Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در خاورمیانه و شمال آفریقا از اعلام آمادگی مسکو برای میانجیگری بین مصر و اتیوپی بر سر بحران سد النهضه بر روی رود نیل خبر داد. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، «میخائیل بوگدانف» در حاشیه نشست سران روسیه و آفریقا در سوچی به خبرنگاران گفت: اگر از ما بخواهند، ما همواره آماده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط بسیار خوبی با آدیس آبابا و قاهره داریم. طبیعتا این موضوع را چند بار مورد بحث قرار دادیم. اگر میانجیگری ما نیاز باشد، ما همواره آماده ایم.

سامح شکری وزیر خارجه مصر خواستار میانجیگری بین کشورش و سودان با اتیوپی برای حل و فصل بحران شدید مربوط به سند النهضه شده است که به گفته مصری ها، روی زندگی 245 میلیون نفر تاثیر منفی می‌گذارد.

پیش از این مصر اعلام کرد که دولت آمریکا برای برگزاری نشستی سه جانبه بین وزیران خارجه مصر و سودان و اتیوپی در واشنگتن درباره سند النهضه را پذیرفته است.

اتیوپی از سال 2012 میلادی طرح سد بزرگ النهضه بر روی رود نیل آبی را اجرا می‌کند که به گفته کارشناسان سبب کمبود آب در سودان و مصر خواهد شد.

روز گذشته مسئولان مصری و اتیوپیایی یکدیگر را به طور متقابل به جنگ در صورت لزوم تهدید کردند.

تهدید اتیوپی علیه مصر درباره سند النهضه/«لازم باشد جنگ راه می‌اندازیم»

ابی احمد نخست وزیر اتیوپی در سخنانی در پارلمان این کشور گفت: اگر نیاز به جنگ با مصر به علت سند النهضه باشد، ما آماده بسیج میلیون ها نفر هستیم.در مقابل، سرتیپ ممدوح مقلد معاون اول کمیته دفاع و امنیت ملی مصر در پارلمان نیز در واکنش گفت: اگر اتیوپی آب را به روی مصر ببندند، ساکت نخواهیم نشست و به رئیس جمهور مجوز جنگ خواهیم داد، اما امیدواریم که روند امور به این سطح نرسد.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" مصر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه مصر اخبار روسیه مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات مردم با کار میدانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ حیدری در جلسه شورای اداری استان گفت: مهمترین موضوع دستورکار دستگاه‌های اجرایی استان، جهش تولید و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در این حوزه است و خواسته‌های مورد نظر ایشان در راس سیاست‌ها و برنامه‌های دولت قرار دارد.
حیدری به لزوم وحدت و همدلی میان مدیران و دستگاه‌ها دررفع موانع اشاره و بر ارتباط مدیران با مردم و حضور آنان در میان مردم تاکید کرد.
وی بر آمادگی مدیران دستگاه‌های اجرایی در هر موقعیت و شرایطی تاکید کرد و گفت: مدیران باید با آمادگی کامل هدایت شرایط را بر عهده بگیرند و به صورت جهادی فعالیت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آمادگی امداد مازندران در جذب حامی
  • آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد مازندران برای جذب حامی در شب‌های قدر
  • آمادگی دولت برای رونق گردشگری در منطقه کامفیروز
  • آمادگی ۷ بوستان تهران برای اسکان مسافران نوروزی
  • آمادگی ۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در شادگان
  • تونی کروس، لسان‌الغیب آلمان / عکس
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • دعوت از۳ بازیکن مازندرانی در اردوی تیم ملی بسکتبال جوانان
  • ۳ بازیکن مازندرانی در اردوی تیم ملی بسکتبال جوانان
  • حل مشکلات مردم با کار میدانی