Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@05:37:16 GMT

افزایش مسمویت ها در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۹۹۶۶

افزایش مسمویت ها در خراسان جنوبی

به گزارشبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ناصری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نشست خبری به مناسبت هفته پیشگیری از  مسمومیت‌ها گفت: از آغاز امسال تاکنون هزار و ۶۱ نفر در استان دچار مسمومیت شدند که این آمار در کل سال گذشته، هزار و ۴۴۰ نفر بود که این افزایش نگران کننده، نیازمند توجه بیشتر مردم به مواد غذایی و محیط اطرافشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به اینکه امسال مسمومیت‌های غذایی و گزیدگی، بیشتر از سایر مسمومیت‌ها گزارش شد،افزود: پارسال مسمومیت ناشی از مصرف مواد مخدر و دارو شایع بود که البته این نوع از مسمومیت همچنان در گروه سنی جوانان و نوجوانان بیشتر به چشم می‌خورد.

ناصری بیان کرد: دارو‌های خواب آور و ضد درد بیشترین مسمومیت‌های دارویی را به دنبال دارد و داروخانه‌های استان به هیچ عنوان مجاز به فروش قرص خواب آور بدون نسخه پزشک به ویژه به جوانان و نوجوانان نیستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجنداز افزایش مرگ و میر ناشی از مسمومیت مواد شیمیایی و شوینده‌ها در استان نیز خبر داد و گفت: هم‌استانی‌ها باید از اختلاط انواع شوینده‌ها برای نظافت خودداری و نکات ایمنی روی شوینده‌ها را با دقت مطالعه کنند.
او در ادامه تصریح کرد:" کمبود اقلام دارویی نسبت به قبل کمتر شده " و تمام کارخانجات تولیدکننده فرآورده‌های مواد دارویی ،مواد اولیه خود را از وزارت بهداشت  تامین می‌کنند و مردم باید به دارو‌های ایرانی اعتماد و آنرا مصرف کنند.

ناصری با بیان اینکه وزارت بهداشت کمبود‌های دارویی را لحظه‌ای رصد و رفع آنرا پیگیری می‌کند افزود: شهروندان اگر با مشکل کمبود دارو مواجه شدند، می‌تواند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و این کمبود دارو را اعلام کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجندبه مردم توصیه کرد از خریداری کپسول‌های دست ساز گیاهی خودداری کنند چرا که این کپسول‌ها مورد تایید وزارت بهداشت نیست و در آن اغلب دارو‌های شیمیایی، توهم‌زا و موادمخدر استفاده می‌شود.

هفته اول آبان، هفته "پیشگیری از مسمومیت ها" نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ ی

افزایش نگران کننده مسمومیت‌ها در خراسان جنوبی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما از ایجاد دو هزار و ۲ هزار و ۱۵۸ فرصت شغلی در بخش تعاون در سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد اشتغال با تشکیل ۵۳ شرکت تعاونی جدید در استان ایجاد شد.

اشرفی افزود: سال ۱۴۰۱، با تشکیل ۴۱ تعاونی هزار و ۴۵۴ فرصت شغلی جدید در استان تشکیل شد.

به گفته وی این تعاونی‌ها در گرایش‌های مختلف تولیدی، توزیعی، خدمات و پیشرفت و آبادانی روستایی و روستا تعاون تشکیل شده است.

هم اکنون هزار و ۲۶ تعاونی در خراسان جنوبی فعال است.

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • هشدار اورژانس پیش بیمارستانی مشهد درباره مسمومیت با قارچ‌های سمی
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 
  • مصرف ۱.۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی
  • افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی