Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@22:05:52 GMT

بی‌سوادی ترامپ او را وارد جنایتی هولناک کرد! +فیلم

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۱۶۷۱

بی‌سوادی ترامپ او را وارد جنایتی هولناک کرد! +فیلم

‍‍‍‍‍‍

رئیس جمهور آمریکا بارها ثابت کرده که فردی نژادپرست است. اما این بار برای فرار از انتقادات به ماجرایی هولناک متوسل شد که مخالفت با وی را نه فقط کاهش نداد بلکه بیشتر تقویت کرد!

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ با ترغیب رسانه‌ها برای صحبت‌ کردن در مورد شخصیت او، از خودش یک سلبریتی سیاسی ساخت. او برای کمک به این جریان، مطالب شنیع و زننده ای را در رسانه‌ها مطرح می‌کرد که اتفاقا موثر بود اما حربه ترامپ این روزها بیشتر به ضرر او تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز سه‌شنبه او در توئیتر خود نوشت:

«پس اگر روزی یک دموکرات رئیس جمهور بشود و جمهوری‌خواهان صاحب اکثریت در مجلس باشند، می‌توانند رئیس جمهور این کشور را بدون رعایت حقوق او استیضاح کنند. همه‌ جمهوری‌خواهان یادشان باشد که امروز شاهد چه جریانی هستند- این مجازات بدون محاکمه [رئیس جمهور] ( لینچ کردن ) است. اما ما پیروز خواهیم شد.»

با افزایش نگرانی‌ها از عملکرد رئیس جمهور آمریکا و پیشرفت تحقیقات برای استیضاح وی، دونالد ترامپ همچون گذشته جهت فرار از پیامدهای عملکرد خود از تاکتیک «خود را یک قربانی نشان بده» بهره گرفته است. پیشتر ترامپ برای متوقف کردن روند استیضاح از تهدید به وقوع جنگ داخلی در آمریکا کمک گرفته بود.

اما دست و پا زدن ترامپ تاکنون فائده ای نداشته است.

دونالد ترامپ این بار با به کارگیری کلمه "لینچ‌کردن" و مقایسه‌ی گرفتاری قانونی خود با مرگ سیاه پوستان آمریکایی‌ که توسط نژادپرستان و بدون هیچ محاکمه‌ای کشته شده بودند، باعث شد تا این بخش از تاریخ تاریک و کم‌گفته شده آمریکا یک بار دیگر در رسانه‌ها تکرار شود.

واژه لینچ‌کردن ( به انگلیسی Lynching )، قتل بدون محاکمه‌ی یک مظنون، به عملی اشاره می‌کند که معمولا توسط گروهی از خلافکاران و اغلب با آویزان کردن فرد از درخت یا پل یا مشابه‌ آن، صورت می‌گرفته و در تاریخ آمریکا بخاطر ارتباط مستقیمش با جریان برده‌داری و نژادپرستی بسیار برجسته است.

طبق آمارهای موسسه انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان در آمریکا ( NAACP ) در بین سالهای ۱۸۸۲ تا ۱۹۶۸ بیش از ۴۷۰۰ نفر با این روش به قتل رسیدند. از میان این افراد سه چهارم زن، مرد و کودک سیاه‌پوست هستند. تعداد بیشماری از برده‌ها نیز قبل از اینکه دستگیر شوند، به این شکل ذبح شدند.

رسانه‌های آمریکایی، سیاستمداران هر دو جناح و بسیاری دیگر بلافاصله پس از اظهارات ترامپ واکنش نشان دادند. یکی از اساتید دانشگاه جورج تان در واکنش به این اظهارات رئیس جمهور آمریکا گفت که توصیف او اوج "بی‌سوادی‌اش" را نشان می‌دهد.

ولی شاید بهترین واکنش به ترامپ را مجری شبکه‌ی MSNBC نشان داده است:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

فیلم | ترامپ و "لینچ‌کردن"

اگر چه در گذشته تعدادی از سیاستمداران برای نشان دادن اوج عصبانیت خود، استیضاح را "لینچ‌کردن" دانسته‌اند اما هیچکدام از آنها در جایگاه ریاست جمهوری آمریکا نبوده اند. بنظر می‌رسد مواضع رئیس جمهور آمریکا برای نجات از استیضاح نشدن تاثیر عکس دارد. به احتمال قوی ترامپ سومین رئیس جمهوری‌ خواهد بود که در آمریکا استیضاح می‌شود.

منبع: جام نیوز

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن ترامپ مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است

رئیس‌جمهور ترکیه که در صدر هیأتی بلندپایه و بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شده است، می‌گوید عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

اردوغان، ظهر امروز، در صدر هیأتی بلندپایه از وزرای این کشور وارد عراق شده است. «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه اخیرا در کنفرانسی مطبوعاتی در ترکیه اشاره کرد که قرار است دو طرف در این سفر بیش از ۲۰ توافقنامه و قرارداد امضا کنند.

براساس گزارش پایگاه خبری «المعلومه»، اردوغان در حاشیه دیدار با السودانی به او گفته است که ترکیه در جنگ با تروریسم و در تقابل با چالش‌های امنیتی، محیط‌زیستی و اقتصادی در کنار عراق است.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه اضافه کرد: «عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است و بهتر است سازوکارهای همکاری تجاری و اقتصادی توسعه یابد.»

اردوغان همچنین گفت: «نیاز عراق به آب را درک می‌کنیم و سعی می‌کنیم از طریق‌ کمیته‌های مشترک در این زمینه همکاری کنیم.»

عراق چند سالی است که با مشکل کم‌آبی و تبعات ناشی از آن از جمله طوفان‌های شن دست و پنجه نرم می‌کند. یکی از منابع اصلی تامین آب عراق رودهای دجله و فرات هستند که هر دو از خاک ترکیه سرچشمه می‌گیرند.

ترکیه با سدسازی در مسیر این دو رودخانه حیاتی باعث شده است آب کمتری وارد عراق شود و در نتیجه عراق نیاز مبرمی به آب داشته باشد.

مقامات عراقی بارها با ارسال هیأت‌های متعدد به ترکیه از این کشور درخواست اجازه ورود مقادیر بیشتری آب به خاک خود را کرده‌اند که این درخواست بی‌نتیجه بوده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • رئیسی به لاهور سفر کرد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • رئیس جمهور وارد پاکستان شد
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند