Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اهم اخبار سیاسی امروز، چهارشنبه، ۱ آبان ۱۳۹۸ به شرح زیر است: ایران تبدیل به یک قدرت موشکی بزرگ برای مقابله با عربستان شده است

نشنال اینترست در گزارشی به قدرت موشک‌های ایران در مقابل عربستان پرداخت.

ایران بقا در شرایط تحریم را خوب بلد است/ مذاکرات سرانجام اتفاق می‌افتد/ حضور آمریکا در خلیج فارس یک نمایش نظامی است/ تهران می‌تواند در مذاکره با ریاض امتیاز بگیرد

استاد علوم سیاسی دانشگاه آلابامای جنوبی تهدیدهای ترامپ برای جنگ با ایران را تنها تلاشی برای خودنمایی دانست و گفت: حل تنش‌ها زمان می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دیپلماسی می‌تواند از افزایش تنش‌ها و وقوع درگیری مسلحانه جلوگیری کند.

تکلیف «CFT» به این زودی‌ها مشخص نخواهد شد/ رفتار « FATF» در قبال ایران کاملا قابل پیش‌‌بینی بود/ باید به دنبال بهانه‌زدایی باشیم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ CFT با ایرادات جدی از سوی شورای نگهبان مواجه شده است و تکلیفش هم در آینده نزدیک مشخص نخواهد شد.

رسیدگی به هزینه‌کردهای انتخاباتی کاندیداها نباید به پس از انتخابات موکول شود/ قوه‌قضائیه با ورود در زمان تبلیغات کاندیداها حکم صادر کند

یک نماینده مجلس گفت: بنده در تبریز شاهد بودم که عده‌ای را سوار ماشین می‌کردند و به شهرستانی می‌بردند که به یک کاندیدا رای دهند، معلوم است که این‌ها را با پول می‌برند و پول اتوبوس و ناهار و... را می‌دهند. کنترل این موارد بسیار مفید و خیلی هم سخت است. اما هرچند که هزینه‌کرد کاندیدا شفاف‌تر شود باعث می‌شود نمایندگانی به مجلس بیایند که پول خرج نکرده‌اند که بخواهند به فکر جبران خرجی خود باشند.

قول می‌دهم آمریکا از این پس برای ایران پول نقد نفرستند

معاون رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به بیان اظهارات بی‌اساس علیه ایران پرداخت.

ایران و عربستان به سمت صلح در حال حرکت هستند

بیزینس ریکوردر در گزارشی به اختلاف‌های میان ایران و عربستان پرداخت.

دیدار وزرای خارجه آمریکا و مراکش با محوریت ایران

وزرای خارجه آمریکا و مراکش با محوریت ایران دیدار کردند.

وزیر کشور امضای بخشنامه عدم استفاده از منشی زن برای مدیران مرد را تکذیب کرد

وزیر کشور وجود بخشنامه عدم استفاده از منشی زن برای مدیران مرد را تکذیب کرد.

نعمت‌زاده: آبروی خانوادگی خود را باز می‌گردانم/ لشکری‌پور: نعمت‌زاده مثل آمدنیوز دروغ می‌گوید/ او ماهیانه ۴۵ میلیون تومان حقوق می‌گرفت

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده و احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا دقایقی پیش در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی و به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.

درخواست وزیر دفاع آمریکا از متحدان ناتو برای مقابله با ایران

مارک اسپر خواهان کمک بیشتر متحدان ناتو برای مقابله با ایران شد.

بررسی تامین اعتبار پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان وزارت اقتصاد در دولت

وزارت امور اقتصادی و دارایی به منظور تامین اعتبارات لازم برای پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان خود، درخواست فروش یک پلاک ثبتی واقع در تهران را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه کرده است.

ثبت نام متقاضیان مسکن دولتی در سیستان و بلوچستان

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بدون برنامه نیازسنجی مسکنی ساخته نمی‌شود از ثبت نام متقاضیان مسکن دولتی در سیستان و بلوچستان خبر داد.

۶ شرط سازمان محیط زیست برای انتقال آب خزر/ برخی با اطلاعات غلط مساله را سیاسی می‌کنند/ منبع تامین آب شرب و بهداشتی شهروندان به هیچ کسی ربطی ندارد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص طرح انتقال آب دریای خزر گفت: حجم دریای خزر ۸۶ هزار میلیارد متر مکعب است و برداشت ما در سال حداکثر ۲۰۰ میلیون متر مکعب خواهد بود؛ برخی می‌گویند آب شور می‌شود اما اگر ۲۰۰ میلیون در سال برداشت شود ۲.۶ ملیون تن نمک به دریای خزر برمی‌گردد. این ۳ ۰.۰.۰. در هزارم در صد در صدسال می شود. برخی اطلاعات غلط می‌دهند و مساله را سیاسی می‌کنند.

دشمنان با هر اشتباه پاسخی خواهند گرفت که سرافکنده‌تر شوند

ویر دفاع گفت: دشمنان اگر اشتباهی کنند پاسخی خواهند گرفت که سرافکندگی آن برایشان بسیار بیشتر از سرافکندگی شکست‌های قبلی‌شان خواهد بود.

برخی دستگیری روح الله زم را تبدیل به موضوع جناحی کرده‌اند/ اتاق فکرها در آستانه انتخابات علیه دولت بسیار فعال شدند/ گلایه اردوغان در ارتباط با دولت ایران نبود/ نهادی در برابر لوایح FATF مانع تراشی می‌کند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت:‌ اتاق فکرها علیه دولت بسیار فعال هستند و هرچه به انتخابات مجلس نزدیک‌تر می‌شویم خبرسازی‌ها بیشتر می‌شود.

تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اقدام غیرمسئولانه ایالات متحده در خروج خود از برجام به رغم پایبندی کامل ایران به تعهدات خود در این زمینه یکی از مهم ترین عناصر آشوب ساز در منطقه و ماورای آن بوده است. جنگ اقتصادی آمریکا و در واقع تروریسم اقتصادی آن با هدف قرار دادن مردم عادی ایران و کوششی ساده لوحانه برای گرسنگی دادن آنان تا مرحله به تسلیم شدن تنها یک جنایت عامدانه و به صورت آشکار اعلام شده علیه بشریت نیست بلکه تهدیدی جدی و فوری برای صلح و امنیت بین المللی است.

حکم پرونده نعمت‌زاده تا ۲۵ روز آینده صادر می‌شود/ سرنخ‌هایی از پرونده طبری پیدا شده است/ حکم آقای ضیایی و خانی درحال تایپ است

قاضی مسعودی‌مقام گفت: جلیل سبحانی متهم پرونده آقای طبری است و درحال تعقیب است آقای شریفی نیک‌نفس در تحقیقات مقدماتی بازپرس مربوطه همچنان پرونده را مفتوح گذاشته است و علیرغم تاکید ما مبنی بر تکمیل شدن آن برای ارسال به دادگاه هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

تامین قطعات خودرو با ارز آزاد دلیل افزایش قیمت است/ حدود ۱۸ هزار تعهد از گذشته باقی مانده که باید به مردم تحویل داده شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قطعات خودرو در گذشته با ارز دولتی، سپس ارز آنها نیمایی تامین می‌شد اما اکنون با ارز آزاد تامین می‌شوند که بخشی از موضوع افزایش قیمت به همین دلیل است.

درشت‌گویی و سخنان غیرمنطقی، هیچ شباهتی به انقلاب اسلامی ندارد/ باید اجازه دهیم اتهام پولشویی به سیستم بانکی‌ ما بچسبد

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت حضور ایران اسلامی در صحنه رقابت‌های صنعتی، علمی و اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی، اظهار داشت: بی‌تردید چنانچه در مسیر حق، راستی، درستی، اخلاق، تعاون و کمک به یکدیگر گام برداریم حضور و موفقیت در این صحنه به راحتی امکان‌پذیر است.

راه‌اندازی کامل خطوط شش و هفت مترو تهران تا پایان سال ۱۳۹۹

در جلسه امروز هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد، روند توسعه مترو تهران و برنامه‌های آتی در این زمینه مورد طرح و ارزیابی قرار گرفت.

آیین‌نامه‌های مربوط به قانون معلولان هفته آینده ابلاغ می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آیین‌نامه‌های اجرایی معلولان بعد از تصویب در مجلس در دولت مورد بررسی قرار گرفته است از ابلاغ سه ماده آن در هفته آینده خبر داد.

تحفظ‌های ما در لوایح چهارگانه هیچ مشکل امنیتی برایمان درست نمی‌کند/ دولت در زمینه مقاومت از دیگران پیشتازتر است

سخنگوی دولت گفت: ما در دولت معتقدیم نپیوستن به لوایح مربوط به اف ای تی اف هم به ما اتهام وارد می‌کند و هم موجب اشراف اطلاعاتی بیشتر در کشور می‌شود. تحفظ‌های ما نیز هیچ مشکل امنیتی برایمان درست نمی‌کند.

طرح تشدید مجازات اسید پاشی تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان از تائید طرح تشدید مجازات اسید پاشی خبر داد.

پخش جزئیاتی از مسائل مربوط به «زم» در آینده‌ای نزدیک

سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با تاکید بر اینکه سازمان اطلاعات سپاه اجازه نخواهد داد عملیات بزرگ دستگیری سرشبکه کانال معاند آمدنیوز با تلاش‌های شوم و مذبوحانه عده‌ای ، فرصتی برای اختلاف در اقشار جامعه ایجاد کند، گفت: در آینده‌ای نزدیک افکار عمومی در جریان بخشی از مسائل مربوط به سرشبکه کانال معاند آمدنیوز قرار خواهند گرفت.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟

طی روز‌های های گذشته خبر‌هایی مبنی بر جمع آوری کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها در رسانه‌ها منتشر شد، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورد‌های نفتی با تکذیب این خبر اعلام کرد: تا زمانی که دولت تصمیم خاصی در زمینه مصارفی که بیشتر از سهمیه کارت وجود دارد؛ اتخاذ نکند، کارت‌های جایگاه‌داران کلا جمع‌آوری نمی‌شود.

علی‌اکبر عرب‌عامری اظهار کرد: ما در اسفند به ازای هر دو نازل یک کارت تعبیه کرده بودیم که در جایگاه‌های پرتردد در اختیار جایگاه قرار داده می‌شد و در جایگاه‌های خلوت نیمی از کارت‌ها در اختیار جایگاه‌دار قرار می‌گرفت در ایام تعطیلات باتوجه به اینکه حجم مسافرت‌ها افزایش پیدا می‌کند ما تعداد کارت‌های آزاد جایگاه را اضافه کردیم یعنی مخصوصا در مسیر‌های پرتردد تعداد کارت جایگاه را از ۲ برابر تا ۴ برابر افزایش دادیم این شرایط مربوط به شرایط سفر بود و بنا داریم بعد از تعطیلات عید فطر و یا ابتدای اردیبهشت ماه تعداد کارت‌ها را به حالت عادی برگردانیم، یعنی کارت‌های مازاد زمان سفر را جمع‌آوری می‌کنیم.

نحوه درخواست صدور کارت سوخت

مهدی سید هاشمی، مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا در این خصوص اظهار کرد: ارائه خدمات به مردم باید از درگاه‌های مختلف انجام شود یعنی خدمات به مردم هم باید از طریق اینترنت باشد و هم مراجعه حضوری تا مخاطب برای انجام شدن کارش قدرت انتخاب داشته باشد. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند؛ یعنی چه خودرو‌های نوشماره و چه خودرو‌های دیگر (المثنی) برای درخواست کارت سوخت به صورت اینترنتی درخواست‌های مردم را ثبت کنند. مسئله امنیت درخواست صدور کارت سوخت تا زمانی که در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود، مشکلی وجود ندارد چرا که از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با اشاره به همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی‌های لازم انجام شده است و به جمع‌بندی خوبی رسیده‌ایم و در نهایت تا نیمه اردیبهشت ماه این سامانه آماده و معرفی می‌شود. این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفاً اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ و برای ما ارسال می‌شود و فراجا این اطلاعات را بررسی (صحت‌سنجی) و تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

 صدور کارت سوخت چقدر زمان می‌برد؟

جعفر سالاری‌نسب، درباره اعلام نظر شرکت پژوهش توسعه ناجی در رابطه با تحویل ۱۰ روزه کارت سوخت خودرو، گفت: به دلیل جزیره‌ای بودن اطلاعات مورد نیاز تولید کارت سوخت (شرکت پژوهش و توسعه ناجی، نفت و پست) زمان صدور و تولید کارت سوخت زمان‌بر بوده است؛ لذا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصمیم گرفته است که برای کوتاه کردن فرآیند تولید کارت هوشمند سوخت با ایجاد زیر ساخت‌های لازم نسبت به راه اندازی سامانه ثبت درخواست کارت سوخت در بستر اینترنت با همکاری شرکت‌های فوق اقدام کند.

این امر مستلزم همکاری بی قید و شرط جهت ارائه اطلاعات خودرو‌های مورد نیاز برای ثبت درخواست و تولید کارت سوخت از طریق شرکت پژوهش و توسعه ناجی است که در صورت حصول نتیجه امکان راه اندازی درخواست اینترنتی صدور کارت سوخت در بستر اینترنت در کمترین زمان امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در صورت پیاده سازی و حذف فرآیند‌های سنتی و یکپارچه کردن فرآیند‌ها کارت سوخت مردم و ارسال به موقع مرسولات توسط شرکت پست قطعا کمتر از ۱۰ روز کارت سوخت به دست متقاضیان خواهد رسید چرا که زمان تولید کارت سوخت توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیشتر از ۴۸ ساعت زمان نمی‌برد و از طرفی با سیستمی شدن فرآیند‌ها باجه معطله پست صفر خواهد شد و خود متقاضی نیز می‌تواند هر لحظه فرآیند درخواست، تولید و ارسال کارت سوخت را از طریق همان سامانه رصد و پیگیری کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

tags # بنزین سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد
  • صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال
  • جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور تکذیب شد
  • صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی ایران تکذیب شد
  • تکذیب برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور
  • تکذیب برگزاری جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور
  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • تکذیب خارج شدن ایران از« ایکوموس» و «ایکوم»