Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت‌الله حیدری در این خصوص اظهار کرد: در این دهه در منطقه ۶ شرایط را به صورت ویژه در نظر داریم. با توجه به اینکه یک بازه ورودی پرحجمی در این منطقه در محور سرخس، میامی و شهرستان‌ها و محلات حاشیه داریم، برنامه‌ریزی ما برای استقبال از زائران پیاده طبق سنوات گذشته بوده و ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک ایستگاه محوری داریم که حدود ۱۵۰۰ متر مساحت داشته و در دو طبقه تجهیزات کامل شامل حمام، سرویس‌های بهداشتی، امکانات پذیرایی، خدمات پزشکی و عمومی و سایر نیازهای زائران است.

وی ادامه داد: برآورد کردیم که به حدود ۱۵ هزار نفر در این مکان خدمت‌رسانی شود. برای پذیرایی مناسب‌تر سه وعده غذای گرم را تدارک دیدیم که با مشارکت خیرین و مردم انجام می‌شود و شهرداری نیز در این قضیه نقش اصلی را ایفا می‌کند. به منظور برنامه‌ریزی برای ظرفیت بیشتر، ایستگاه موقتی پیش‌بینی کردیم که اگر تعداد زائران بیشتر شود امکان‌پذیرایی از زائران داشته باشیم.

شهردار منطقه 6 مشهد با اشاره به مشارکت مردم و معاونت گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در انجام فعالیت‌های استقبال از زائران دهه پایانی ماه صفر، عنوان کرد: تامین سه وعده غذای گرم برای ۱۵ هزار نفر جمعیت فرضی، ۴۵ هزار وعده غذای گرم می‌شود. تعدادی از تیم‌های پزشکی از گناباد نیز برای همکاری اعلام آمادگی کردند.

حیدری گفت: ۱۰۰ نفر به عنوان خادم افتخاری در سه شیفت با ما همکاری دارند، امیدواریم این فضا طبق سنوات گذشته با بهترین خدمه در این مسیر ارائه شود.

حیدری بیان کرد: مردم مشهد سبقه دیرینه‌ای در مهمان‌نوازی دارند و ما افتخار می‌کنیم از چنین مردمی هستیم و در کنار آن‌ها خدمت می‌کنیم. تنها موردی که شاید نیاز باشد در این ایام رعایت شود، این است که در پذیرایی و شرایط خدمت بحث بهداشت را به شدت رعایت کنند تا زائران دچار حادثه یا بیماری نشوند.

وی ادامه داد: باید در بحث نگهداری از اموال عمومی، فضای سبز، تشکیلات، سرویس‌های در اختیار زائران و کلیه مواردی که متعلق به مردم است، دقت لازم صورت بگیرد و این فضا را حفظ کنند تا همزمان با پذیرایی از زائران شهر زیبای خود را نیز حفظ کنیم.

شهردار منطقه ۶ مشهد با اشاره به اینکه من موافق این هستم کار خیر را به خود مردم واگذار کنیم، تصریح کرد: در خدمات مردمی که به صورت افتخاری ارائه می‌کنیم، هم هزینه کمتری بر دوش مردم و مجموعه قرار می‌گیرد و هم کیفیت بالاتری دارد زیرا از دل برمی‌خیزد و تکلیفی نیست، اگر هم تکلیف بوده، شرعی و درونی است.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم تا جایی که امکان دارد باید با مردم همراهی کنیم و برای خدمت به زائران با مردم باشیم اما در مجموع به این دلیل که شهرداری متولی بستر انضباط شهری است، خود را در این قضیه مکلف کرده و با برنامه‌ریزی‌های مفصل شرایطی را فراهم می‌کند تا مردم در آسایش باشند، بنابراین تنها سیستمی که می‌تواند در مسیر پیاده شدن این انضباط شهری گام بردارد، شهرداری است و شهرداری این فضا را با همین بستر، با همکاری خادمان افتخاری و خیرین و با برنامه‌ریزی مفصل و منظم انجام می‌دهد تا رضایت زائر را کسب کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اموال عمومی خدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی گردشگری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به بیان توضیحاتی درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده سلامت جسمی زائران حج ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: بررسی سلامت جسمی ۹۵ درصد از زائران به پایان رسیده است.

به نقل از جمعیت هلال احمر، سید علی مرعشی گفت: از ۸۳ هزار زائری که در سامانه ثبت نام کرده اند سلامت جسمی ۷۳ هزار زائر تائید شده است.

وی در ادامه بیان کرد: پرونده ۴ هزار و ۴۰۰ زائر در دست بررسی است و ظرف یکی دو روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: تا این لحظه فقط بررسی سلامت جسمانی و تشکیل پرونده برای ۵ هزار زائر باقی مانده؛ به عبارتی بررسی سلامت جسمی ۹۵ درصد از زائران به پایان رسیده است.

مرعشی در ادامه بیان کرد: پرونده هزار و ۱۳۰ زائر هم به کمیسیون پزشکی ارجاع شده که از این تعداد استطاعت جسمی ۲۸۲ زائر تائید شده و پرونده سایرین در حال بررسی است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: بررسی کمیسیون‌های پزشکی حج و زیارت تا یکشنبه ۲ اردیبهشت ادامه دارد.

وی افزود: کمیسیون پزشکی زائران استان تهران دیروز سه شنبه ۲۸ فروردین و امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین برای بررسی پرونده ۴۰۰ زائر در حال برگزاری است.

مرعشی در پایان درباره وضعیت آماده سازی محموله دارویی برای مراسم حج امسال گفت: دارو‌ها خریداری و بسته بندی شده است و منتظر صدور مجوز عربستان برای ارسال محموله هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • شهرداری‌ها به ۵۹ میلیون نفر از جمعیت کشور خدمت‌رسانی می‌کنند
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران جلودار خدمت رسانی به مردم است
  • بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود