Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تلویزیونی یورونیوز روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد، بعد از عبور اقتصاد ایران از طوفان ارزهای معتبر جهانی، اکنون آرامش به بازارهای ارزی این کشور بازگشته است.

در گزارش یورونیوز آمده است: بعد از آنکه عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران بطور تلویحی از کاهش محدودیت های تبادلات ارزی خبر داد، روند کاهشی ارزهای جهانی در بازارهای رسمی و غیر رسمی ایران شدت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مرکزی ایران نرخ فروش دلار در سامانه رسمی سنا را با یکصد تومان کاهش نسبت به روز گذشته (سه‌شنبه ) به پایین‌ترین سطح در ۵۰ روز گذشته رساند و متعاقب آن نرخ دلار آزاد نیز به پایین ترین سطح خود در ۵۸ روز گذشته رسید.

اکنون در بازار آزاد ایران، هر دلار آمریکا به قیمت یازده هزار و یکصد تومان داد و ستد می شود که این رقم در دو ماه گذشته بی سابقه بوده است.

علاوه بر آن، ثبات در بازار ارزی ایران موجب شده است تا آرامش نسبی به اقتصاد ایران بازگردد.

همزمان بهای فروش هر یورو نیز به کمتر از ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. در بازار رسمی نیز بانک مرکزی ایران بهای عرضه یورو را با ۵۰ تومان کاهش در مقایسه با معاملات روز سه‌شنبه به ۱۲ هزار و ۵۵۰ تومان رساند.

همزمان با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز کاهش یافت بطوری هر قطعه تمام سکه طلا تا ۳ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان افت کرد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به کمتر از ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بازار ارزی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان

سیرنزولی قیمت‌ها درحالی در بازار ارز ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کاهش قیمت ها در بازار طلا و ارز درحالی ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال 62 هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال 61 هزار تومان معامله می شود.

سیرنزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز  و با کاهش تنش ها در منطقه ادامه دار شد.فعالان بازار ارز می گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل درحال تخلیه هیجانات هفته های قبل است.

بازاری‌ها می گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین تر خرید کنند.

هم اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال 62 هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی طبق روال قبل دلار یکی دو هزار تومان گرانتر قیمت گذاری می شود! دلار تهران الان 62 هزار و 900 تومان و هرات 62 هزار و 270 تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال 50 هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • ردپای آرامش در بازار‌ها