Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، لطف‌الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال تولید گلابی از باغ‌های استان سمنان به ۳ هزار و ۹۳۷ تن رسید و نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

او اضافه کرد: سال گذشته از باغ‌های این استان سه هزار و ۵۳۳ تن گلابی برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی با بیان اینکه سال گذشته سطح غیربارور محصول گلابی در استان سمنان ۲۵۲ هکتار بوده است، گفت: امسال سطح غیربارور محصول گلابی در این استان ۲۴۹ هکتار بود.

او درباره مجموع مساحت زیرکشت این محصول باغی بیان کرد: درمجموع امسال ۵۹۹ هکتار از باغ‌های استان سمنان به گلابی اختصاص دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان مجموع مساحت زیرکشت محصول گلابی در این استان را ۵۹۹ هکتار عنوان کرد و افزود: از این سطح ۲۴۹ هکتار بارور و ۳۵۰ هکتار نهال است.

رضایی تصریح کرد: سال گذشته ۳۱۳ هکتار از مساحت زیرکشت گلابی در استان سمنان سطح بارور و ۲۵۲ هکتار نیز سطح غیربارور بود که امسال سطح بارور افزایش و سطح غیربارور کاهش یافت.

انتهای پیام / ر

برداشت گلابی از باغ های استان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول  گفت: در سال زراعی جاری ۵ هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافت. 

بهروز قمر زاده افزود:  ۲۹ دستگاه ماشین ‏آلات برداشت چغندرقند در شهرستان دزفول فعال است و پیش بینی می‌شود حدود  ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شود. 

وی ادامه داد: محصول چغندر شهرستان دزفول پس از برداشت به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله بصورت پائیزه کشت می‏شود.

 

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب