Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:26:26 GMT

تفسیر و تبیین قرآن در فعالیت‌های فرهنگی پررنگ شود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۰۵۱۰

تفسیر و تبیین قرآن در فعالیت‌های فرهنگی پررنگ شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی چهارشنبه شب در دیدار با مردم بیرجند بااشاره به برخی از ویژگیها و رسوم منفی ایام جاهلیت اظهارکرد: یکی از این ویژگیها افتخار به موضوعات پوچ و باطل بود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: ما ۱۸ میلیون دانشآموز، دانشجو و معلم داریم که در ۱۰۰ روز ایام تابستان برای آنان برنامه ای نداشتیم که این یک خسارت بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه برنامه های مذهبی باید کوتاه، مختصر ولی مفید باشد، ادامه داد: بی عدالتی است که به یک دانشگاه ۷۵۰ هکتار زمین ولی برای حوزه تنها یک هکتار زمین اختصاص یابد.

وی افزود: ما برای امام حسین(ع) وقف و موقوفات زیاد داریم ولی به راستی در حوزه علوم قرآنی و به ویژه تفسیر چقدر وقف داریم.

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر اینکه در امور خیر چون ازدواج باید تعجیل کرد، گفت: امروزه خیلی ها به واسطه نداشتن همسر به گناه میافتند که در این راستا باید ببینیم چگونه میتوان با راهکارهایی چون وقف، ازدواج ساده را ترویج کرد.

حجت الاسلام قرائتی اظهارکرد:در ایام محرم و صفر منبرهای زیادی در شهرها وجود دارد ولی به راستی چقدر از این منبرها و فعالیت مساجد به توضیح و تفسیر آیات قرآن کریم اختصاص می یابد.

وی بیان کرد: در منبر باید روضه، شعر، تاریخ و داستان نیز وجود داشته باشد ولی اصل منابر بر تبیین، تفسیر و توضیح آیات قرآنی شکل گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به ضرورت حضور کودکان و نوجوانان در مساجد بیان کرد: وقتی فرهنگ دینی تأکید دارد که کمک به نیازمند را به فرزندت بده تا به دست مستمند برساند به واسطه انتقال فرهنگ ایثار از نسلی به نسل دیگر است.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه برخی کارهای به ظاهر فرهنگی در حقیقت ضد فرهنگی است، ادامه داد: به عنوان مثال چه ضرورتی برای استفاده از خط کوفی در مساجد ما وجود دارد که از معنای آن اطلاعی نداریم.

وی با اشاره به اینکه باید با اسلام شناسان واقعی ارتباط داشته باشیم تا برای سؤالات و شبهات خود پاسخ بیابیم، افزود: امروزه باید به دنبال کارهای بر زمین مانده در حوزه فرهنگ باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تبیین مهجوریت قرآن گفت: از جمله موضوعات بر زمین مانده تفسیر قرآن و بحث نهج البلاغه است.

کد خبر 4754789

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن قرائتی ستاد اقامه نماز قرآن اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر ایلام زائران اربعین قزوین گرگان شهرکرد سانحه تصادف شیراز استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب

حجت‌الاسلام والمسلمین یونس مهدوی نیادر همایش اصناف و بازاریان شهرستان خرم‌آباد که در سالن همایش حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به اینکه حجاب ارزنده‌ترین نمود‌های فرهنگی اجتماعی تمدن ایرانی اسلامی است که پیشینه به آن به ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، اظهار کرد: مسئله حجاب با توجه به مستندات در تمدن ایرانی همواره مورد توجه بوده است.
 
وی تاکید کرد: حجاب ارزش مهمی در تعالیم اسلامی دارد و باید در زمینه‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای به مقوله حجاب بشود.
به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان مقوله حجاب نیازمند آموزش مداوم به خانواده، مدارس، دانشگاه و جامعه است.
مهدوی نیا گفت: الگو پذیری فرهنگ حجاب نیاز به نهادینه سازی در وجود و باور افراد است و برای رسیدن به این هدف مهم همه گروه‌ها، احزاب، نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های موثر باید پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه در حوزه اجتماع یکی از ویترین‌ها اصناف و بازار است، گفت: بازاریان و اصناف نسبت به نشر فرهنگ و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و تبیین فرهنگ حجاب وظیفه موثری دارند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به اینکه حجاب ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی دارد، اظهار کرد: بر همین اساس دشمن از مسائل فرهنگی و دینی استفاده و به اهداف امنیتی و سیاسی خود نفوذ می‌کند.
مهدوی نیا با بیان اینکه طرح عملیاتی نور یک طرح مبارک و مبارزه با طرح عملیاتی اسرائیلی و آمریکایی که سال گذشته شروع کرد، گفت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر انتظاری که ستاد امر به معروف و نهی از منکر از اتحادیه‌های صنفی و بازاریان داریم این است که نسبت به آمرین و ناهیان حمایت لازم را داشته باشد.
وی از برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های حجاب و عفاف توسط اصناف و بازاریان حمایت و اعلام آمادگی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف