Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار کاشمر گفت: متاسفانه بانوان کاشمری با جمعیت زیاد در زیرزمین‎هایی با ارتفاع 2.5 متر بدون تهویه هوا و غیراستاندارد ورزش می‌کنند که نفس کشیدن به سختی انجام می‎شود.

به گزارش ایسنا، جعفرسلیمانی در نشست با روسای هیئت‌های ورزشی، خیرین و مدال‌آوران کشوری که با حضور معاون مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در امور شهرستان‌ها برگزار شد، عنوان کرد: در همین راستا دومین شهر بعد از مشهد در سطح استان خراسان هستیم که هدف‌گذاری 10 باب سالن ورزشی متوسط را در سطح شهر انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکنون دو باب سالن ورزشی به بهره‌برداری رسیده و یک سالن دیگر به زودی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین سالن مدیریت بحران را که دارای سه سالن ورزشی است،  با 500 میلیون تومان هزینه صرفا برای بانوان تجهیز کرده‎ایم.

شهردار کاشمر همچنین اظهار کرد: در راستای تقویت ورزش و نشاط بانوان زمینی متروکه به مساحت 4 هکتار و ارزش ریالی حدود 400 میلیارد ریال که به محلی برای معتادان و خلافکاران تبدیل شده بود، به بهترین نحو و با دیوارهایی به ارتفاع 6 متر و  محیطی کاملا محصور شده برای پارک بانوان بازسازی نمودیم.

وی بیان کرد: براساس هدف‌گذاری صورت گرفته هزینه‌ای که در پارک بانوان صورت می‎گیرد 5 میلیارد تومان با 23 رشته ورزشی است که بعد از مشهد و حتی بهتر از آن این مجموعه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

شهردار کاشمر افزود: در حال حاضر مجموعه پارک بانوان 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یک ثروت بسیار خوب فرهنگی ورزشی برای شهرستان خواهد بود.

وی گفت: 52 هزار جمعیت بانوان شهرستان کاشمر نیازمند مکانی امن بودند که با فراهم کردن این مکان فضا مناسبی به وجود خواهد آمد، از سویی ظرفیت ایجاد10 باب سالن هوازی در مجموعه پارک بانوان در زمینی به مساحت 1500 متر مربع به صورت طبقاتی پیش‌بینی شده است.

ورزش کاشمر جایگاه واقعی خود را ندارد

در این جلسه معاون مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در امور شهرستان‌ها گفت: ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها می‌توانند در مکان‌های ورزشی که فضای کافی دارند اقدام به ساخت بنای تجاری کنند تا مشکلات مالی هیئت‌های ورزشی و خود اداره برطرف شود و از این طریق درآمد پایداری ایجاد شود.

مجید صفایی‌مقدم کمبود فضای ورزشی را در کاشمر یکی از دغدغه‎های جدی ذکر کرد و افزود: اگرچه در همه کشور سرانه ورزشی با حد مطلوب فاصله دارد اما این میزان در کاشمر بیشتر است.

وی عنوان کرد: به رغم اینکه کاشمر پیشینه ورزشی بسیار خوبی دارد و در گذشته اکثر رشته‌های ورزشی با اسم کاشمر شناخته می‎شدند ولی در سال‌های گذشته از وضعیت مطلوب فاصله گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی کاشمر جایگاه واقعی خود را ندارد، گفت: اداره ورزش و جوانان کاشمر در حوزه خیران باید فعالیت بیشتری داشته باشد بدون شک با اعتباراتی که ما می‌دهیم دردی از مشکلات ورزش این شهرستان را دوا نخواهد کرد.

معاون مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در امور شهرستان‌ها اظهار کرد: به رغم اینکه درآمد اماکن ورزشی استان در سال قبل 4 میلیارد تومان بوده پیش‌بینی می‌شود این میزان امسال به بیش از 8 میلیارد تومان برسد و با این وضعیت برای سه سال آینده مشکلی نخواهیم داشت.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در پایان امسال سه شهرستان نمونه اعلام خواهند شد و یکی از این آیتم‌ها مستندسازی اقدامات است اما کاشمر در این بخش وضعیت خوبی ندارد.

برخی اماکن ورزشی فرسوده و خطرآفرین هستند

در ادامه رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر گفت: از 48 هیئت ورزشی در شهرستان کاشمر حدود 40 هیئت فعال است که در مسابقات استان و کشوری حضور دارند.

محمد شایگان سرانه ورزشی شهرستان کاشمر را حدود یک متر اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته و امسال بیش از 5 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای تامین زیرساخت‎ها و توسعه اماکن ورزشی به خصوص در تکمیل طرح‎های عمرانی به ورزش شهرستان تخصیص یافت.

وی بیان کرد: اگرچه در سال‌های گذشته پروژه‎های نیمه تمام یکی از مشکلات جدی بود، اما با همت نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان سالن ورزشی روستای قوژد بعد از 12 سال از بلاتکلیفی درآمد و امسال حدود یک میلیارد تومان برای تکمیل پروژه در اختیار پیمانکار گذاشته شد.

شایگان همچنین افزود: استخر آبگرم کاشمرکه از سال‌های گذشته بلاتکلیف بود امسال یک میلیارد و 60 میلیون تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یافت و قول دادند سال آینده تکمیل شود.

وی عنوان کرد: در روستای ایور بخش کوهسرخ سالن ورزشی که خیر اعتماد کرده و شناژ و سوله سالن را اجرا کرده بود اما به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارت دولتی معطل مانده بود، امسال 650 میلیون تومان به پروژه اختصاص پیدا کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر گفت: متاسفانه شهرستان کاشمر در مقایسه با دیگر شهرها عقب ماندگی بسیار زیادی دارد که امیدواریم با همدلی و انسجام و کمک مسئولان بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

 وی همچنین عنوان کرد: در سطح شهرستان کاشمر اماکن ورزشی فرسوده و بعضا خطرناک و خطرآفرینی با قدمت 50 تا 70 سال وجود دارد که برخی از آن‌ها باید 20 سال قبل تخریب می‌شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ورزش زنان اماكن ورزشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۹۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۵ کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسن مشهدی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر حین کنترل یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان کاشمر به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و این خودرو را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرماندار انتظامی کاشمر افزود: مأموران انتظامی پس از بازرسی دقیق خودرو موردنظر موفق شدند ۲ کیلو و ۶۵۰ گرم مواد افیونی از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در داخل خودرو جاسازشده بود را کشف کنند.

وی گفت: در یک عملیات مشابه دیگر مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر از یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ دیگر نیز دو کیلو و ۵۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

مشهدی بیان کرد: دو دستگاه خودرو موردنظر توقیف و دو متهم نیز در این زمینه با تشکیل پرونده مقدماتی، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کد خبر 6083331

دیگر خبرها

  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • بازگشایی سالن هیئت تیراندازی در کرمان
  • پروژه نیمه‌کاره ورزشی زهک چشم‌انتظار تأمین بودجه
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر
  • سالن باستانی شهر نقنه دچار نقص فنی شد
  • عدم اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی در بروجن مردم را ناراضی کرد
  • تلاش‌های مخفیانه برای عدم برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی
  • کشف بیش از ۵ کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر
  • تخصیص اعتبارات احداث سالن ورزشی نابینایان و توان‌یابان در اردبیل