزاری سانا گزارش داد که یگان‌های جدید ارتش سوریه روز چهارشنبه با تجهیزات نظامی شامل چندین تانک و خودروی زرهی، وارد دو ریف «الرقه» و «الحسکه» شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه گزارش سانا آمده که ورود این نیروهای تازه‌نفس در راستای تقویت نیروی نظامی ارتش سوریه در منطقه «الجزیره» واقع در شمال شرق این کشور است.

نیروهای ارتش سوریه دیروز (سه‌شنبه) نیز در راستای عملیات استقرار یگان‌های خود در نوار مرزی با ترکیه، وارد روستاهای «الکوزلیه»، «المحل»، «البدران» و «الخزام»، «شویش»،‌ «النوفلیه»، «کهفه المراطی» در جنوب غربی منطقه تل تمر (استان الحسکه) شده بودند.

هر چند ترکیه گفته که با توجه به توافق اردوغان و پوتین درباره سوریه، دیگر نیازی به آغاز عملیات مجدد در شمال سوریه نیست، اما استقرار نیروهای ارتش سوریه در نوار مرزی با ترکیه، در راستای مأموریت آن برای مقابله با نیروهای متجاوز ترکیه و تروریست‌های وابسته به این کشور است.

وزارت دفاع ترکیه پس از پایان مهلت آتش‌بس موقتی که از ۵ روز پیش آغاز شده بود اعلام کرد نیازی به آغاز مجدد عملیات در سوریه وجود ندارد. ، وزارت دفاع ترکیه، در پایان مهلت آتش‌بسی که از ۱۲۰ ساعت پیش در شمال سوریه آغاز شده بود گفت که نیازی به آغاز مجدد عملیات در آن منطقه نیست.

رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه دیروز (سه‌شنبه) بعد از دیداری چند ساعته در شهر «سوچی» به توافقی در خصوص شمال سوریه دست پیدا کردند.

دو طرف روسی و ترکیه‌ای در این توافق بر تعهد خود برای حفظ اتحاد سیاسی و تمامیت ارضی سوریه و محافظت از امنیت ترکیه و بر عزم خود برای مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال و جلوه‌های آن و جلوگیری از برنامه‌های تجزیه‌طلبانه در شمال سوریه تأکید کردند.

بر اساس این توافق ۱۰ بندی، دو طرف بر تعهدشان برای حفظ تمامیت ارضی سوریه و محافظت از امنیت ترکیه تأکید کردند و طبق مفاد این توافق، همه عناصر «یگان‌های مدافع خلق» (YPG) و سلاح‌های آنها از «منبج» و «تل‌رفعت» سوریه خارج خواهند شد.

طبق توافق ترکیه و روسیه، خروج شبه‌نظامیان کُرد «ی پ گ» از شمال سوریه در روز چهارشنبه و از ساعت 12 ظهر (به وقت محلی) آغاز شد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق»، طبق قرارداد میان آنکارا و مسکو، شبه‌نظامیان کُرد «ی پ گ» طی 150 ساعت، 30 کیلومتر از مرز جنوبی ترکیه در شمال سوریه عقب‌نشینی خواهند کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ارتش سوریه تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»

سرلشکر موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.»

به گزارش تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم‌افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده‌کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستادکل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستادکل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم‌جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرورآفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده‌کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست‌مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش‌آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تأکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روزافزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

دیگر خبرها

  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند