Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@17:19:45 GMT

۳۷.۶ درصد؛ نرخ تورم بهار۹۸

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۱۳۷۹

۳۷.۶ درصد؛ نرخ تورم بهار۹۸

طبق اعلام مرکز آمار، در فصل بهار امسال نرخ تورم ۳۷.۶ درصد شد. (منبع)

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تورم نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از فعالیت‌های مردمی و گسترش خدمت به محبان امام رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نشست شورای اداری کانون‌های خدمت رضوی استان با حضور استاندار یزد و نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست با تقدیر از زحمات و خدمات کانون‌های خدمت رضوی استان اظهار کرد: خدمت به امام رضا (ع) در قالب خدمت به شیعیان، محبان، زائرین و مجاورین ایشان معنا می‌شود.
 
مهران فاطمی در ادامه تصریح کرد: طرح توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم که پیش از این صرفاً در قالب لباس خادمی و کشیک بود، امروزه تبدیل به خدمت ملموس و برجسته در اقصی نقاط کشور به نام امام هشتم (ع) شده است.
 
وی کارنامه مجموعه آستان قدس رضوی در استان را قابل قبول دانست و عنوان کرد: ابتکار آیت الله رئیسی در ایجاد طرح خادم یاران و توسعه خدمت به محبان امام رضا (ع) اقدامی تحولی و نقطه عطفی در فعالیت‌های آستان قدس رضوی بود.
 
استاندار یزد با بیان اینکه مجموعه استان موظف به حمایت از تمامی فعالیت‌های مردمی دولت سیزدهم است، گفت: بر این اساس پشتیبانی از خدمات تحت لوای امام رضا (ع) دوچندان بر ما واجب و هرگونه حمایت در حیطه اختیارات و توانایی استان صورت می‌گیرد.
 
وی در ادامه بر ضرورت تامین تجهیزات و لوازم مورد نیاز و همچنین پیگیری حضور مسئول کانون‌های خدمت رضوی شهرستان‌ها به عنوان عضو مدعو در شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان تاکید کرد.
 
استاندار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات دولت در سال ۱۴۰۲ گفت: مسیر حرکت استان در ابتدای هر سال بر مبنای دستورات و راهبرد‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) تعیین می‌شود.
 
وی با اشاره به سهم ۳۷ درصدی مسکن در نرخ تورم یادآور شد: مهاجر پذیر بودن و حضور بیش از ۱۰۰ هزار کارگر غیربومی و ۱۵۰ هزار نفر از اتباع خارجی در استان و توقف تولید مسکن در دهه ۹۰ از مهمترین عوامل افزایش نرخ تورم یزد بوده است.
 
فاطمی با بیان اینکه تورم امروز نتیجه برنامه‌ریزی‌های دو سال گذشته در استان است، افزود: ابتدای سال ۱۴۰۲ نرخ تورم نقطه‌ای در کشور ۵۵/۵ درصد و در استان یزد ۷۱.۹ بود و از سوی دیگر تورم ماهانه در کشور ۳.۷ و در استان یزد ۶.۸ ثبت شد.
 
وی رتبه بیست و نهم استان یزد در تورم ماهانه اسفندماه را نشان دهنده بهبود وضعیت اقتصادی استان در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: طبق آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه‌ای استان نیز به ۳۵ درصد و نرخ تورم ماهانه به ۱.۵ درصد رسیده است.
 
استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه بالاترین رشد اقتصادی کشور در سال گذشته با ۷.۵۵ به استان یزد تعلق گرفته است، گفت: این موفقیت در حالی است که تا قبل از دولت سیزدهم نرخ رشد اقتصادی استان در برخی سال‌ها کمتر از صفر بوده است.
 
وی در ادامه به تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان پس از ۷ سال اشاره و عنوان کرد: در تابستان ۱۴۰۲ پایین‌ترین نرخ بیکاری مردان با ۲.۹ درصد به استان یزد تعلق گرفت و نرخ بیکاری زنان به ۱۸.۴ درصد و نسبت فارغ التحصیلان از جامعه بیکار به ۵۰ درصد رسید.
 
فاطمی همچنین به مصوبه ممنوعیت ایجاد صنایع آلاینده در استان اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه حداقل زمان لازم برای تاسیس یک واحد صنعتی ۳ سال است بنابراین بهره‌برداری‌های امروز مربوط دولت‌های گذشته هستند.
 
وی از کاهش صدور ۱۰۰۰ مجوز صنعتی در محور مهریز- عقدا پس از این مصوبه خبر داد و گفت: بر این اساس مجوز‌هایی که پیش از این صادر شده و منجر به پیشرفت فیزیکی نشده باطل و صرفاً مجوز‌هایی که به واسطه پیشرفت فیزیکی حقوقی برای سرمایه‌گذاران ایجاد شده، امکان بهره‌برداری خواهند داشت.
 
استاندار یزد اقدامات دولت سیزدهم در حوزه آب را در چهار دهه اخیر بی‌نظیر دانست و افزود: عملیات اجرایی ابر پروژه انتقال آب دریا به یزد با اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد تومان آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ۲۰ میلیون متر مکعب آب به استان منتقل خواهد شد.
 
وی در پایان با اشاره به ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی ویلایی در استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: اعطای زمین‌های مرغوب در بهترین نقاط شهر به جوانان در قالب طرح جوانی جمعیت و واگذاری ۴۰۰۰ هکتار زمین در شهرستان‌ها نیز از اقدامات بی‌نظیر دولت بوده است.

دیگر خبرها

  • نرخ تورم در کدام استان بیشتر است؟
  • پیدا و پنهان اقتصاد در سالی که گذشت!
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • وضعیت انس طلا در بازار جهانی چگونه خواهد بود؟
  • کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته
  • استاندار قم: تورم سالانه استان قم ۶ درصد کاهش یافت
  • عامل تورم در سال ۱۴۰۲ چگونه مهار شد؟
  • حمایت از فعالیت‌های مردمی و گسترش خدمت به محبان امام رضا (ع)