Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@06:43:00 GMT

اولین آقای گل اروپایی لیگ قهرمانان آسیا

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۱۸۴۵

دیشب تیم الهلال باوجود شکست 4-2 در مقابل السد، به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد تا فرصت کسب دوباره این جام را داشته باشد. در این دیدار گل دوم الهلال را بافاتیمبی گومیس زد که این گل او را به تنهایی در صدر جدول گلزنان قرار داد. پیش از این گومیس فرانسوی در کنار لئوناردوی برزیلی مهاجم تیم الوحده قرار داشت اما حالا تنها با یک رقیب، به سوی کسب کفش طلا حرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار ورزشی- نزدیک ترین تعقیب کننده ای که می‌تواند به او برسد، شینزو کوروکی مهاجم تیم اوراواردز ژاپن است که با 7 گل در جایگاه سوم قرار دارد. تیم او امروز در مقابل گوانژو اورگراند قرار می‌گیرد و شینزو برای بقا در کورس آقای گلی باید تلاش کند تا علاوه بر گلزنی، تیمش نیز به فینال برود.

نکته جالب درباره بافاتیمبی گومیس این است که او در صورت قرارگیری در صدر، به نخستین آقای گل فرانسوی و حتی اروپایی لیگ قهرمانان آسیا تبدیل خواهد شد. پیش تر مهاجمانی از چین، کره جنوبی، ژاپن، سیرالئون، برزیل، تایلند، غنا، سوریه و الجزایر توانستند کفش طلا را به دست آورند اما هیچ مهاجم اروپایی موفق به این کار نشد. حالا گومیس مهاجم سیه چرده الهلال این فرصت را دارد تا طلسم اروپایی ها را بشکند.

همچنین او در صورتی که 4 گل در فینال لیگ قهرمانان بزند، بهترین آقای گل تاریخ لیگ قهرمانان نیز خواهد شد. اکنون بغداد بونجاح، آدریانو و موریکویی با 13 گل رکورددار هستند و کسی در دو دهه اخیر نتوانسته به رکوردشان دست پیدا کند.

در سال هایی که لیگ قهرمانان آسیا برگزار شده است، هیچ باشگاهی در غرب آسیا نتوانسته دو آقای گل را در این بازی ها داشته باشد. تنها گوانژو اورگراند بود که با دو آقای گل برزیلی در این بازی ها ظاهر شد اما حالا در صورتی که گومیس بالاتر از بقیه گلزنان جای بگیرد، الهلال نیز به این رکورد دست خواهد یافت. پیش تر عمر خریبین از الهلال توانست آقای لیگ قهرمانان شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان بازی لیگ قهرمانان آسیا الهلال آقای گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز ستاره العین برای آقای گلی آسیا

به گزارش ورزش سه، سفیان رحیمی در نیمه اول دیدار العین مقابل الهلال که امشب در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد، 3 گل برای العین به ثمر رساند.

رحیمی با این هت‌تریک، تعداد گل‌های خود در این فصل لیگ قهرمانان را به 11 گل رساند تا به تنهایی در صدر جدول لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد.

ستاره مراکشی پیش از این مسابقه در کنار الکساندر میتروویچ (الهلال) و کریسان داکروز (شاندونگ تایشان)، به صورت مشترک با ۸ گل در صدر قرار داشت اما امشب و در شرایطی که میتروویچ به دلیل مصدومیت در این مسابقه غایب بود، خود را از این دو بازیکن جدا کرد.

نکته جالب اینکه این دومین هت تریک رحیمی در کل دوران حرفه‌ای این بازیکن است. او پیش از این در جریان پیروزی 4-0 مقابل عجمان در مارس 2024 در لیگ حرفه ای امارات اولین هت‌تریک خود را ثبت کرده بود.

لازم به ذکر است که العین در نهایت با نتیجه ۴-۲ الهلال را شکست داد. دیدار برگشت دو تیم چهارم اردیبهشت در عربستان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سالم الدوساری، موثرترین بازیکن لیگ قهرمانان
  • العین، الهلال عربستان را تحقیر کرد
  • خلاصه بازی العین 4-2 الهلال (لیگ قهرمانان آسیا - 2023/24)
  • اولین واکنش نیمار به شکست سنگین الهلال
  • تحقیر تاریخی الهلال در نیمه اول بازی العین
  • لیگ قهرمانان آسیا| برتری پُرگل العین برابر الهلال
  • نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا/ العین رکورد تاریخی الهلال را شکست
  • پرواز ستاره العین برای آقای گلی آسیا
  • العین 3-0 الهلال؛ نیمه اول
  • خیز الهلال برای ثبت رکورد تاریخی در آسیا و جهان