Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@04:34:30 GMT

هضت مهارت‌آموزی در مکان‌های آموزشی ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۱۵۰۴

هضت مهارت‌آموزی در مکان‌های آموزشی ایجاد شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام محسن قرائتی، امروز یکم آبان، در جمع دانشجویان دانشگاه بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر فارغ التحصیلان ما اغلب بی هنر هستند.

وی با بیان اینکه در اسلام انسان هیچ وقت از تحصیل فارغ التحصیل نمی‌شود، افزود: دانشگاه، حوزه و آموزش و پروش ما بیمار است؛ لازم است نهضت مهارت‌آموزی در مکان‌های آموزشی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: دانشجویان نباید تنها به درس‌ها قانع باشند بلکه باید هفته‌ای یک کتاب بخوانند.

قرائتی با بیان اینکه درس خواندن با تقوا منافات ندارد، تصریح کرد: مملکت ما دکتر و آیت‌الله زیاد دارد اما آدم رشیدی که خط‌شکن باشد، نداریم.

وی با بیان اینکه امروز افراد درس خوانده به تعداد زیاد در کشور داریم، اما اخلاق و ایمان وجود ندارد، اظهار کرد: دانشجویان باید قرآن را نیز علم بدانند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر ضرورت ازدواج آسان، یادآور شد: ازدواج یک کار مقدس بوده که باید هرچه زودتر انجام شود چراکه وقتی سن بالا می رود آمار طلاق نیز بالا می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا خراسان جنوبی اجتماعی قرائتی ازدواج قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود

اولین کنفرانس ملی مهارت ایران از تاریخ سوم لغایت چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و با مشارکت کلیه ذی‌نفعان و صاحبنظران عرصه مهارت کشور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اردبیل، بی‌شک در گام دوم انقلاب، گسترش نهضت توسعه آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی نیروی انسانی در سطح آموزش عالی و جامعه، راهگشا و زمینه‌ساز اشتغال برای جوانان خواهد بود.

کریم نصیریان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در روز‌های سوم و چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما اشاره کرد و گفت: در این کنفرانس برای اولین بار ابعاد مختلف مقوله مهارت توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین سازه مهارتی- دانشگاهی کشور با حضور مسئولین و مقامات عالی‌رتبه کشوری، متخصصان و استادان حوزه مهارت، صنعتگران و کلیه ذی‌نفعان و بازیگران عرصه مهارت کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در دنیای پرشتاب و متحول امروز، سیستم‌های آموزشی با چالش‌ها و الزامات جدیدی روبرو هستند. از یک سو، فناوری‌های نوین و رشد روزافزون دانش بشری موجب شده است که صرف انتقال دانش، دیگر پاسخگوی نیاز‌های آموزشی نباشد. از سوی دیگر، تحولات سریع بازار کار و لزوم تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد موجب شده است تا سیستم‌های آموزشی به سمت الگو‌های مهارت محور حرکت کنند. از اینرو رویکرد تلفیق دانش و مهارت برای تبدیل دانایی به تواناییِ نسل جوان، از مهمترین دستاورد‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوده؛ چرا که آموزش‌های مهارت محور، راهبردی مهم در همه دنیا به خصوص کشور‌های پیشرفته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اردبیل اظهار داشت: در شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی کنفرانس، چندین میزگرد تخصصی با عناوینی نظیر «جایگاه مهارت‌آموزی در تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان: باید‌ها و کمبودها» و «جایگاه مهارت‌آموزی در ساختار سنتی آموزشی کشور: فرصت‌ها و چالش‌ها» برگزار می‌شود تا موضوعات مورد بحث از منظر کارشناسان و صاحبنظران بررسی شده و راهکار‌های مناسبی تبین شوند.

نصیریان افزود: در این کنفرانس، پنج محور اصلی شامل: «حکمرانی آموزش عالی مهارتی»، «آینده مشاغل و مشاغل آینده»، «مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه»، «نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای» و «مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان»، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی اولین کنفرانس ملی مهارت ایران را حاوی بخش‌های علمی متنوعی دانست و گفت: انجام سخنرانی‌های کلیدی، برپایی میزگرد‌های تخصصی، ارائه مقالات علمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، از جمله بخش‌هایی است که پیرامون حوزه مهارت و از منظر حکمرانی آموزش عالی مهارتی به صورت علمی ـ تخصصی برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی
  • بالا رفتن سن ازدواج جوانان از چالش‌های جدی در سطح کشور است
  • بازدید از شرکت ایران خودرو برای دانشجویان رشته مکانیک و صنایع