Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@00:59:20 GMT

هشدار! کار زیاد شما را کچل می کند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۹۹۱۴

هشدار! کار زیاد شما را کچل می کند

نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می‌دهد که ساعت‌های کاری طولانی، احتمال طاسی فرد را دو برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محققان دانشکده پزشکی دانشگاه «سونگ یانکوان» در سئول واقع در کره جنوبی در مطالعه بر روی ۱۳ هزار و ۳۹۱ مرد ۲۰ تا ۵۹ ساله متوجه شدند، مردانی که در هفته بیش از ۵۲ ساعت کار می‌کردند سرعت ریزش موی آنها دو برابر مردانی بود که در هفته کمتر از ۴۰ ساعت در دفتر کار خود بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه دیلی میل،این محققان خاطرنشان می‌کنند که احتمالاً استرس ناشی از کار زیاد و نداشتن زمان استراحت کافی از عوامل اصلی افزایش احتمال طاسی هستند.

این تحقیق اولین مطالعه‌ای است که به‌طور خاص بر تاثیر ساعت‌های کاری و ریزش مو پرداخته است. تغییرات در سطوح هورمون‌هایی که در زمان استرس روی می‌دهد می‌تواند به چند منطقه از بدن آسیب بزند.

زمانی که این هورمون‌های اضافی ساخته می‌شوند، آنها می‌توانند الگوهای رشد فولیکول‌های مو در پوست سر را مهار کنند.

مطالعات قبلی نیز نشان داده‌اند که استرس به دلایلی که هنوز مشخص نیست، باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن به این فولیکول‌ها حمله کند. همچنین تصور بر این است که استرس باعث می‌شود موها زودرس وارد «مرحله استراحت بشوند. از آنجا که هیچ مویی در این مرحله رشد نمی‌کند، در صورت ریزش مو یک لکه طاسی بر روی سر نمایان می‌شود. دانشگاهیان مجری این مطالعه اکنون از قانون‌گذاران خواسته‌اند که ساعات کاری افراد را محدود کنند.

این مطالعه در مجله Annals of Occupational and Environmental Medicine منتشر شده است.

 

 

بیشتر بخوانید: اسپیرولینا؛ غذایی برای آینده آیا مصرف فلفل قرمز با رشد مو رابطه دارد؟

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رشد ساعت کار سیستم ایمنی بدن کره جنوبی مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی قرقیزستان: می‌خواهیم برابر ایران بدون استرس بازی کنیم

سرمربی تیم ملی فوتسال قرقیزستان گفت از بازیکنانش خواسته بدون استرس به مصاف ایران بروند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لوئیس برنات مولینا در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتسال قرقیزستان با تیم ملی ایران در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های 2024 فوتسال آسیا گفت: برای بازی با ایران استراتژی خودمان را داریم. ایران تیم بسیار بزرگی است و می‌دانیم که مسابقه آسانی پیش رو نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: کاری که تا این مرحله کردیم، برای خیلی‌ها فراتر از انتظاری بود که از ما وجود داشت. از این دستاورد لذت می‌بریم و مسابقات را با تمرکز ادامه می‌دهیم.

تداوم بردهای تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا با شکست کویت

سرمربی تیم ملی فوتسال قرقیزستان با اشاره به برتری شاگردانش مقابل ژاپن گفت: بدون استرس و فشار برابر ژاپن بازی کردیم و همین را از بازیکنانم مقابل ایران خواسته‌ام. این کاری است که انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • سرمربی قرقیزستان: می‌خواهیم برابر ایران بدون استرس بازی کنیم
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج-چالوس
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • راز جوان شدن در پیری فاش شد
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • هشدار متخصصان: آنفلوآنزا به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو