Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،عبدالهاشم حسن‌نیا رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ظرفیت بسیار بالا و نقطه مهم مرزی و استراتژیک در کشور است که توسعه آن می‌تواند اقتصاد جنوب شرق کشور را متحول سازد.

او افزود: فاز اول پایانه مرزی ریمدان با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با مساحت ۷۷۰۰ متر مربع که شامل یک سوله بزرگ با پارتیش بندی برای دستگاه‌های متولی در مرز و پارکینگ مسافری در دهه فجر سال امسال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن‌نیا با بیان اینکه مرز ریمدان یکی از نزدیکترین و ایمن‌ترین مرز با کشور پاکستان است خاطر نشان کرد: ۱۰ میلیارد تومان برای فاز دوم پایانه مرزی ریمدان در نظر گرفته شده که با بهره برداری آن پیش بینی میشود سالانه یک میلیون مسافر از مرز ریمدان تردد کنند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: زیر ساخت‌های جاده‌ای مرز بطول ۳۵ کیلومتر که نیاز به تعریض و بهسازی دارد نیز در برنامه امسال پیش بینی شده که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام خواهد شد.

بخشدار دشتیاری چابهار هم گفت: توسعه مرز بین المللی ریمدان نقش اساسی در اقتصاد و معیشت مرزنشیان منطقه بزرگ دشتیاری ایجاد خواهد کرد

جمشید سارانی افزود: با افتتاح فاز اول پایانه مرزی شاهد شکوفایی رونق تولید و صادرات در استان خواهیم بود.

مرز بین المللی ریمدان نزدیک‌ترین گذرگاه مرزی در استان سیستان و بلوچستان به کشور پاکستان است که تنها ۶۵۰ کیلومتر با مرکز اقتصادی و بزرگترین بندر تجاری اقتصادی پاکستان، کراچی، فاصله دارد.

انتهای پیام/گ

تکمیل مرز ریمدان در سیستان وبلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت

داریوش امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: قسمتی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه‌خیز، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

معاون وزیر راه بیان کرد: سال گذشته پروژه‌های بسیاری در پایانه‌های مرزی انجام گرفت، در این خصوص حجم زیادی از مطالبات پیمانکاران به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت پیش بینی شده است.

امانی یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در این ایام گرم از سال است.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

وی بیان کرد: در بحث ناوگان حمل و نقل نیز که چندین سال است با مشکل نوسازی مواجه هستیم نشست‌هایی برگزار شده است تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانجات و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زوار بهره بگیریم.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان