Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تایمز آو ایندیا، انتظار می رود تجارت انرژی هند با آمریکا در سال مالی جاری بیش از 42 درصد افزایش یابد و به 10 میلیارد دلار برسد. سومین مصرف کننده بزرگ نفت در دنیا منابع غیر اوپک انرژی خود را  گسترش می‌دهد تا خطر عرضه نفت از سوی غرب آسیا را پایین بیاورد.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند در اجلاس سالانه همکاری استراتژیک آمریکا و هند گفت:« در 2018 و 2019 واردات نفت خام، گاز طبیعی مایع و زغال سنگ هند 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 میلیارد دلار بود. در سال مالی جاری، این رقم احتمالاً تا 10 میلیارد دلار افزایش می یابد. افزایش بی ثباتی های ژئوپلیتیکی، بالا رفتن تولید نفت آمریکا و اشتهای هند برای انرژی باعث ایجاد نیاز و فرصت برای بالا بردن روابط دو جانبه انرژی بین دو کشور شده است».

 آمریکا در 2016 یک قرارداد همکاری استراتژیک انرژی با هند امضا کرد که طبق آن هر دو کشور متعهد شدند از بخش انرژی یکدیگر حمایت کنند و بازاری بزرگ برای گاز طبیعی مایع باشند. تقویت روابط انرژی با آمریکا بخشی از طرح دهلی نو برای کاهش وابستگی آن به اعضای اوپک در غرب آسیا است که 65 درصد واردات نفت هند را تشکیل می دهند.

بی ثباتی بازار نفت به خاطر حمله به قلب صنعت نفت عربستان که ناگهان نیمی از ظرفیت عرضه نفت دنیا را از بین برد و باعث افزایش قیمت نفت شد، به موقع بودن این استراتژی هند را نشان داد چون این کشور 82 درصد نیاز نفت خود را وارد می کند.

 شرکت گاز دولتی «گیل» هند اولین شرکتی بود که با امضای یک قرارداد 20 ساله برای واردات گاز شیل با کشتی، راه را برای ورود انرژی آمریکا در 2013 باز کرد. قبل از آن هیچ نهادی به آمریکا به عنوان یک منبع انرژی نگاه نمی کرد. امروز این شرکت قراردادی برای واردات 5.8 میلیون تن گاز طبیعی مایع از آمریکا دارد. اولین کشتی تحت این قرارداد در 2017 به هند رسید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد

عباس علی آبادی از بازبینی آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست دوم خبر داد و گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است.

به گزارش ایسنا، وی در حاشیه جلسه پاسخگویی به نظرات و مشکلات شهروندان در مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین تلاش ما در حوزه خودرو تولید کمی است و امسال رشد تولید بهتری خواهم داشت. سال گذشته تولید خودرو هشت درصد رشد داشت و امسال برنامه‌ریزی شده این رقم به بیش از ۱۵ درصد برسد.

وی افزود: برنامه وزارت صمت رونق واردات است. تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است. البته این روند‌ها تا حدودی کند است، اما به زودی این خودرو‌ها عرضه خواهد شد. تاکنون ۸۰۰۰ خودروی وارداتی به مردم تحویل داده شده است.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه واردات خودرو ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: واردات خودرو‌های دست دوم امسال هم در قانون بودجه دیده شده و آیین نامه واردات هم تنظیم و برای دولت ارسال شده است. در حال حاضر این کار از مسیر مناطق ویژه در حال اقدام است و در سایر زمینه‌ها هم انجام خواهد شد. همچنین در حال بازبینی در آیین نامه واردات خودرو‌های دست دوم با کمک نمایندگان مجلس و همکاران وزارت صمت در بخش‌های تخصصی هستیم تا واردات این خودرو‌ها با کمترین عارضه و مشکل انجام شود.

دیگر خبرها

  • تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شدند
  • طلا وارد کانال جدید شد/ قیمت جدید طلا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • افزایش صادرات ایران به روسیه و بلاروس
  • صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
  • قرارداد واردات ۶۰ واگن خط یک مترو مشهد منعقد می‌ شود
  • اقتصاد آمریکا درگیر شد