Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست اعضای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با توصیه‌ها و هشدار‌های اعضا برای آینده فوتبال کشور برگزار شد.

به گزارش تابناک ورزشی، کاظم اولیایی عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در نشست خبری خود در خصوص اقدامات انجام شده گفت: امسال برای اولین سال است که تمام مراحل مجوز استانداردسازی به فدراسیون فوتبال تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این کار ۳ مرحله پیش بینی شده؛ اول دپارتمان، دوم کمیته بدوی و سوم کمیته استیناف. همین دیروز ۲ اعتراض از باشگاه‌های سایپا و فولاد خوزستان داشتیم که با بررسی‌هایی که انجام شد صورت جلسه‌ای صورت گرفت.

نقص مدرک باشگاه فولاد تقصیر بی انضباطی مسئول اداری آن‌ها بود

سخنگوی کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در خصوص رسیدگی به اعتراض دو باشگاه فولاد و سایپا گفت: کمیته استیناف بعد از جلسه‌ای که تشکیل داد در مورد باشگاه فولاد با وجود واجد شرایط بودن سرمربی بزرگسالان این تیم و عدم ضمیمه مدارک او مشخص شد که مدارک را باشگاه ارسال نکرده، مربی فولاد مدرک پرولایسنس را داشته، اما این مدرک ضمیمه نشده بود و به همین خاطر کمیته بدوی این باشگاه را حائز شرایط اخذ مجوز بین‌المللی ندانست. ما دو مجوز ملی و بین‌المللی داریم. پس از این باشگاه فولاد مدارک سرمربی را ارسال کرد. ما این را بی‌انضباطی را مسئول اداری مربوطه دانستیم و به باشگاه تذکر جدی دادیم و به این ترتیب باشگاه فولاد را حائز شرایط اخذ مجوز حرفه‌ای دانستیم. تنها ۵۰ درصد تیم‌های ما مجوز حرفه‌ای دارند.

سرمربی سایپا مدرک پروفشنال ندارد

اولیایی در خصوص رسیدگی به اعتراض به باشگاه سایپا گفت: در مورد سایپا باید بگویم ما استعلام کردیم، سرمربی آن‌ها مجوز پروفشنال نداشت. پس به این ترتیب آرای کمیته بدوی تایید شد و سایپا را مجاز به اخذ مجوز حرفه‌ای ندانستیم. آرای فوق قطعی بوده و در مورد مقرر به AFC ارسال می‌شود.

مجوز گل گهر مشروط است

اولیایی در پاسخ به این سوال که بعضی از باشگاه‌ها که نتوانستند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند در آینده چه سرنوشتی خواهند داشت، گفت: این صدور مجوزها، چون تازه شروع شده ما موظفیم به باشگاه‌ها یادآوری کنیم که شما باید این مسیر‌ها را بروید. طبیعتا توقع نداریم که باشگاه تمام این آمادگی را داشته باشند، چون بخشی از این‌ها به زیرساخت‌ها مربوط است و ممکن است سال‌های بعد هم ایجاد نشود. این موضوع عقبه‌ای دارد، در حال حاضر گل گهر هم مجوز حرفه‌ای مشروط گرفته، یک ماه به این باشگاه فرصت دادیم که مدارکش را تکمیل کند. سه تیم سایپا، پیکان و گل گهر بعلاوه ۷ تیم دیگر.

اگر همین شرایط را اول فصل داشتیم لیگ باید با ۱۰ تیم شروع می‌شد

وی تاکید کرد: اگر همین شرایط را در اول فصل داشتیم، من می‌گفتم باید لیگ را با ۱۰ تیم شروع کنیم. ولی برای شروع، چون مجوز ملی ندارند در مسابقات دیگر می‌توانند شرکت کنند، اما در مسابقات لیگ نمی‌توانند. خود سازمان لیگ پیشنهاد داده تیم‌هایی که در لیگ ایران می‌خواهند شرکت کنند باید دارای ضوابطی باشند غیر از ۱۰ تیم بقیه تیم‌ها حائز اخذ مجوز ملی نیستند، پس اگر قرعه‌کشی عقب می‌افتد، این مشکل پیش می‌آمد این تیم‌ها در مسابقات سال آینده نمی‌توانستند حضور داشته باشند. توصیه من این است برای اینکه سال آینده مشکل پیدا نکنند برای ارسال مدارک سریع‌تر اقدام کنند تا سال آینده برای حضور در مسابقات لیگ برتر و لیگ یک مشکلی به وجود نیاید. در حال حاضر لیگ برتر زیر ذره‌بین است و حتما باید مدارکشان را کامل کنند. ما اگر این استاندارد‌ها را رعایت کنیم به نفع فوتبال و ساختار و پیشرفت آن است. ما اصرار بر اجرای استاندارد‌ها داریم. این استاندارد‌ها بخشی خواست فدراسیون فوتبال است و بخشی خواست سازمان‌های بالادستی است.

سال آینده باشگاهی مجوز ملی نگیرد نمی‌تواند در لیگ شرکت کند

اولیایی در پاسخ به این سوال که پس اگر سال آینده باشگاهی مجوز ملی نداشته باشد نمی‌تواند در لیگ برتر شرکت کند، گفت: قطعا همین طور است. ان‌شاالله باشگاه‌ها به سمت گرفتن مجوز ملی هم بروند. من دیروز در جلسه‌ای با حضور مهدی تاج توضیح دادم و جمع‌بندی این بود که حتما مجوز ملی برای حضور در رقابت‌های باشگاهی لازم است.

برای باشگاه‌ها تنبیه و جرایم و محرومیت در نظر گرفته‌ایم

سهیل مهدی در ادامه توضیح داد: ما در بحث استانداردسازی موضوعی داریم. در بحث ارتقای ساختار باشگاه‌ها و ارتقای سطح استانداردسازی آن‌ها مباحثی وجود دارد. ما سازمان‌های بالادستی داریم که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا هستند و طی ۷ سال گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا نکات مدنظرش را به کشور‌های عضو اعلام کرده است. هنوز هم تغییرات را شما می‌بینید. ما نمی‌توانیم ناگهانی و یک شبه ارتقا بدهیم و سعی کردیم این کار را در فصول مختلف انجام بدهیم. در بحث بدهی‌ها باشگاه‌ها باید به سمت تسویه حساب بروند. حجم انبوهی از استاندارد‌ها را داریم، تا سال گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا جنبه تنبیهی خودش را به سطحی نرسانده بود که بخواهیم فشار بیاوریم، اما الان تنبیهات، جرایم و محرومیت‌ها بیشتر می‌شود و به تبع آن ما هم جدول تنبیهات طراحی کردیم که به تایید فدراسیون فوتبال هم رسیده است. تغییرات جزئی و نهایی را از ما خواسته‌اند و اگر نهایی بشود، طی چند روز آینده به باشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد. به استناد این، از کوچک‌ترین تخلف تنبیهات در نظر گرفته خواهد شد، از جمله کنار گذاشتن، به طور مثال در ژاپن باشگاهی که سه دوره پشت هم مجوز حرفه‌ای نگیرد را کنار می‌گذارد. ما سعی می‌کنیم این قضیه را به سمتی ببریم که در عین عادلانه بودن، باشگاه‌ها را با سرعت بیشتری در مسیر استانداردسازی قرار بدهیم و ان‌شاالله که موفق شویم.

استاندارد‌ها بار اول توسط یوفا طراحی شد

به گزارش فارس، در ادامه مهدی در پاسخ به سوالی که آیا ایران می‌تواند نقشی در تغییر استاندارد‌های الزامی از سوی‌ای اف سی و فیفا داشته باشد، گفت: استاندارد‌ها بار اول توسط یوفا طراحی شد و اروپا پایه‌گذار این استاندارد‌ها شد. این فلسفه را فیفا گرفت و به کنفدراسیون‌های عضو اعلام کرد و کنفدراسیون‌ها بعدا به کشور‌ها ابلاغ کردند. ما تا به حال نتوانستیم تغییرات زیادی داشته باشیم و دفترچه‌ای که از سوی‌ای اف سی به کشور‌های عضو پیشنهاد شده بسیار دقیق است و ۱۵-۱۰ سال تجربه پشت آن است. ما اجازه داریم این آیتم‌ها را تغییر بدهیم، نمی‌توانیم آن‌ها را کم کنیم، فقط می‌توانیم آن‌ها را بیشتر کنیم. مثلا اگر بگویند در جایگاه خبرنگاران باید ۵۰ نفر باشند ما می‌توانیم بگوییم در ایران باید ۷۰ نفر باشند. یا به طور مثال در آسیا می‌گویند ورزشگاه استاندارد باید بالای ۵۰۰۰ نفر باشند، اما ما می‌توانیم بگوییم در ایران باید ۱۰ هزار نفر باشد. در حال حاضر تغییرات و پیشنهادی نداشتیم، اما امیدواریم بتوانیم توسط تجربیاتی که کسب می‌شود ما هم پایه‌گذار برخی تغییرات باشیم.

مهدی در ادامه و در پاسخ به سوالی در مورد اعلام دارایی باشگاه‌ها گفت: ما دارایی اعلام نکردیم.

خطری که ما را تهدید می‌کند ساختار حقوقی و مالکیت باشگاه هاست

پس از آن اولیایی توضیح داد: ما در تاریخ ۹۱/۱۲/۱۴ وقتی دولت قبل برای خصوصی‌سازی اعلام کرد پیشنهاد شد استقلال و پرسپولیس باید برای خصوصی شدن دارایی‌هایی داشته باشند، بنابراین دولت درفشی‌فر را به پرسپولیس داد و مرغوبکار را به استقلال، اما متاسفانه هم مدیران تلاش نکردند و هم تربیت بدنی کم لطفی کرد. آن چیزی که دولت تصویب کرد تا بالانس اقتصادی ایجاد شود، به باشگاه استقلال تحویل نشده، اما به هر صورت در بحث خصوصی‌سازی حوزه بدهکاری‌ها تقریبا بالانس شده، در حوزه استانداردسازی یا حفاظت استادیوم‌ها، چون درصد زیادی از این‌ها دولتی بود، کار با سرعتی انجام شد، اما خطری که وجود دارد و ما را تهدید می‌کند ساختار حقوقی و بحث مالکیت باشگاه‌ها است. کمیته ما اصلا وارد این نشده و نمی‌دانم کمیته بدوی هم وارد شده یا خیر، ولی خطر بزرگی است و بالاخره هویت باشگاه‌های ما باید تعریف شود.

اعلام مبلغ بدهی مالیاتی استقلال و پرسپولیس

اولیایی در ادامه افزود: دیشب در جلسه‌ای بحث مالیاتی بود نماینده سازمان لیگ ۱۱۴ میلیارد تومان مالیات باشگاه استقلال و ۱۷۴ میلیارد تومان مالیات باشگاه پرسپولیس را اعلام کرد. من سامانه ثبت شرکت‌ها را سرچ کردم، ما چند باشگاه داریم که به نام استقلال ثبت شده است و هنوز جناب افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال است، یا در مورد پرسپولیس اسمش هنوز مشکل دارد، یک جایی پیروزی است و یک جایی پیروزی داخل پرانتز است و یک جایی پرسپولیس است و... این نقص به قوه قضائیه هم وارد است. ثبت شرکت‌ها زیر نظر قوه قضائیه است و از نظر سازمان‌های بین‌المللی این مسائل اصلا قابل قبول نیست. در سال ۶۹ اولین موسسه فرهنگی ورزشی به نام استقلال ثبت شد، بعد از آن دو سه شرکت دیگر را هم با عنوان سهامی خاص یا عام ثبت شد. بحث حقوقی بسیار سنگینی دارد، تعجبم این است که چرا وزارت ورزش که به دنبال خصوصی‌سازی است به این مسئله توجه نمی‌کند؟ آخرین باشگاهی که ثبت شده شهر خودرو خراسان است. خود باشگاه تراکتور در ثبت مشکل دارد، ما این مسئله را واردش نشده‌ایم. توصیه من این است که مشکل مالکیت حقیقی و حقوقی باشگاه‌ها را حل کنند. اگر در آینده خطری فوتبال ما را تهدید کند، بحث مالکیت است.

چرایی نبود زبان فارسی در سایت‌ای اف سی

سهیل مهدی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها پس از این توضیحات در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا زبان فارسی ندارد، گفت: نمی‌دانم، ما زمانی که جناب رحمانی در مدیای‌ای اف سی بودند، زبان فارسی را داشتیم، اما پس از آنکه به دپارتمان ایمنی و امنیتی رفت این را از دست دادیم، شاید ضرورت نداشته یا ما پیگیری نداشتیم.

سازمان مالیاتی به باشگاه‌ها ظلم می‌کند

در ادامه اولیایی در خصوص بحث مالکیت باشگاه‌ها و اینکه سرانجام مالکیت ساختمان آن‌ها به کجا رسید، گفت: زمانی که جناب دادکان رئیس فدراسیون بود ۵۰۰ میلیون تومان به استقلال و پرسپولیس کمک کرد که ساختمان خریداری شود و بعد از آن این مبلغ از درآمد باشگاه‌ها کم شد. دیروز بحث مالیات بود و گفتم که استقلال از سال ۴۶ بدهکار است، گفتم این را نفرمایید، چون سابقه ندارد این حرف‌ها را مطرح می‌کنند. سازمان ورزشی و فرهنگی تاج ایران هنوز در ثبت شرکت‌ها وجود دارد و زنده است و می‌توانید شماره شناسه آن را سرچ کنید، پس خودش بدهکار است. در واقع سازمان مالیاتی به ما ظلم می‌کند، مدیرانی که می‌آیند اطلاعی از سابقه ندارند و هر فرمایشی را قبول می‌کنند. کمترین بدهکاری را باشگاه‌ها و بیشترین هرج و مرج را باشگاه‌ها دارند، چون زیر بار این حرف‌ها می‌روند. اصلا قابل قبول نیست، فرض کنید شرکت استقلال ۵ سال پیش تشکیل شده و می‌گویند مالیات ۴۰ سال پیش را باید بدهد. این به خاطر عدم پیگیری درست و عدم اطلاع است.

اولیایی افزود: در مورد ساختمان باشگاه زمانی که در آنجا بودم از درآمد‌های باشگاه بخشی که فدراسیون پرداخت کرده بود، برگشت. حالا این کجا ثبت و ضبط شده که اعضای محترم مجمع می‌گویند ساختمان باشگاه برای فدراسیون است، نه. این طور نیست.

باشگاه‌ها توافق‌نامه هم بدهند برای ما قابل قبول است

به گزارش فارس، مهدی در ادامه توضیح داد: در مورد موضوع مالکیت‌ها و دارایی‌ها در سیستم مجوز حرفه‌ای، از باشگاه‌ها می‌خواهیم اسنادی بدهند که یا مالکیت آن‌ها را تایید کند یا توافقنامه برای بهره‌برداری یا اجاره‌نامه باشد. به عنوان مثال باشگاه ذوب‌آهن برای استادیوم فولادشهر توافقنامه داده است و همین طور باشگاه فولاد و سایپا. پرسپولیس و استقلال برای استادیوم آزادی اجاره‌نامه می‌دهند، در مورد دفاتر این دو باشگاه توافنامه بهره‌برداری ارائه داده‌اند و اجازه بهره‌برداری به آن‌ها داده شده و اسناد آن امضا و ترجمه شده، تا این سطح برای ما قابل قبول است، اما اختلافی که پشت این است که مالکیت آن برای چه کسی است، اختلاف حقوقی باشگاه‌هاست. سازمان‌های ذی‌ربط مثل فدراسیون باید این اختلاف را خودشان حل کنند، شاید انتقال مالکیت صورت بگیرد، اما اجازه بهره‌برداری در قالب یک توافقنامه رسمی ارائه شده، کاملا هم حقوقی است و برای کنفدراسیون فوتبال آسیا هم مورد پذیرش است.

سعی کردیم در بحث صدور مجوز حرفه‌ای روسفید باشیم

مهدی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه برای صدور مجوز حرفه‌ای ملی باشگاه‌ها مصلحت‌اندیشی صورت گرفته، گفت: ما دو سه شخصیت در سیستم مجوز حرفه‌ای داریم. تا زمانی که تایم‌لاین ما شروع نشده وظیفه داریم آیین‌نامه را بر اساس برنامه زمانبندی تنظیم کنیم که باشگاه‌ها مدارکشان را بفرستند. از اینجا نماینده‌ای اف سی هستیم، در حوزه استقرار باشگاه‌ها به محض شروع ارسال مدارک که ما گفتیم مدارک را زودتر بفرستند و به دقیقه ۹۰ موکول نکنند، در آن بازه زمانی یک مشاور می‌گذاریم و مشاور باشگاه‌ها هستیم و کلاه مشاور می‌گذاریم تا کامل بودن و واجد شرایط بودن مدارک پوشش داده شود، به محض اینکه مدارک صادر و ارسال می‌شود، ما کلاه ممیزی می‌گذاریم و تا جایی که روابط اجازه می‌دهد، باشگاه‌ها را در عرصه بین‌المللی محروم نکنیم، اما اینکه مماشات داشته باشیم سعی کردیم روسفید باشیم.

دستاورد تسویه حساب باشگاه‌ها یک شبه انجام نشده 

مهدی در ادامه گفت: دستاورد‌هایی که در این چند مدت می‌توانم به آن‌ها اشاره کنم، این است که وقتی باشگاه استقلال و پرسپولیس در یک سال و نیم ۱۱۰ میلیارد را تسویه می‌کنند، این کاری نیست که یک شبه انجام شده باشد. من به آقای فتحی که از من پرسید چه کار کنیم گفتم اگر روی میز هم تراول بچینید و شما افراد را هم صدا کنید و بشمرید و به آن‌ها تراول بدهید، باز هم نمی‌رسید، اما این کار شد و توافق پرداخت صورت گرفت. این اتفاق پارسال افتاد و امسال هم به همین صورت باشگاه تراکتور ۱۷۰ نفر را تسویه کرده و یا تیم گل گهر از لیگ یک آمد به لیگ برتر و تلاششان را کردند تا مجوز حرفه‌ای بگیرند. باشگاه شهر خودرو به واسطه ساختار خوبی که مدیریت جدیدش ایجاد کرده و شاید به خاطر شوق آسیایی شدن برای اولین بار امسال مجوز حرفه‌ای گرفت، سال‌های گذشته هیچ کاری نمی‌کردند. اتفاقات خیلی خوبی در حال رخ دادن است. سال گذشته سپاهان به خاطر بحث استادیوم مردود شد. امسال آن‌ها را اجبار کردیم که با معرفی فولادشهر مجوز بگیرند و مجوز حرفه‌ای را با ورزشگاه فولادشهر گرفتند. ورزشگاه نقش جهان هنوز تایید نشده، اما الان یک ماه است که حدود ۴۰ آیتم را رسیدگی می‌کنند تا برای بازی‌های لیگ آسیا آماده شوند. واقعا کار‌ها در حال انجام شدن است و اگر اذیت نکنند می‌توانیم کارمان را جلو ببریم.

مباحث استقلال در حوزه استانداردسازی نمی‌گنجد

در ادامه اولیایی در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه باشگاه استقلال پیش از انقلاب دارایی‌های زیادی داشته و به نظر می‌رسد مصادره شده گفت: مجموعه انقلاب ارتباطی به تاج نداشت، اما ما در آنجا تنیس استقلال را داریم که مربوط به باشگاه تاج بود. این بحث‌هایی است که در حوزه استانداردسازی نمی‌گنجد.

راه‌های فرعی برای باشگاه‌های دولتی به بن بست می‌خورد

اولیایی در ادامه در خصوص سوالی مبنی بر اینکه آیا دولتی بودن باشگاه‌ها در آینده برای آن‌ها مشکلاتی به وجود نمی‌آورد، گفت: در سال‌های گذشته راه‌های فرعی پیدا شد که این راه‌ها الان دارند به بن‌بست تبدیل می‌شوند. باشگاه نفت چرا منحل شد؟ چون پنج نفر را معرفی کردند، یک شرکت خصوصی ثبت کردند، وقتی که زنگنه وزیر نفت شد به او گفتند شما حدود ۴۰ میلیارد بدهکار هستید. او به ذی‌حساب‌ها گفت: این مبلغ را بپردازید و گفتند ما چیزی به نام باشگاه نفت نداریم به اسم بخش خصوصی است و او نیز گفت: من نمی‌توانم برای بخش خصوصی پرداخت کنم و این قانونی هم بود.

زیرآبی‌هایی رفتیم که در آینده دردسر می‌شود

اولیایی اضافه کرد: ما زیرآبی‌هایی رفتیم که در آینده دردسر می‌شود. یکی دو نکته است که خیلی حساس است که یکی از آن‌ها بحث رفتار جوانمردانه مالی یا غیر مالی است که در اروپا انجام می‌شود، در آسیا هم شروع شده است. اگر این بحث در آینده به سهیل ابلاغ شود که هنوز به سراغ آن نرفته‌ایم تمام فوتبال ما را فلج می‌کند. قبل از اینکه بخواهیم مماشات کنیم، ما جلسه‌ای تشکیل دادیم که جناب ساکت و زمان‌آبادی هم نشسته بودند. ما در جلسه‌ای توصیه کردیم و دو سال پیش گفتیم راه ورود خانم‌ها به ورزشگاه این است. بعضی از دوستان ما را تکفیر کردند ما دلسوزانه و منطقی گفتیم، اما گوش کسی شنوا نبود، وقتی دستور شد همه اطاعت کردند.

باید بحث رفتار جوانمردانه مالی را جدی و مهم بگیریم

اولیایی تاکید کرد: این زشت است که ما خودمان بفهمیم راه درست کدام است آن را نرویم تا به ما تحمیل شود. الان هم در مورد رفتار جوانمردانه مالی دوستانه عرض می‌کنم سازمان ملل متحد ۱۹۷ عضو دارد، فیفا ۲۱۱ عضو دارد. فیفا ثروتش زیاد است، با اینکه نفت ندارد، صنعت ندارد، اما مغز مدیریتش درست کار می‌کند. فیفا اعلام کرد باشگاه‌ها باید درآمد خودشان هزینه کنند، نمی‌شود از خزانه دولت بردارید، زیرمیزی بدهید، بدهکاری درست کنید، این شرایط زیبنده نظام جمهوری اسلامی بعد از چهل سال نیست. ما باید بحث رفتار جوانمردانه مالی را جدی و مهم بگیریم.

مسیری که مجلس برای ما باز کرده نه فوتبال حرفه‌ای می‌خورد و نه عاقبت خیری دارد

اولیایی افزود: اگر بخواهیم جدی بگیریم، با تبصره ۱۳ برنامه پنج ساله ششم یا پنجم مغایرت دارد، چون در آنجا قانون هر پرداخت وجهی به باشگاه‌های حرفه‌ای را منع کرده است. اگر قانون منع کرده و از این طرف ما درآمد نداریم، کسی که می‌خواهد ممیزی کند نمی‌گوید شما از کجا می‌آورید؟ پولشویی می‌کنید؟ پس ما اولین گرفتاری‌مان بحث مالکیت است که این‌ها را به دنبال دارد. وقتی برای دولت باشد و دولت هم اجازه پرداخت نداشته باشد، عملاً داریم بن‌بستی را برای خودمان جلوی فوتبال ایجاد می‌کنیم. بحث خصوصی‌سازی هم مسیری که مرکز پژوهش‌ها مطالعه عمیق روی آن کرده، این مسیری که مجلس برای ما باز کرده نه فوتبال حرفه‌ای می‌خورد و نه عاقبت خیری دارد، چون غیرکارشناسان و احساسی نظر می‌دهند و آینده فوتبال با خطر مواجه می‌شود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: کردستان سوریه اعتراضات لبنان آمدنیوز طرح انتقال آب خزر جنبش عدم تعهد طرح ملی مسکن جاستین ترودو شبنم نعمت زاده اولیایی تابناک ورزشی زیرآبی ای اف سی مجوز حرفه ای کردستان سوریه اعتراضات لبنان آمدنیوز طرح انتقال آب خزر جنبش عدم تعهد طرح ملی مسکن جاستین ترودو شبنم نعمت زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویش: هیچ تیمی کار تمدید با بازیکنان را آغاز نکرده

به گزارش "ورزش سه"، قرارداد دوازده بازیکن پرسپولیس در پایان فصل به پایان خواهد رسید که در این بین ۹ بازیکن شرایط کلیدی و موثری در اردوی تیم دارند که از جمله آنها باید به مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی و... اشاره کرد.

در این بین حتی شایعات و اخبار حاکی از آغاز تلاش سایر تیم‌های مدعی برای جذب این نفرات در فصل آینده دارد و این موضوع نگرانی هواداران پرسپولیس را به دنبال داشته است، اما به نظر مدیرعامل این تیم چندان نگران این موضوع نیست یا حداقل نمی‌خواهد خود را مشوش نشان بدهد.

درویش در گفتگویی که در حاشیه تمرین پیشکسوتان پرسپولیس با خبرنگاران انجام داد، با ادبیات همیشگی خود تلاش کرد تا به نوعی آرامش را در صحنه برقرار کند و با این جمله که تیم‌های دیگر نیز هنوز فعالیت نقل و انتقالاتی را آغاز نکرده‌اند، فعلا از زیر بار این موضوع بگریزد.

درویش در این باره گفت: همه اینها برای فضای مجازی است. در ۱۵ تیم دیگر لیگ تا حالا کسی گفته چرا قرارداد بازیکنانتان را تمدید نمی‌کنید؟ دیگر صحبت و حاشیه‌ای برای تیم نمانده و دلال‌ها دیگر بحثی ندارند و به همین دلیل دنبال این هستند که ماجرایی برای پرسپولیس درست کنند و دیدند بهترین فرصت است که این موضوع را مطرح کنند. تیم‌های رقیب ما برای تمدید با بازیکنانشان شروع به مذاکره کرده‌اند؟ سه هفته است پیرامون تمدید ما حرف می‌زنند.

وی افزود: ما مثل همیشه هفته‌های آخر شروع می‌کنیم. طی این چند وقت یا دنبال مجوز حرفه‌ای بودیم یا دنبال بدهی دادن بودیم، یا دنبال مسائل مالکیتی و فرصتی نبود‌. ضمن اینکه این بازیکنان همه مال پرسپولیس هستند، چون با علاقه‌شان آمده‌اند، نه به خاطر پول.

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به اینکه این موضوع واکنش مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر و وحید امیری را در پی داشته است، عنوان کرد: مگر تیمی سراغ دارید که برای فصل آینده با بازیکنانش مذاکره کرده باشد؟ اولویت ما این بود که مشکل مجوز حرفه‌ای را حل کنیم تا اگر تیم قرار است با قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند، منعی برای حضور در مسابقات نداشته باشد. پس اولویت با این بود که اول موانع را برطرف کنیم و بعد با بازیکن صحبت کنیم.

دیگر خبرها

  • مشکل استادیوم پرسپولیس و استقلال حل شد
  • مدارک استقلال بارگذاری شده است
  • خبر خوش برای استقلال؛ آبی‌ها در یک قدمی آسیا
  • مالکیت تنها مشکل استقلال برای مجوز حرفه‌ای
  • استقلال یک قدم تا اخذ مجوز حرفه‌ای
  • درویش: هیچ تیمی کار تمدید با بازیکنان را آغاز نکرده
  • حکم انضباطی هاشمی نسب صادر شد/ مصاحبه مربی استقلال دردسر ساز شد!
  • راهبرد اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۳
  • تاریخ معرفی باشگاه های دارای مجوز حرفه ای مشخص شد
  • تاریخ اعلام باشگاه های مجوز حرفه ای مشخص شد