Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پنج عضو شورای اسلامی روستای کوشک بیدک واقع در بخش مرکزی شهرستان شیراز به دلیل آنچه که اقدام منطقه ویژه اقتصادی این شهر برای حفر چاه در اراضی بالادست روستا کوشک بیدک و بی توجهی مسئولان ذی ربط به هشدار‌های مجموعه شورای اسلامی در مورد عواقب و تنش‌های اجتماعی در پی حفر این چاه و همچنین فشار‌ها و اعتراضات اهالی این روستا نامیدند، تقاضای استعفای دسته جمعی خود را به بخشدار مرکزی شیراز ارایه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این نامه استعفا، آمده است: همه اعضای شورای اسلامی روستای کوشک بیدک با نظر جمعی و رضایت کامل، انصراف خود را از ادامه کار در این شورا اعلام می‌کنند.

شورای روستای کوشک بیدک ۵ نفر عضو دارد.

موافقت نشد

بخشدار مرکزی شیراز، اظهار کرد: نامه استعفای اعضای شورای اسلامی روستای کوشک بیدک به بخشداری مرکزی ارجاع شده، اما با آن موافقت نشده است.

حسن راستی افزود: برای حفر چاه در حریم روستای کوشک بیدک که هدف آن تامین آب برای منطقه ویژه اقتصادی است، چندین مرتبه با اعضای شورای اسلامی و اهالی این روستا مذاکره و گفتگو شده است.

او ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی شیراز به لحاظ رونق تولید و اشتغالزایی برای بیش از ۳ هزار نفر، حائز اهمیت است لیکن در این منطقه کمبود آب وجود دارد و به همین سبب تصمیم گرفته شد که با حفر یک چاه این مشکل حل شود.

بخشدار مرکزی شیراز اضافه کرد: مجوز حفر چاه از سوی اداره آبفا و دستگاه‌های ذی ربط صادر و این چاه حفر شده است.

او، با اشاره به اعتراض اعضای شورای اسلامی روستای کوشک بیدک اظهار کرد: بعد از ارائه نامه استعفای اعضای این شورا، ضمن عدم موافقت با آن مذاکراتی نیز با آنان انجام شد و احتمالا اکنون این افراد از درخواست خود منصرف شده‌اند.

راستی افزود: تامین آب منطقه ویژه اقتصادی موضوع مهمی است که باید انجام شود و اکنون با موافقت مدیران منطقه ویژه اقتصادی اگر مشکل و کمبودی در تامین و فشار آب آشامیدنی روستای کوشک بیدک باشد این آمادگی وجود دارد که با استفاده از ظرفیت این چاه رفع شود.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بازاچه روستا در آبشار بیشه

ایسنا/لرستان معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان گفت: با هدف معرفی بیشتر روستای گردشگری بیشه و تلاش برای ثبت جهانی آن، بازارچه روستا در منطقه یاد شده ایجاد می‌شود.

حجت اله عباسیان هشتم فروردین در حاشیه دومین جلسه کمیته راهبردی توسعه گردشگری روستای بیشه در خرم‌آباد افزود: ایجاد بازارچه روستا می‌تواند ضمن معرفی بیشتر دستاوردهای روستاییان و صنایع دستی منطقه، زمینه ایجاد اشتغال و درآمدزایی را برای اهالی فراهم کند.

او افزود: روستای گردشگری بیشه در فهرست ثبت جهانی قرار گرفته و امیدواریم با اقدامات انجام شده و هم چنین رفع مشکلات و موانع با همکاری بین بخشی؛ این مهم به ثبت جهانی برسد.

عباسیان اضافه کرد: در این جلسه همه دستگاه‌های اجرایی گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کرده و مقرر شد در اسرع وقت بازارچه روستا ساماندهی و به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است روستای گردشگری بیشه در منطقه‌ای به همین نام در کنار راه‌آهن سراسری تهران به جنوب و در ایستگاه راه‌آهن بیشه و در همچواری آبشار زیبای بیشه در ۶۰ کیلومتری خرم‌آباد قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایی از طبیعت بهاری روستای جوزار بکش استان فارس
  • دیدار رییس صداوسیما با جمعی از شاعران و نویسندگان
  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری منجر به ایجاد درآمدهای پایدار می‌شود
  • ایجاد بازاچه روستا در آبشار بیشه
  • یک زن و پنج کودک در باتلاق روستای کلستان شیراز غرق شدند!
  • ۶ نفر در آبگیر فصلی روستای کلستان شیراز غرق شدند
  • روستای گردشگری پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • آبگیری و بازگشت طراوت به سدها و تالاب‌های فارس
  • داستان تکراری وضعیت نامناسب معابر؛ این بار در کوچه‌های کرونی
  • داستان تکراری وضعیت بد آسفالت؛ این بار در کوچه‌های کرونی