Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت : این پتروشیمی قرار است با مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و بخش خصوصی با اعتبار ۵۵۰ میلیون دلار اجرایی شود.

او گفت : پتروشیمی جدید کرمانشاه در واقع یک مگاپروژه است که می‌تواند تحول خوبی در حوزه اقتصاد استان ایجاد کرده و اشتغالزایی مناسبی را نیز برای متخصصان کرمانشاهی به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی افزود: پتروشیمی کرمانشاه در زمان بهره برداری قادر است ۱۲۰ هزار تن محصول پروپیلن که جزو نیاز‌های کشور است را تولید و این استان را به یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور تبدیل کند.

معاون وزیر نفت، احداث صنایع پایین دستی در حوزه پتروشیمی را از دیگر مزایای اجرای این مگاپروژه در کرمانشاه عنوان کرد.

او مسوولان کرمانشاه را نیز به کمک طلبید و گفت: پتروشیمی جدیدی که قرار است در این استان عملیات احداث آن به زودی آغاز شود به خدمات زیرساختی مثل برق، آب و گاز سوختنی نیاز دارد.

محمدی افزود: پتروشیمی جدید کرمانشاه در زمان آغاز به کار ۲۰ مگاوات برق و پنج میلیون متر مکعب آب در سال به همراه گاز سوختنی کافی، نیاز دارد که باید از سوی استان تامین شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور، گفت: بدون همراهی و مساعدت مسوولان کرمانشاه اجرای پتروشیمی جدید این استان به مشکل برخواهد خورد.

او گفت: از آنجایی که ۵۰ درصد پروژه توسط بخش خصوصی اجرایی می‌شود به طور قطع باید جذابیت‌های لازم و امکانات مورد نیاز را فراهم کرد تا پروژه متوقف نشود و در موعد مقرر شاهد بهره برداری از آن باشیم.

محمدی گفت: بحث جانمایی پروژه نیز توسط مسوولان استان که یکی از دو شهر اسلام آبادغرب یا کرمانشاه خواهد بود، به زودی مشخص می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و بخش خصوصی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی ارومیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: این مجتمع با عملکرد موفق خود در سال گذشته، توانست در صدر جدول «افزایش درآمد سالانه» پتروشیمی‌های کشور جای گرفته و از رقبای بورسی خود پیش بگیرد.

اکبر اسمعیلی ادامه داد: در بررسی گزارش‌های ماهانه پتروشیمی ارومیه همواره عملکرد خوبی داشت و توانست در نهایت درآمد خوبی را به میزان هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به ثبت برساند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پتروشیمی ارومیه در سال گذشته بهترین عملکرد را میان رقبای بورسی خود به ارمغان آورد به طوری که این مجتمع در طول سال گذشته  درآمد سالانه خود را از ۹۷۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ با رشد بیش از ۸۵ درصدی به هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رساند.

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی ارومیه می گوید: بعد از پتروشیمی ارومیه؛ مجتمع های پتروشیمی‌ اصفهان و تندگویان بیشترین رشد درآمد سالانه در سال ۱۴۰۲ را درمیان هم‌گروهی‌های خود تجربه کردند.

پتروشیمی ارومیه در جنوب غربی شهرستان ارومیه، واقع شده است و دارای چهار واحد فرآیندی تولید کریستال ملامین، سولفات آمونیم، اسید سولفوریک و سولفات پتاسیم و اسید کلریدریک و سرویس‌های جانبی تأمین‌کننده آب، بخار، هوا، نیتروژن، توزیع برق و مخازن است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه