Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:16:51 GMT

کتاب حکومت و ولایت فقیه در قم رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۱۸۶۴

کتاب حکومت و ولایت فقیه در قم رونمایی شد

یکی از مترجمان این اثر در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: حضرت امام (ره) در سال ۱۳۴۸ وقتی در حوزه علمیه نجف اشرف ولایت فقیه را درس میدادند، از اندیشمندان و صاحبن‌ظران خواستند تا به این موضوع ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام ابوالقاسم کریمی بیان داشت: مرحوم حاج آقا مصطفی فرزند برومند امام راحل از جمله شخصیت هایی بود که این درخواست را پاسخ داد، و کتاب رساله ولایت فقیه را به زبان عربی و به صورت یک نسخه خطی در ۸۰ صفحه و یک مقدمه، ۲ پیش گفتار و ۹ فصل به رشته تحریر درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این کتاب برای نخستین بار در دهه ۷۰ هجری شمسی توسط موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام چاپ شد، افزود: این اثر به مدت یک سال به زبان فارسی ترجمه و در ۱۵۰ کلمه چاپ و منتشر شدهاست.

کریمی ، آشنایی با افکار سید مصطفی خمینی در رابطه با ولایت فقیه را هدف اصلی ترجمه کتاب مذکور عنوان کرد و ادامه داد: در مسیر ترجمه این کتاب بیش از ۲۸ عنوان کتاب و اثر مورد مطالعه قرار گرفت.

وی در تبیین مزیت های این کتاب بیان کرد: تا قبل از نوشته شدن آن هیچ کس در رابطه با ولایت فقیه به آیه های قرآن استدلال نکرده بود، ولی حاج آقا مصطفی در آن پنج آیه قرآن کریم را مطرح و بعد به روایتها می‌پردازد.

وی افزود: در این کتاب آگاهی به امور زمان و همچنین توانایی برای اداره جامعه به عنوان دو ویژگی مهم و ضروری ولی فقیه مطرح و تاکید شده اگر این این مشخصه وجود نداشته باشد موجب بدبینی مردم به اسلام می‌شود.

وی تبیین موضوع تزاحم فقها و ممنوعیت مخالفت فقیهان با ولی فقیه حاکم را از دیگر مطالب مهم این کتاب دانست و گفت: بیان روایت هایی در خصوص ممنوع بودن قیام و تشکیل حکومت در زمان غیبت امام معصوم از جذابیت های این کتاب است.

سید مصطفی خمینی‌ در 21 آذر 1309 خورشیدی در قم دیده به جهان گشود و در یکم آبان ۱۳۵۶ به طرز مشکوکی در نجف به شهادت رسید.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا حوزه علميه قم کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلد از مجموعه «سمفونی رنگ، هارمونی خط» پنجشنبه ۶ اردیبهشت در سالن اصلی برج آزادی رونمایی می‌شود.

این‌کتاب شامل آثار، مقالات پژوهشی، یادداشت‌هایی از هنرمندان و پژوهشگران هنر ایران و گزیده آثاری از هنرمندان دارای نوآوری و خلاقیت فردی در رشته‌ها و رویکردهای مختلف تجسمی است که گروه هنر معاصر با مدیریت اعظم السادات محمد باغبان با همکاری انتشارات مهر نوروز آن را رونمایی می‌کند.

حمید شانس، سهراب هادی، نظام‌الدین امامی‌فر، بهنام زنگی، بابک بهاری و منوچهر موغاری از اساتید سخنران این مراسم هستند.

«سمفونی رنگ هارمونی خط ۲»، دومین کتاب گروه هنر معاصر است که با هدف شناساندن قابلیت‌های هنرمندان جوان در انواع گرایش‌ها و رویکردها از سنتی تا مدرن،عرضه شده است.

مراسم رونمایی از این کتاب پنجشنبه ۶ اردیبهشت از ساعت ۱۷ در برج آزادی تهران برگزار می شود.

کد خبر 6087355 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند