Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا سپهری رئیس انجمن خوشنویسان شعبه تهران بزرگ، پیرامون اختلاف‌هایی که بین انجمن خوشنویسان ایران و انجمن نوظهور پایتخت به وجود آمده است، به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: قبل از آغاز جشن بزرگ نستعلیق نویسان که در مجتمع فرهنگی هنری آسمان برگزار شد، تعدادی از خوشنویسان پیگیر ساختمان صائب و اموال انجمن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها می‌گفتند که چرا اموال انجمن باید در دست کسانی باشد که امروز هیچگونه مسئولیتی در این تشکل ندارند؟

وی افزود: حقیقت این است که مسئولیت ما به عنوان هنرمند، پژوهش، تفکر و خلق اثر است و امور مالی و حقوقی را باید گروهی انجام دهند که در این رابطه تخصص ویژه دارند؛ لذا باتوجه به اینکه آقای دکتر ساکت نماینده وزیر و حقوقدان هستند، از او درخواست کردیم که این مأموریت را انجام دهد و اموال را به این شعبه بازگرداند.

رئیس انجمن خوشنویسان شعبه تهران بزرگ در پاسخ به اینکه مدیران انجمن خوشنویسان پایتخت مدعی هستند که مجوز آن‌ها کاملاً رسمی است و به عنوان انجمنی مجزا حق فعالیت دارند، اظهار کرد: ثبت شرکت‌ها تحت هیچ شرایطی به مجموعه‌ای که مشابه آن در گذشته ثبت شده است، مجوز نمی‌دهد و نمی دانم که این انجمن به چه صورتی مجوز گرفته است.

وی ادامه داد: البته مطلع هستم که موسسان انجمن خوشنویسان پایتخت چندین مرتبه به ثبت شرکت‌ها مراجعه کرده بودند و به نتیجه نمی‌رسیدند، اما اینکه در نهایت چه اتفاقی افتاد جای سوال دارد.

این استاد خوشنویسی با بیان اینکه گواهی پایان دوره انجمن خوشنویسان پایتخت فاقد ارزش قانونی است، گفت: هنرجویانی که از این مجموعه مدرک ممتاز گرفته اند، وقتی در انجمن خوشنویسان ایران مجدد امتحان می‌دهند در مرحله عالی که پایین‌تر از سطح ممتاز است، درجا می‌زنند؛ زیرا آنجا به صورت صوری مدرک صادر کرده است. فقط پول دوره‌ها و آزمون‌ها را از هنرجو‌ها می‌گیرند و با باقی چیز‌ها کاری ندارند.

وی افزود: تعدادی از پرسنل آن مجموعه حدود یک سال حقوق نگرفته و از این وضعیت به وزارت کار شکایت کرده بودند. وزارت کار هم مرا احضار کرد. من رفتم و پس از توضیحات مشخص شد که آن‌ها جزو پرسنل ما نیستند و مسئولیت حقوق و بیمه شان برعهده انجمن خوشنویسان ایران نیست. در نتیجه پس از مشخص شدن این موضوع، ۴ تن از کارمندانشان به انجمن رسمی ما پیوسته و اینجا مشغول کار شدند.

رئیس انجمن خوشنویسان شعبه تهران بزرگ درباره تصرف ساختمان کوچه صائب گفت: سه سال پیش شورای عالی وقت به آقای مجید حسین زاده اجازه داده بود تا ساختمان را به نام خود ثبت و از تسهیلات تخریب و ساخت استفاده کند، اما در همان حکم مشخص کرده بودند که بعد از پایان مراحل کار باید سند به نام انجمن برگردد. مدیر سابق تهران بزرگ هم این دستور را پذیرفته و پایین برگه را امضا کرده بود.

وی افزود: پس از تغییراتی که در انجمن پیش آمد ما نامه نوشتیم و استاد کارگر را رابط قرار دادیم. از اعضای سابق که نامه را نوشته بودند خواستیم که درخواست ما را امضا کنند، اما هیچ کدام این کار را نکردند. روزی هم که رفتیم آنجا را تحویل بگیریم، متوجه شدیم که این شخص با پول انجمن خوشنویسان تهران بزرگ دفتر چهارراه ولیعصر را به نام شخصی خودش اجاره کرده است و چون به نام شخصی خودشان بود، دیگر نمی شد در آنجا ورود کرد.

سپهری تشریح کرد: پس از آن قرار شد که جلسه‌ای تشکیل و موضوع با گفتمان حل شود، اما این اتفاق نیفتاد. حتی یک چک هم پیدا کردیم که از حساب انجمن خوشنویسان برای موجر داده بودند، من اظهارنامه‌ای برای موجر فرستادم که پول برای انجمن تهران بزرگ است و شما حق ندارید به آن‌ها مبلغی بپردازید. در نهایت با پیگیری‌های کمیته قضایی انجمن خوشنویسان ایران، حکم ۶ ماه زندان برای آقای حسین زاده صادر شد.

وی افزود: بیست روز برای اعتراض به احکام وجود دارد که این زمان هم گذشته و منتظر هستیم تا رای نهایی دادگاه صادر شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای تجسمی خوشنویسی دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود نسبی کیفیت هوای تهران/ هوای پایتخت قابل قبول شد

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۸ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران بهبود یافته و در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۹۵ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۲ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۰ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6079393

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین محموله شیشه کشور چطور در تهران کشف شد؟
  • کشف محموله بزرگ مواد مخدر صنعتی در پایتخت (فیلم)
  • ترافیک در پایتخت اما روان
  • فیلم | کسب و کارهای از یاد رفته | پولسازترین شغل پایتخت
  • ترافیک نیمه سنگین در معابر پایتخت
  • هوای پایتخت قابل قبول شد
  • بهبود نسبی کیفیت هوای تهران/ هوای پایتخت قابل قبول شد
  • ۲ بازیکن مازندرانی در اردوی انتخابی استعداد‌های نوظهور زیر ۱۸ سال
  • فروش یک خودروی نوظهور از امروز (۲۷ فروردین ۱۴۰۳) + شرایط
  • ترافیک روان در معابر و بزرگراه‌های پایتخت