Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شورای اطلاع رسانی اقتصادی در استان ها یکی از تدابیر و سیاست های راهبردی دولت تدبیرو امید در شرایط کنونی برای ایجاد هماهنگی ها و هم افزایی بیشتر در جهت مقابله با هجمه های وسیع رسانه ای ، تبیلغاتی و جنگ روانی دشمن است.

دبیری شورای اطلاع رسانی اقتصادی تاکنون بر عهده روابط عمومی و امور بین الملل استانداری ها بود که در ساختار جدید، دبیری این شورا به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد یکی از اهداف مهم این شورا را ایجاد وحدت رویه و انسجام بخشی بهتر در امر اطلاع رسانی خدمات دولت و نظام و همچنین افزایش و جلب اعتماد عمومی در تقابل با برخی سیاه نمایی ها و اخبار ناامیدکننده در فضای رسانه ای در سطح ملی و بین المللی دانست.

احد جمالی یکی از ضعف های مشهود در بسیاری از دستگاه های اجرایی این استان و حتی در سطح وسیع تر آن در دولت تدبیرو امید را مربوط به حوزه اطلاع رسانی و مجموعه روابط عمومی ها دانست و بر ضرورت ساماندهی و ایجاد وحدت رویه در کنار آموزش های دوره ای برای روابط عمومی ها تاکید کرد.

جمالی همچنین با انتقاد از تکثر و اشتهای به اخبار و گزارش های منفی در بین رسانه های این استان و ضرورت ایجاد امید و نشاط اجتماعی و حفظ انسجام در شرایط حساس کنونی، گفت: با توجه به بررسی های انجام شده به طور میانگین از هر ۱۰ خبر منفی در سطح کشور دو تا سه مورد ان مربوط به استان بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: حتی برخی از این اخبار و گزارش های منفی نیز جنبه امنیتی پیدا کرده و در شورای عالی امنیت ملی نیز مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه تکثر و رشد آمار رسانه ها در یک کشور و یا منطقه نماد بالندگی و توسعه محسوب می شود، گفت: البته رسانه به همان میزان که می تواند نقش مفید، مثبت و سازنده در حل مسایل و توسعه همه جانبه داشته باشد ، در صورت مدیریت نشدن صحیح نیز می تواند عامل ضد توسعه نیز محسوب شود.

جمالی با بیان اینکه نقد و انتقاد دلسوزانه و مشفقانه از سوی رسانه ها یک اصل و ضرورت غیرقابل انکار برای اصلاح امور است گفت: رسانه نباید به هر قیمتی حتی خدشه دار کردن عزت و حیثیت و داشته های یک استان به دنبال جذب مخاطب بیشتر باشد.

وی نقش رسانه ها در شرایط کنونی و در جهت دهی مثبت افکار عمومی در حوزه های مختلف را تعیین کننده و راهبردی دانست و یادآور شد: باید سعی شود تا نقاط مثبت ، داشته ها و دستاوردهای این استان بیشتر برجسته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین به نهادینه کردن جریان گفتمان سازی و گفت وگو در راستای ایجاد وحدت و انسجام در جامعه تاکید کرد و گفت: چنانچه جهت گیری ها به این سمت سوق داده نشود در سایه خلاء این اصل نیز طغیان و بحران شکل می گیرد.

وی تاکید کرد: ذهنیت آرمان مطلق از سوی هر طیف و یا جریان خاص سیاسی و قدرت امری باطل و مطرود از نگاه دینی و حتی سیاسی قلمداد می شود و هر جریانی امروز در کشور باید ظرفیت لازم سیاسی برای پذیرش واقعیت های موجود را داشته باشد.

جمالی با بیان اینکه یکی از رویکردهای اساسی دولت و مجموعه مدیریتی استان ایجاد وحدت، انسجام و هم گرایی بین جریان های مختلف سیاسی است، گفت: باید به جای خودزنی ها و دامن زدن به اختلاف ها با اصل وحدت و گفتمان دنبال حل مسایل بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روابط عمومی و اطلاع رسانی کهگیلویه وبویراحمد اقتصاد کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی و تحقق شعار سال اولویت شهرداری و شورای شهر است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی عصر چهارشنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در کردستان که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر سنندج صورت گرفت با تبریک سال جدید و بهار قرآن، اظهار کرد: وظایف شهرداری بسیار گسترده و به وسعت همه نیازهای شهر است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ وظیفه برای شهرداری‌ها تعریف شده از این رو نمی‌توان وظایف شهرداری را در پروژه‌های عمرانی یا فضاهای سبز و مسائل فرهنگی خلاصه کرد، گفت: هر موضوعی که یک شهر زنده با آن سر و کار دارد از لحظه تولد انسان تا مرگ آن در واقع بخشی از وظایف شهرداری است.

شهردار سنندج تاکید کرد: شهرداری در سرفصل‌های مختلف خدمات‌رسانی همه روزه به صورت مستقیم و غیرمستقیم با زندگی عموم مردم در ارتباط است و همین مسئله اهمیت فعالیت‌های شهرداری را بسیار بالا و تأثیرگذار در رضایتمندی عمومی کرده است.

رشیدی با بیان اینکه گستره خدمات شهرداری موجب شده انتظارات از شهرداری نسبت به سایر ادارات که تنها یک یا چند وظیفه خاص دارند فراتر رود، گفت: اقدامات مختلفی در راستای عمران شهری و رفع مشکلات در سنندج طی سال گذشته انجام شد، البته ادعا نمی‌کنیم که کل مشکلات را حل کرده‌ایم اما در حد توان هرآنچه در توان داشته‌ایم را به کار گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی، احداث پارک‌های بزرگ مقیاس و پروژه‌های عمرانی ریل‌گذاری خوبی در سطح شهر انجام شده است این روند را با قدرت هرچه تمام و با حمایت شورا و همراهی خانواده بزرگ و تلاشگر شهرداری در سالجاری ادامه خواهیم داد.

شهردار سنندج با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، تصریح کرد: شورای دور ششم و شهر در راستای عملیاتی کردن شعار سال هرآنچه در توان داشته باشیم را به کار خواهیم گرفت و در راستای امیدآفرینی و خدمت به مردم کار خواهیم کرد.

رشیدی با تاکید برای اینکه هدف‌گذاری امسال انجام ۲ میلیون مترمربع آسفالت است، گفت: ۶ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری تعریف شده و برنامه‌های متعددی در زمینه اتمام پروژه‌های نیمه تمام، توسعه فضای سبز شهری و ایجاد ۳۰ پارک درون محلی در دستور کار است.

وی از همراهی اعضای شورای شهر هم تقدیر کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد مصوبات شهرداری به تصویب رسیده است با همراهی و همدلی که در مجموعه شورا و شهرداری سنندج وجود دارد امسال سعی می‌کنیم بیش از پیش در راستای امیدآفرینی و تحقق شعار سال گام برداریم.

‌خدمت به خلق بالاترین عبادت است
عزت رضایی رئیس شورای اسلامی شهر سنندج هم به نمایندگی از اعضای شورای شهر در این نشست اظهار کرد: خدمت به خلق بالاترین عبادت است و حتماً کسی موفق خواهد بود که خدمت به مردم را در اولویت کار خود قرار داده باشد.

وی افزود: مسائل معیشتی مردم را اذیت می‌کنند تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید بیش از پیش صورت بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه مدیریت شهری ما گریبانگیر مسائل خاصی است که در دیگر کلان شهرهای کشور چنین مشکلاتی کمتر دیده می‌شود، گفت: نبود درآمد پایدار مشکل اصلی و پاشنه آشیل شهرداری‌ها در استان است.

رضایی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب لقب فرهنگی بودن را به کردستان اعطا کرده‌اند، یک استان فرهنگی نیازمند خدمات بیشتر است تحقق این مهم نیازمند نگاه و اختصاص اعتبارات ویژه است.

کد خبر 6063739

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آقای روحانی، با مردم صادق باشید!
  • سه چالش اساسی نظام در سال ۱۴۰۳ به روایت حسین علایی /حاکمیت باید یک تغییر معنادار در سیاست‌های اقتصادی و سیاسی خود ایجاد کند
  • توسعه استان کرمان نیازمند راهبرد‌های اساسی در اتخاذ تصمیمات مطلوب و کلان
  • جنگ انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان به روایت رسانه دولت /جریان های نوظهور اصولگرا را چه کسانی لیدری کردند؟
  • توصیه امام جمعه قم خطاب به مسئولان برای ایجاد وحدت
  • رسانه‌ها با افکار عمومی در ماجرای غزه چطور رفتار کردند؟
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • هشدارهای بدون تعارف مجید انصاری /در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم /در گزینش‌های اداری و استخدام زندگی را بر خیلی‌ها دشوار کرده‌اند
  • امیدآفرینی و تحقق شعار سال اولویت شهرداری و شورای شهر است
  • مدیر کل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد