Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@15:09:03 GMT

ظریف: هدف آمریکا از تفرقه افکنی مساله فلسطین است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۰۶۰۹

ساعت 24- وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد، مهمترین دلیلی که دولت آمریکا و اسرائیل به دنبال تفرقه‌افکنی در کشورهای منطقه و اعمال فشار در مسائلی همچون برنامه هسته‌ صلح‌آمیز ایران هستند، تحت‌الشعاع قرار دادن مساله فلسطین است.

محمودجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه در کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در باکوی آذربایجان با تاکید بر اهمیت تشکیل این کمیته گفت: سیاست یک‌جانبه و افراط‌گرایانه آمریکا تاثیر مخربی را بر روی مردم فلسطین گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دولت ترامپ در حال یاری‌رسانی به رژیم متخاصم اسرائیل در رفتار توسعه‌طلبانه‌اش است. مهمترین دلیلی که دولت آمریکا و رژیم اسرائیل به دنبال تفرقه‌افکنی در کشورهای منطقه و فشار نهاندن بر مسائلی همچون برنامه هسته‌ صلح‌آمیز ایران هستند، تحت‌الشعاع قرار دادن مساله فلسطین است.

ظریف ادامه داد: متاسفانه برخی کشورهای منطقه‌ای فریب این حقه را خورده‌اند و سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را پیش می‌برند.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محمد جواد ظریف احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

دولت‌های آمریکا و انگلیس به بهانه‌های واهی علیه ایران به ترتیب ۱۶ و ۱۳ فرد و نهاد ایرانی را مورد تحریم قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آمریکا و انگلیس امروز دور جدیدی از تحریم‌ها را با ادعای اینکه پاسخ ایران به جنایات رژیم اسرائیل باعث جنگ گسترده‌تری در غرب آسیا می‌شود، علیه ایران اعمال کردند.

به گزارش رویترز، در بیانیه وزارت خزانه داری ایالات متحده آمده است که این تحریم‌ها 16 فرد و دو نهاد را هدف قرار داده است که تولید پهپاد در ایران را تسهیل می‌کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین با بهانه‌های واهی اعلام کرد که پنج شرکت فولاد خوزستان ایران در لیست تحریم قرار دارند.

همچنین در اطلاعیه دولت انگلیس آمده است که تحریم‌هایی را علیه نهادهای نظامی ایران از جمله ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعمال کرده است.

در این اطلاعیه آمده که تحریم‌های انگلیس در مجموع 13 نهاد و فرد را هدف قرار داده است.

این ادعاهای دولت‌های آمریکا و انگلیس در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها تاکید کرده هیچگاه خواهان تشدید اوضاع در منطقه نیست و این رفتارهای رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آن علیه کشورهای منطقه است که باعث بی‌ثباتی و ناامنی شده است.

امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیمامیرعبداللهیان: ریشه اصلی تنش در منطقه رژیم اسرائیل است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • هشدار ایران به گروه ۷؛ مراقب تصمیمات غیرسازنده باشید
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی و آمریکا را فروریخت
  • وجوه فراملی و فرانظامی عملیات‌ «وعده‌صادق»
  • پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل روحیه همه را تقویت کرد
  • بیانیه حزب کارگزاران سازندگی در پی پاسخ مقتدرانه ایران