Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمود قاسم نژاد عصر چهارشنبه در جلسه ستاد پدافند غیر عامل استان با اشاره به شعار  هفته پدافند غیرعامل مبنی بر پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید افزود: آگاه‌سازی آحاد جامعه از عملکرد سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه پدافند غیرعامل ،فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل در جامعه، ترویج و توسعه مفاهیم پدافند غیرعامل با شیوه‌های نوین فرهنگی هنری و زمینه‌سازی برای افزایش همکاری و مشارکت مردم و مسئولان در تحقق اهداف پدافند غیرعامل امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جلب مشارکت فکری نخبگان و صاحب‌نظران در پاسخ‌گویی به نیازهای تخصصی پدافند غیرعامل از دیگر مباحثی است که باید به آن توجه کرد.

قاسم نژاد بر لزوم فرهنگ سازی موضوع پدافند غیرعامل در همه رده های سنی و تمامی صنوف تاکید و تصریح کرد:  هفته پدافند غیرعامل فرصت مغتنمی برای اشاعه این حوزه در بین مردم و مسئولان است.

سرپرست معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان همچنین به لزوم استفاده از ظرفیت رسانه های دیداری و نوشتاری، فضای مجازی و تبلیغات شهری و برگزاری رزمایش های تخصصی و عمومی و کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس و دانشگاه ها تأکید کرد.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا نسبت به ارائه برنامه های متناسب با حوزه کاری آن مجموعه، در اسرع وقت اقدام کنند تا جلوه های تلاش و همت آنان در موضوع پدافند غیرعامل به عنوان یکی از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری انعکاس پیدا کند.

همچنین محمدحسین شاهکوئی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا در اسرع وقت برنامه های تدوین شده این ایام را به دبیرخانه ستاد اعلام کنند.

هشتم تا چهاردهم آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.هر اقدام غیرمسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن شود، پدافند غیرعامل گفته می شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل رشت استانداری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجتبی خیام‌نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: خودکفایی در محصولات راهبردی با مجموعه فعالیت‌های تحقیقاتی و ترویجی و انتقال دانش به عرصه کشاورزی کاملاً تحقق‌پذیر است.

وی در همین حال بر بهینه و به‌روز شدن دانش پژوهشگران و مروجان این سازمان تاکید و تصریح کرد: پژوهشگران باید روش‌ها، فناوری‌ها، هوش مصنوعی و متاورز را در حوزه خود بشناسند و از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به افزایش تولید گندم گفت: در دولت سیزدهم تاکنون دو فصل زراعی داشتیم و در این مدت تنها در محصول گندم توانستیم ۹ میلیون تن افزایش تولید داشته باشیم بدون افزایش یک متر سطح زیر کشت که به معنای ورود دانش به معنای واقعی در این حوزه است.

وی ادامه داد: بیشتر مروجان ما در حوزه معاونت زراعت فعالیت می‌کنند و کافی است فقط یک تن در هکتار عملکرد گندم آبی و ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم در هکتار عملکرد گندم دیم را افزایش دهیم تا میزان تولید این محصول را به ۱۹ میلیون تن برسانیم.

خیام‌نکویی توسعه مزارع نوآور بهره‌ور را یکی از راهکارهای ایجاد تحول در حوزه آموزش و ترویج دانست و گفت: سال گذشته ۴۶ مزرعه نوآور در حوزه آموزش و ترویج راه‌اندازی شد و امسال قرار است این تعداد به ۱۵۰ مورد برسد.

وی افزود: مزارع نوآور بهره‌ور می‌توانند یکی از نقاط ارتباطی پژوهشگران با کشاورزان و تولیدکنندگان باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی از مهمترین چالش‌ها این است که ما برای ارتقای نیروها مستلزم اجرای آئین‌نامه‌های وزارت علوم هستیم و از حدود سه سال پیش این وابستگی به تدریج در حال قطع شدن است.

خیام‌نکویی با بیان اینکه رئیس جمهوری از سازمان تات حمایت می‌کند، ابراز کرد: ایستگاه‌های تحقیقاتی سازمان تات در سال‌های گذشته به بهانه‌های مختلف مانند ساخت مسکن، توسط برخی نهادها گرفته می‌شد که با دستور رئیس جمهوری این اراضی برگشت داده شده است.

وی به ماجرای بلندمرتبه سازی در اطراف باغ گیاه شناسی ایران اشاره و عنوان کرد: از حدود ۱۰ سال گذشته، مجوز ساخت ۲۲ برج ۳۷ طبقه در اطراف این باغ گیاه شناسی اخذ و ساخت و ساز آغاز شده بود، اما سازمان محکم جلوی این ساخت و سازها ایستاد و نتیجه آن شد که ساخت برج‌های ۳۷ طبقه به ۵ طبقه کاهش یافت.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی درباره راه‌اندازی شوراهای راهبردی توسط سازمان تات گفت: رؤسای مؤسسه‌های تحقیقاتی مکلف هستند آنچه که در این شوراهای راهبردی مصوب می‌شود، انجام دهند.

کد خبر 6086875

دیگر خبرها

  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • در زمینه حجاب کار اجرایی نمی‌کنیم؛ دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • نظر دولت درباره تعطیلات آخر هفته؛ پنجشنبه یا شنبه‌ها؟
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است