Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی انتظامی گفت که مجموعه اقداماتی که این نیرو در سال‌های اخیر انجام داد باعث شد تا جلوی رشد تصادفات و تلفات ناشی از آن در کشور گرفته شود.

به گزارش ایرنا؛ سردار حسین اشتری شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان با اشاره به افزایش تعداد خودروها و موتور سیکلت‌ها و سفرها در چند سال اخیر افزود: با این افزایش‌ انتظار می‌رفت که تصادفات و خسارت‌های جاده ای به همان نسبت بیشتر شود اما جلوی رشد آن گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر، هر سال شاهد کاهش درصد تصادفات بودیم، اظهارداشت: هدفگذاری ما برای کاهش تصادفات رانندگی تا پایان امسال ۱۲ درصد است و امیدواریم به آن برسیم.

سردار اشتری بیشترین نیاز نیروی انتظامی برای کاهش تصادفات را زیر ساخت ها، ایمن بودن خودروها و فرهنگ رانندگی خواند و تاکید کرد: اگر این سه بخش باهم پیش رود به شاخص‌های خوبی می‌رسیم.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی نیز نقش موثری در جاده ها دارد، گفت: نقاط حادثه خیز به طور رسمی اعلام شده و باید برطرف شود.

سردار اشتری ادامه داد: سامانه "سپهتن" نیز روی اتوبوس‌ها و کامیون ها برای افزایش کنترل و نظارت نصب شده هرچند هنوز کامل نیست و نقص دارد.

وی واگذاری امور کمیسیون راه ها به استان ها را از عوامل پیشرفت اهداف نیروی انتظامی دانست و تاکید کرد: در یک سال گذشته با تفویض این اختیار به اصفهان میزان تصادفات ۱۳ درصد کاهش یافت.

فرمانده نیروی انتظامی کشور همچنین با بیان اینکه امسال حدود ۷۴ درصد افزایش زائران اربعین نسبت به پارسال داشتیم، اضافه کرد: امسال سرعت عمل بسیار خوبی در ارائه خدمات به آنها در حد سه ثانیه در گیت‌ها به شرط کامل بودن مدارک داشتیم.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد اطلاعاتی که به دست نیروی انتظامی می‌رسد از مردم است، تصریح کرد: پیگیری های نیروی انتظامی نیز ۱۵ درصد افزایش داشته است.

سردار اشتری میانگین نیروی پلیس در بین هر یکهزار نفر در دنیا را پنج نفر اعلام و اضافه کرد: این شاخص در کشورمان با احتساب نیروهایی مانند مرزبانان کمتر از سه نفر است که امیدواریم تا سال آینده ارتقا یابد.

وی ادامه داد: رویکرد جامعه محوری نیروی انتظامی و همراهی مردم بخشی از نیازهای ما را تامین می‌کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فرمانده نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی از نیروی انتظامی برای اجرای طرح «نور» قدردانی کرد و گفت: ان‌شاءالله نیروی انتظامی با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری، با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی در اجرای طرح «نور» و برخورد با هنجارشکنی‌ها گفت: نمایندگان در مدت عمر باقی مانده مجلس نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه عفاف و حجاب به سرمنزل مقصود برسد، پیشدستی کرد. از زحمات سرادار رادان و زیر مجموعه‌اش تقدیر می‌کنیم و ان شاءالله با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

نقدعلی گفت: همچنین رییس مجلس گزارش کمیسیون درباره رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب را امضا کند تا شورای نگهبان مرحله نهایی را برای ابلاغ طی کند و این لایحه کمک کار نیروی انتظامی نهاد‌های امنیتی و بسیج و مردم شود.

وی در تذکر دیگری بیان کرد: مشکلات ارزی و معیشتی به مردم فشار وارد می‌کند. مردم فکر می‌کنند ما در مجلس اطلاعی از وضعیت معیشتی آن‌ها نداریم. انتظار می‌رود جلسه ویژه‌ای به بررسی این مشکلات تشکیل شود تا مردم بدانند ما در مورد موضوع معیشت و مباحث ارزی دغدغه داریم.

دیگر خبرها

  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • اجرای طرح تکریم عفاف و حجاب در استان
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • سرگرد اکبر دهقانی فرمانده پاسگاه سی ریز شد
  • ذوق نقدعلی از بازگشت گشت ارشاد: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد | با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید
  • دفاع تمام قد حامی لایحه عفاف و حجاب از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد /با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد