Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@00:34:36 GMT

امسال چقدر چای ایرانی تولید شده؟

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۱۴۲۹

به گزارش مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حبیب جهانساز از پایان خرید تضمینی برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران خبر داد و گفت: چایکاران گیلان و مازندران امسال ۱۲۶هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای به ارزش ۳۴۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برداشت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه  ۵۷ هزار و ۲۱۵ تن معادل ۴۵ درصد برگ های سبز چای تولیدی امسال از نوع درجه یک و ۶۹ هزارو ۵۳۸ تن معادل ۵۵ درصد درجه ۲ بوده است، افزود:  در سال جاری  ۲۸ هزار و ۵۱۹ تن چای خشک تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانساز ادامه داد: این میزان چای خشک استحصال شده در مقایسه با تولید سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: درسال زراعی جاری مجموعا ۱۷۷ واحد چایسازی در استان‌های گیلان و مازندران با سازمان چای کشور قرارداد خرید تضمینی برگ سبز چای منعقد کردند.

رئیس سازمان چای کشور در خصوص پرداخت مطالبات چایکاران نیز به پرداخت  ۲۷۰میلیارد تومان از مطالبات چایکاران اشاره کرد و گفت: مابقی مطالبات هم به تدریج پرداخت می‌شود.

جهانساز در پایان افزود : شرایط مناسب آب وهوایی، حمایت دولت با پرداخت وام بهزراعی ارزان قیمت و افزایش قیمت خرید تضمینی موجب شد تا چایکاران امسال رغبت و دقت بیشتری در برداشت برگ سبز چای داشته باشند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت:  خوشبختانه شرایط در منطقه برای زاد و ولد این گونه حیوانی مناسب است که باعث شده این اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در استان در پارک ملی کرخه متولد شود.

داود میر شکار افزود: رنامه حفاظت از گوزن‌ها با تدابیر و شدت بیشتری در فصل زایش به طور شبانه روزی در زیستگاه‌های طبیعی این گونه در حال انجام است.

وی اظهار کرد:  بعد از بیماری میاز که در سال ۱۳۹۳ باعث تلف شدن تعداد زیادی از گوزن‌های پارک ملی کرخه شد این اداره کل با بر نامه‌های پایشی و رصد شبانه روزی زیستگاه را برای احیای مجدد این گونه آماده کرده و برنامه‌های خاص حفاظتی و کنترل بیماری در این پارک انجام می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: هدف این اداره کل علاوه بر تکثیر در محیط‌های کنترلی، تکثیر بصورت آزاد در محیط‌های طبیعی بوده و به همین منظور در سایت تکثیر از ۵ رأس در سال ۱۳۹۸به ۱۲ در سال ۱۴۰۲ راس رسید است که نشان از پویایی و موفقیت این سایت و مدیریت مطلوب منطقه می‌باشد وی پیشبنی کرد که در سال جاری ۳ تا ۴ گوساله به این جمعیت اضافه شود.

گوزن زرد ایرانی که با نام علمی «Dama mesopotamica» شناخته می‌شود، زیرگونه‌ای از گوزن زرد اروپایی است که در حال حاضر از گونه‌های در معرض خطر است و در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از جمعیت و منابع طبیعی قرار دارد.

زیستگاه اصلی این گونه حیوانی در جنگل‌های دز و کرخه استان خوزستان است و در طول سال‌های اخیر مناطقی هم در استان‌های مختلف برای تکثیر این گونه در نظر گرفته شد. جزیره اشک ارومیه، دشت ناز ساری از جمله این مناطق هستند.

دیگر خبرها

  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • درخشش طلا در سبد سرمایه‌گذاران ایرانی
  • امسال ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد
  • بررسی مدیریت خشکسالی در شورای حفاظت از منابع آبی مازندران