Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@07:16:59 GMT

چالش های درمان سرطان

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۱۵۶۹

دبیر علمی سومین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان، به تشریح مهم ترین چالش های درمان سرطان پرداخت. ناطقان: علیرضا مجید انصاری، بعد از ظهر چهارشنبه در افتتاحیه همزمان سه کنگره سرطان در مرکز همایش های رازی تهران، گفت: شواهد علمی نشان می دهد درمان های مربوط به سرطان ها فقط توانسته به کاهش عوارض بیماری و کیفیت زندگی بیماران کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با عنوان این مطلب که امیدواریم بتوان در آینده به افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان کمک کرد، افزود: درمان سرطان به آن معنا که بتواند سیستم ایمنی بیمار را متعادل بسازد، با چالش هایی مواجه است.

مجید انصاری با اشاره به رویکرد و اقبال مردم در ایران و دنیا به استفاده از طب مکمل، گفت: ما تلاش می کنیم بیمار با اطلاعات کامل، از تمام امکانات برای بهبود کیفیت زندگی استفاده کند.

وی با اشاره به همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی برای انجام پروژه های مشترک حل چالش های درمان سرطان، افزود: یکی از چالش هایی که در این حوزه با آن مواجه هستیم، چالش های کلینیک است.

مجید انصاری به هزینه های درمان سرطان به عنوان یکی دیگر از چالش های پیش روی درمان متمرکز سرطان اشاره کرد و گفت: درمان متمرکز سرطان نیازمند وجود چند متخصص در کنار یکدیگر است که همین مسئله هزینه درمان سرطان را افزایش می دهد که باید برای آن چاره ای اندیشید.

دبیر علمی کنگره ملی طب فراگیر در سرطان، به نوع نظام مدیریت بیمار مبتلا به سرطان به عنوان یکی دیگر از چالش های پیش روی درمان متمرکز سرطان اشاره کرد و افزود: اقدامات ما باید به گونه ای باشد که منجر به سردرگمی بیمار نشود.

وی با عنوان این مطلب که درمان سرطان فقط محدود به برداشتن تومور نمی شود، توجه به طب فراگیر را مورد تاکید قرار داد و گفت: در نگاه پزشکی کل نگر، درمان سرطان فقط محدود به برداشتن تومور نمی شود و ما باید سیستم ایمنی بدن را که دچار اختلال شده است، متعادل سازیم منبع: مهر برچسب ها: چالش ها ، درمان ، سرطان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: چالش ها درمان سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران

حسین فرشیدی از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

تشخیص هپاتیت سی با پیگیری مراکز بهداشتی

وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اعزام بیمار از خارگ با یک بالگرد عملیاتی انجام شد
  • واکسن سرطان همراه با ایمونوتراپی تومورهای کبد را کوچک می کند
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • جدیدترین پیشرفت‌های درمان سرطان در همایش جامعه اورولوژی
  • ارایه جدیدترین دستاورد‌های درمان سرطان‌های دستگاه ادراری
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون
  • همایش علمی سرطان شناسی در گراش
  • ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان