Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا در جریان دیدار با نخست وزیر عراق اعلام کرد که نظامیان این کشور با مجوز دولت عراق وارد این کشور می‌شوند.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در جریان دیدار با «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق مدعی شد که آمریکا به حق حاکمیت عراق احترام می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر خارجه آمریکا همچنین در ادامه گفت که نظامیان آمریکایی با اجازه دولت بغداد وارد عراق شده و یا از این کشور خارج می‌شوند.

این اظهارات وزیر دفاع آمریکا در حالی عنوان شده است که آمریکا در حال خروج نظامیان خود از سوریه و استقرار آن‌ها در عراق به صورت موقت است.

گفته شده قطر و یا کویت مقصد احتمالی بعدی نظامیان آمریکایی خارج شده از سوریه خواهند بود.

از سوی دیگر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به تازگی اعلام کرده است که دولت عراق به نیرو‌های آمریکایی خارج شده از سوریه ادامه بقا در اراضی عراق را آنگونه که برخی از رسانه‌ها اعلام کرده اند را نمی‌دهد و ما بیانیه رسمی در این باره صادر کردیم و اقدامات قانونی بین المللی به عمل می‌آوریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مارک اسپر عادل عبدالمهدی بغداد آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم

سخنگوی رسمی دولت عراق دوشنبه شب در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که بغداد خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیست.

به گزارش مشرق، باسم العوادی درباره سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن و دیدار وی با رئیس جمهور آمریکا، گفت: در دیدار نخست وزیر با بایدن درباره موضوعاتی از جمله نیروهای ائتلاف در عراق بحث و تبادل نظر شد.

سخنگوی رسمی دولت عراق، افزود: پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است.

وی همچنین با بیان اینکه هدف ما افزایش همکاری امنیتی و اطلاعاتی با آمریکا است، گفت: عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی است که تامین کننده منافع ملی باشد.

پیش تر منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند که بایدن برای گفت‌ وگو در زمینه تنش‌های ناشی از جنگ غزه، پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و نیز موضوع خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق میزبان نخست‌وزیر عراق خواهد بود.

در این سفر یک هیات دولتی و پارلمانی شامل وزرا، نمایندگان پارلمان، مشاوران و نمایندگانی از بخش‌های خصوصی و صنعتگران متخصص، السودانی را همراهی می‌کنند و مذاکرات گسترده‌ای را با مقامات آمریکایی درخصوص روابط دوجانبه، پرونده‌های اقتصادی، مالی، تجاری، امنیتی علاوه بر آموزش، فرهنگ و سایر بخش‌ها خواهند داشت. همچنین قراردادهای سرمایه گذاری با شرکت‌های بزرگ آمریکایی نیز امضا خواهد شد.

در جریان این سفر همچنین نخستین نشست کمیته عالی هماهنگی مشترک با هدف پیشبرد توافقنامه چارچوب استراتژیک در محورهای انرژی، همکاری بانکی و مالی، حمل و نقل، مبارزه با فساد، استرداد اموال عراق، بخش تجارت، آموزش و فرهنگ برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • نماینده چین در جلسه شورای امنیت: اسرائیل حاکمیت سوریه و ایران را نقض کرده است (بشنوید)
  • موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد
  • نفوذ سرویس موساد به اردوگاه الهول سوریه