Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:48:26 GMT

 دلال سکه ۱۲ تریلیونی و سوداگر بازار ارز دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۰۶۸۹

 دلال سکه ۱۲ تریلیونی و سوداگر بازار ارز دستگیر شد

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نعمت اله علیپور افزود: با دستگیری سلطان سکه، شناسایی همدستان وی نیز در دستور کار قرار گرفت و در این راستا شخصی به هویت (ج. ح) شناسایی شد.

وی ادامه داد: این متهم با همکاری وحید مظلومی معروف به سلطان سکه، سکه و ارزها را از بازار جمع آوری می‌کردند و بدین ترتیب موجب افزایش قیمت سکه و ارز می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ علیپور با توجه به اینکه این فرد مالک یک باب مغازه طلافروشی در بازار بوده و در زمان آشفتگی بازار تحت پوشش خرید و فروش طلا، اقدام به معاملات طلای آب شده و کاغذ می‌کرده، تصریح کرد: مجموع گردش حساب‌های بانکی این فرد در بازه زمانی سال ۹۳ تا ۹۷ بیش از ۱۲ تریلیون ریال بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت گفت: این متهم از سال ۹۶ تاکنون متواری بوده که امروز ۱۱ صبح این سوداگر بازار ارز در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس امنیت اقتصادی منتقل شد.

سرهنگ علیپور با بیان اینکه با دستور قضایی بیش از ۸۳۰ میلیارد ریال از حساب بانکی وی توقیف شده است، تصریح کرد: متهم با دستور بازپرس شعبه ۱۲ ناحیه ۳۲ دادسرای عمومی و انقلاب تهران با قرار وثیقه در اختیار این پلیس برای تحقیقات تکمیلی قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت دلالان سکه و ارز پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۸ کیلوگرم حشیش از قاچاقچی حرفه‌ای در تهران

سرهنگ حسین باباپور  گفت: در پی ارجاع چندین فقره شکایات و گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از مواد فروشان سابقه دار شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران عملیات ویژه این پلیس رسیدگی به موضوع را به عهده گرفتند.

وی در ادامه افزود: برابر اقدامات اطلاعاتی و پلیسی بر روی افراد مورد نظر مشخص شد متهم یک محموله مواد مخدر را از یکی از استان‌های جنوبی کشور تهیه و با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری به سمت تهران در حال حرکت است.

سرهنگ باباپور تصریح کرد: به دنبال این موضوع ماموران بلافاصله ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محور‌های مواصلاتی اعزام شدند و بدین ترتیب شمارش معکوس برای دستگیری متهم آغاز شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت:ماموران بعد چندین ساعت گشت زنی هدفمند و رصد خودرو‌های مذکور در محور‌های مواصلاتی شهر تهران سرانجام روز گذشته درحالیکه متهم در اتوبان آزادگان تهران در حال حرکت بود در اقدامی هوشمندانه و با رعایت اصل غافلگیری متوقف و بلافاصله دستگیر شد.

سرهنگ باباپور تصریح کرد:پس از توقیف خودرو بلافاصله نسبت به بازرسی خودرو اقدام و ۲۸ کیلوگرم حشیش کشف شد و متهم نیز پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارجاع شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر در پایان با بیان اینکه عزم و اراده پلیس در برخورد با سوداگران مرگ بسیار جدی است و پلیس از هیچ اقدام و کوششی در این رابطه فروگزار نخواهد بود، خاطرنشان کرد: ماموران این پلیس در کلیه مسیر‌های مواصلاتی و حتی غیر اصولی و بیراهه به صورت شبانه روزی حضور دارند و این محور‌ها را به طور مداوم و مستمر تحت پوشش اطلاعاتی قرار می‌دهند و هر محموله‌ای از این مسیر‌ها وارد تهران بشوند تحت نظر قرار گرفته و کشف و متهمان آن دستگیر خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • کشف ۲۸ کیلوگرم حشیش از قاچاقچی حرفه‌ای در تهران
  • پایان کار سوداگر مرگ در باقرشهر
  • کشف سکه‌های تاریخی از یک متهم در مسافرخانه ای در فسا
  • کشف هزاران عدد دخانیات قاچاق در غرب تهران
  • هوشیاری پلیس فسا مانع از فروش سکه‌های دوره اشکانی شد
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • سارق زورگیر در شاهرود دستگیر شد
  • زمین گیر شدن عامل شرارت در زابل
  • دستگیری سه سارق به عنف در شهرستان اهر