Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@22:59:57 GMT

گانتس مأمور تشکیل کابینه صهیونیستی شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۱۱۲۲

گانتس مأمور تشکیل کابینه صهیونیستی شد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، رئیس رژیم صهیونیستی رسما بنی گانتز، رئیس حزب سفید و آبی را به تشکیل کابینه این رژیم مکلف کرد.

پیش‌تر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم بار دیگر در تشکیل کابینه ناکام مانده و اختیار تشکیل کابینه را به ریولین، رئیس این رژیم بازگردانده بود تا کس دیگری مأمور تشکیل کابینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان در مقاله‌ای نوشت: برای دومین بار طی امسال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از تشکیل کابینه عاجز ماند و این امر به بنی گانتس، رقیب اصلی سیاسی او، فرصت می‌دهد که شاید بتواند خودش تشکیل دولت دهد. البته احتمال موفقیت رئیس سابق نیرو‌های نظامی اسرائیل (گانتس) در تشکیل کابینه، نیز بیشتر از نتانیاهو نیست، زیرا اسرائیل با واقعیت بن‌بست سیاسیِ طولانی مدت روبرو شده است که احتمال لزوم برگزاری سومین انتخابات عمومی را در اسرائیل ظرف ۱۲ ماه افزایش داده است.

نتانیاهو در پیامی ویدیویی که اخیراً فرستاده، این مسئله را تشریح کرده است که چرا حق رسمی تشکیل ائتلاف حاکم بر اسرائیل را به رووِن ریولین، رئیس اسرائیل، بازگردانده است. نتانیاهو در این پیام ویدیویی گفت: «در خلال هفته‌های اخیر، من تمام تلاش خود را برای آوردن بنی گانتس پای میز مذاکره، کردم. من هر تلاشی را که می‌توانستم، برای تشکیل یک دولت ملیِ فراگستر انجام دادم. من همه تلاش خود را برای ممانعت از برگزاری انتخابات‌های بیشتر، انجام دادم. متأسفانه، وی (گانتس) مکرراً (از آمدن پای میز مذاکره) امتناع ورزید.»

سی‌ان‌ان در ادامه این مطلب افزود: برای نخستین بار در یک دهه گذشته، نتانیاهو بر سیاست اسرائیل تسلط کامل ندارد. او استیلای خود را بر حزب خودش- یعنی حزب لیکود- مستحکم کرده است و همچنین توانسته است احزاب دینیِ صهیونیست و اَبَر اورتودکس را تحت رهبری خودش متحد کند، اما نشان داده است که از پیروزی در دو انتخابات متوالی در اسرائیل ناتوان بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری | کابینه جنگ اسرائیل تصمیمش را درباره ایران گرفت

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایسنا، نشست روز سه‌شنبه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی درباره نحوه پاسخ به حمله تلافی‌جویانه ایران به مواضع نظامی این رژیم به پایان رسید.

یک مقام آگاه در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان این خبر را داد و به جزئیات این نشست اشاره‌ای نکرد.

این نشست که از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت محلی آغاز شده بود، پنجمین دور از نشست‌های کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پس از حمله تلافی‌جویانه ایران بود.

سی‌ان‌ان نوشته رهبران منطقه‌ای و همچنین متحدان و شرکای تل‌آویو خواستار خویشتن‌داری رژیم صهیونیستی شده‌اند.

امروز نیز شبکه ان‌بی‌سی خبر داده بود انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است.

«سرلشکر محمد باقری» رییس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هشدار داده «چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و جای دیگری انجام دهد، عملیات بزرگتری انجام خواهد شد».

کد خبر 845044 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم
  • تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه
  • اعتراف رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل به شکست در نوار غزه
  • ناامیدی رسانه‌های صهیونیستی از کابینه نتانیاهو + فیلم
  • پایان نشست کابینه جنگ اسرائیل
  • فوری | کابینه جنگ اسرائیل تصمیمش را درباره ایران گرفت
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم
  • گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم
  • بی‌اعتمادی جنگ سالاران رژیم صهیونیستی به یکدیگر
  • اظهارات خبرنگار برجسته اسرائیلی از وحشت در کابینه نتانیاهو