Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@08:02:06 GMT

شوک بلیت‌های ٣٥٠‌هزار تومانی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۰۵۷۸

شوک بلیت‌های ٣٥٠‌هزار تومانی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، جنجال‌ اما زمانی کلید خورد که توجه مردم و کاربران عصبانی فضای مجازی جلب شد به قیمت‌گذاری بلیت‌های این اجراها و به‌خصوص بلیت‌های ٣٥٠‌هزار تومانی کنسرت گروه شیلر. قیمت‌های عجیب و غریبی که در کنسرت‌های یکی دو‌سال اخیر بی‌سابقه نیست، ولی همچنان حساسیت‌های زیادی را برمی‌انگیزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   شیلر گرانفروش

کارشناسان البته عقیده دارند قیمت بالای کنسرت شیلر چندان هم غیرقابل توجیه نیست و به‌خصوص به سابقه این گروه اشاره می‌کنند که در اجراهای دو‌سال پیش‌شان حدود ۲۴هزار مخاطب را راضی از سالن کنسرت‌ بیرون فرستادند. مهدی کاشی یکی از مدیران کنسرت گروه شیلر البته توجیهات دیگری را نیز با رسانه‌ها درمیان گذاشته و به‌عنوان مثال با اشاره به این‌که «پرداخت دستمزد به گروه‌های خارجی بر پایه یورو و دلار است» افزایش قیمت ارز در قیاس با دو‌سال پیش را به‌عنوان یکی از دلایل افزایش قیمت بلیت‌های این گروه مطرح می‌کند. به گفته او، در مورد گروه‌های خارجی که در قیمت‌گذاری کنسرت‌هایشان هزینه‌هایی مانند بلیت هواپیما و ترانسفر و اسکان نیز نقش دارد، حفظ همان قیمت‌های قبلی بسیار دشوار است.

نگرانی

با این‌که کشاندن گروه‌های بین‌المللی به ایران مستلزم هزینه‌های فراوانی است و همین هم قیمت اجراهای آنها را بالا می‌برد، اما از آن‌جا که قیمت‌گذاری بلیت‌های کنسرت در ایران از ضابطه خاصی تبعیت نمی‌کند و تهیه‌کنندگان بدون هیچ ضابطه قانونی‌ قیمت بلیت را تعیین می‌کنند، این نگرانی وجود دارد که قیمت اجراهای گروه‌هایی مانند شیلر منحصر به خودشان و گروه‌های هم‌رتبه نماند و این فرصت را در اختیار گروه‌های وطنی بگذارد که آنها نیز از همان رنج قیمتی برای قیمت‌گذاری کنسرت‌هایشان تبعیت کنند. به ‌هرحال بارها و بارها شاهد بوده‌ایم که گروه‌های داخلی کوشیده‌اند تحت‌تأثیر جو و فضای موجود قیمت بلیت‌هایشان را به حد و اندازه گروه‌های جهانی برسانند. نگرانی‌ها وقتی جدی‌تر می‌شود که می‌بینیم بعد از ماه صفر افزایش حداقل ١٥‌درصدی در قیمت بلیت‌ها صورت گرفته  که باعث می‌شود تفاوت قیمت بهترین و کم‌ نام‌ونشان‌ترین اجراها به نحو طعنه‌آمیزی به هم نزدیک شود.

گران‌ترین‌ها

تاکنون گران‌ترین بلیت‌های کنسرت را در داخل ایران هوادارانی خریده‌اند که اوایل اردیبهشت‌ماه امسال قصد کرده بودند کنسرت کیتارو را در تالار بزرگ کشور از نزدیک ببینند. این هواداران با خرید بلیت‌های ٤٠٠هزار تومانی، این موسیقیدان مطرح ژاپنی را بدل کردند به گران‌قیمت‌ترین موزیسین روی استیج‌های ایران. برخی اجراهای خارجی ازجمله کنسرت‌های شیلر و لودویکیو ایونادی با قیمت ٣٠٠ تا ٣٥٠‌هزار تومان در رده‌های بعد قرار دارند.

ایرانی‌های گران

اما شاید باور نکنید که رکورد گران‌ترین بلیت‌های ایرانی در اختیار رضا یزدانی است. این خواننده در کنسرت آنپلاگ خود با سقف بلیت ٣٥٠‌هزار تومانی رکوردی جالب به ثبت رساند.جالب‌تر این‌که دیگر رکورددار بلیت‌های گران ربطی به موسیقی ندارد و به دنیای جوک و لطیفه مربوط است. حسن ریوندی را می‌گویم که با بلیت‌های ٣٠٠‌هزار تومانی در کنسرت خنده اخیرش انتقادات زیادی باعث شد و خیلی‌ها به ‌نحو کنایه‌آمیزی اجراهای او را با مثلا نمایش الیور توئیست و کنسرت- نمایش سی قیاس کرده‌اند که تازه خود آن اجراهای فاخر پرهزینه با اتهام گرانفروشی مواجه بودند.قیمت‌های بالای بلیت را خیلی‌ها به‌ دلیل اتخاذ برخی سیاست‌های اشتباه می‌دانند که باعث شده موسیقی تبدیل به هنری لاکچری شده و علاقه‌مندان کم‌درآمد موسیقی از حضور در کنسرت‌ها محروم شوند. کارشناسان موسیقی عقیده دارند خانه موسیقی باید قیمت‌گذاری کنسرت‌ها را براساس ضوابط قانونی مشخص پی بگیرد. اما به‌ دلیل انفعال ساختاری این نهاد، تهیه‌کنندگان بدون هیچ ضابطه قانونی،‌ قیمت بلیت کنسرت‌ها را بالا می‌برند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کنسرت موسیقی رضا یزدانی بلیت کنسرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه یک روزه چرا گران شد؟

بازار مرغ این روز‌ها آرام و قیمت‌ها کاهش یافته است، اما خبر‌هایی مبنی بر افزایش قیمت جوجه یک‌روزه مطرح است. به طوری که چند روز پیش وزارت جهاد کشاورزی طی نامه‌ای خطاب به انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه با اشاره به تاثیر مستقیم این نهاده در قیمت مرغ گوشتی مصرفی مردم، نسبت به افزایش قیمت جوجه یک‌روزه به واحد‌های مرغ مادر گوشتی هشدار داد و خواستار انجام اقدامات لازم برای تعدیل قیمت جوجه یک‌روزه شد.

افزایش قیمت نداشتیم

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه در صحبت با ما افزایش و نوسان قیمت جوجه یک‌روزه را عمدتا نتیجه فشار تقاضا و گاهاً سوءاستفاده برخی واسطه‌ها دانست و بیان کرد: ما در ۷ - ۸ ماه اخیر افزایش قیمت جدیدی نداشته‌ایم.

محمدرضا صدیق‌پور ادامه داد: در حال حاضر جوجه یک‌روزه در بازار از ۱۲ هزار تومان تا ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رسد و این نوسان قیمت به دلیل تفاوت نژاد و سن گله مادر است و قیمت پیشنهادی انجمن برای نیمه دوم سال گذشته میانگین ۲۰ هزار تومان با نوسان ۲۰ درصد افزایش و یا کاهش بر مبنای تفاوت سویه و سن بود که هم اینک بر اساس تقاضا یا عدم تقاضا برای برند‌های خاص این نوسان افزایش یافته است و با توجه به الزام واحد‌های مادر در خصوص جوجه‌ریزی از سویه‌های متناظر و برمبنای تولید جوجه واحد‌های مرغ مادر از تمام نژاد‌ها میانگین قیمت ۲۰ هزار تومان است.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه در مورد عدم رعایت نرخ مصوب سال ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان گفت: این قیمت مربوط به اردیبهشت سال گذشته است در حالی که برخی هزینه‌های تولید از قبیل کنجاله سویا در ۳ مرحله تغییر قیمت داشت یا با انتقال ریزمغذی‌ها و واکسن و دارو از تالار اول ارزی به تالار دوم قیمت این مواد ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. بر همین اساس، با توجه به افزایش هزینه‌ها قیمت میانگین ۲۰ هزار تومان با دامنه نوسان ۲۰ درصد در نیمه دوم سال گذشته پیشنهاد و مورد موافقت قرار گرفت و البته این افزایش تقریبا برای سایر بخش‌ها در نظر گرفته شد.

فروش جوجه ۳۰ تا ۳۲ هزار تومانی تخلف است

صدیق‌پور در مورد علت هشدار وزارت جهاد کشاورزی به واحد‌های مرغ مادر گوشتی در مورد قیمت جوجه یک‌روزه بیان کرد: امروز در حالی شاهد افزایش تولید و عرضه مرغ هستیم که قیمت پایین مرغ زنده، زیان و دلسردی تولیدکنندگان مرغ گوشتی را به دنبال داشته است. به همین دلیل واحد‌های تولیدی مرغ گوشتی از شرایط موجود ناراضی هستند و این نارضایتی را در قالب افزایش قیمت جوجه یک‌روزه مطرح کرده‌اند در حالی که قیمت جوجه یک‌روزه ۷ تا ۸ ماه گذشته عمدتا با میانگین قیمت ۲۰ هزار تومان به فروش رفته است.

صدیق‌پور با تاکید بر اینکه مرغ مازاد در بازار باید جمع‌آوری شود، عنوان کرد: دولت در روز‌های اخیر اقداماتی برای جمع‌آوری و ذخیره‌سازی گوشت مرغ و تجدید ذخایر استراتژیک توسط شرکت پشتیبانی انجام داده است که امیدواریم این امر با سرعت بیشتر عملیاتی شود و با این اقدامات در کنار صادرات، مرغ مازاد از بازار جمع شود و مرغ قیمت واقعی خود را پیدا کند، چرا که با این شرایط تولید گوشت مرغ از زیان خارج شده و قطعا کس معترض نخواهد بود، اما با این وجود در مورد قیمت جوجه یک‌روزه ما هم به واحد‌های مرغ مادر توصیه کرده‌ایم که دقت داشته باشند قیمت جوجه دچار واسطه‌گری نشود و به قیمت عادلانه به دست تولیدکنندگان مرغ گوشتی برسد. بر همین اساس، کسانی که جوجه را به قیمت ۳۰ هزار تا ۳۲ هزار تومان می‌دهند دچار تخلف شده و باید دستگاه‌های نظارتی با آنها برخورد جدی داشته باشد.

نهاده‌ها به وفور در دسترس است

از مشکلات مهم در صنعت پرورش طیور، تامین نهاده‌های مورد نیاز است امسال، اما به گفته مسئولان جهاد کشاورزی مشکلی در این زمینه وجود ندارد. علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی چند روز پیش در این باره گفت: با تامین به موقع ارز توسط بانک مرکزی و همچنین استفاده از منابع رسوب شده در کشور‌های همسایه، نهاده‌های دامی، کشاورزی و کالا‌های اساسی تا مردادماه امسال تامین شده است.

صدیق‌پور با بیان اینکه در ۸ ماه گذشته مدیریت نهاده‌ها به سطح مطلوبی رسیده است، گفت: در حالی که ما در ماه‌های اردیبهشت و خرداد پارسال شرایط بسیار سختی به لحاظ تامین نهاده داشتیم ولی به همت همین مسئولین در حال حاضر نهاده‌ها به وفور در دسترس مرغداران قرار دارد و یکی از دلایلی که به رغم قیمت پایین مرغ، تقاضا برای جوجه‌ریزی بالاست همین فراوانی نهاده‌هاست.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اقتصاد ، تورم سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • توضیحات وزیر فرهنگ درباره بنیاد پویانمایی و قیمت بلیط کنسرت
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ گران شد یا ارزان ؟
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • آمار مجوز‌های دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • آمار مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند