Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌های اخیر عملکرد گابریل کالدرون سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران زیر ذره بین منتقدان قرار دارد و مقایسه نتایج سرخپوشان تهرانی با دوران برانکو تبدیل به چالشی بزرگ برای مرد آرژانتینی شده است.

در این باره گفتگویی مفصل با هافبک اسبق و البته با تعصب پرسپولیس انجام دادیم که متن آن به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید: وضعیت مبهم ستاره پرسپولیس برای دیدار با شاهین شهرداری بوشهر

پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ما، نسبت به عملکرد جایگزین فعلی پروفسور محبوب قرمز‌ها انتقادات مستدلی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیا عربشاهی درباره تفاوت‌های اخلاقی گابریل کالدرون، سرمربی فعلی تیم فوتبال پرسپولیس تهران و برانکو گفت: این دو مربی به لحاظ اخلاقی تفاوت‌های زیادی دارند، هرچند من کالدرون را از نزدیک ندیده ام تا جزئیات خصوصیات اخلاقی او را بدانم، اما کما بیش با بچه‌ها در ارتباط هستم و از آن‌ها مسائلی را می شنوم، تا این لحظه که کالدرون تیم را هدایت می کند اثری از توانایی بالای روانکاوی بازیکنان توسط او نمیبینم. در صورتی که برانکو یک روان شناس و روانکاو فوق العاده قوی بود، ویژگی مهمی که یکی از بارزترین توانایی‌های یک سرمربی فوتبال است.

مربی می‌تواند بازیکن را به قله ببرد و یا به صفر برساند

وی افزود: اگر مربی توانایی روانکاوی قوی بازیکنانش را نداشته باشد، هرچند بازیکن توانایی بدنی بالایی داشته و در تمرینات خوب ظاهر شده باشد، در بازی نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد. مربی بازیکن را هم به قله و هم به صفر می‌رساند.

بچه‌ها به لحاظ توان بدنی اُفت زیادی داشته اند

ملی پوش سابق فوتبال یکی از دلایل تغییرات نه چندان مطلوب پرسپولیس نسبت به فصل گذشته را افت توانایی بدنی بازیکنان دانست و تصریح کرد: مربی بدنسازی که کنار برانکو حضور داشت خیلی قوی بود، هرچند خود برانکو هم به لحاظ تمرین دهندگی بدنسازی بسیار خوب عمل می کرد، در مصاحبه‌ها هم گفته ام بچه‌ها مشکل بدنی دارند.

بیشتر بخوانید: حلالی: جونیور را در تیم امید پرسپولیس هم بازی نمی‌دادم

عملکرد کالدرون نسبت به سرمایه‌های موجود ضعیف است

زننده‌ی گل به یادماندنی ایران در جام ملت‌های ۱۹۸۴ معتقد است علی رغم گذشت ۷ هفته از شروع لیگ برتر فوتبال، بازیکنان در کار ترکیبی و تیمی ضعیف عمل می‌کنند.

عربشاهی گفت: کار ترکیبی در زمان برانکو بهتر بود.۴ بازیکن از خط میانی بازیکن‌های تیم ملی هستند، ولی خط میانی به خصوص این بازیکنان روی به کار انفرادی آورده اند، در فصل گذشته بازیکنان خط میانی به خوبی یکدیگر را پوشش می دادند، بازی خوبی داشتند و مهاجمان را صاحب موقعیت و گل می‌کردند.

سرمربی آرژانتینی هنوز ترکیبش را نشناخته است

بعضی کارشناسان سیستم مورد علاقه‌ی کالدرون را ۴، ۳، ۳ و تهاجمی و سیستم مورد علاقه‌ی برانکو را ۴، ۴، ۲ و با تکیه بر دفاع و خلق موقعیت در ضد حمله می دانند، عربشاهی اعتقاد دارد کالدرون هنوز به چیدمان درست تیم نرسیده است.

عربشاهی گفت: چیدمان خیلی مهم است. کالدرون شبیه به کسی است که سرمایه‌ی خوبی دارد، ولی بلد نیست از سرمایه اش چطور استفاده کند. پرسپولیس بهترین خط میانی و بهترین دفاع را دارد، ولی در عین حال در جلو از جونیور، بازیکن برزیلی پرسپولیس استفاده می‌کند، این در حالیست که در این پست می تواند از امید عالیشاه که بازیکنی با تاکتیک است و به خوبی می تواند دفاع را دور بزند، استفاده کند.

جونیور ۵۵۰ ریال هم نمی‌ارزد!

عربشاهی درباره‌ی جونیور بازیکن پرحاشیه‌ی این روز‌های تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ۵۵۰ هزار دلار که هیچ، این بازیکن ۵۵۰ قرون هم نمی‌ارزد! سرمربی نباید اجازه بدهد بازیکنی را تحمیل کنند، باید از مدیر باشگاه بازیکن بخواهد، کالدرون در صحبت هایش گفته به من تحمیل کرده اند. کالدرون شما نباید قبول می کردی! ملیت برزیلی این بازیکن دلیل بر بزرگ بودن جونیور نیست. پیراهن شماره‌ی ۷ را به جونیور دادند، پیراهن شماره‌ی ۷ تن هیچ بازیکنی نباید برود، باید در باشگاه در ویترین نگه داری شود، ولی متاسفانه به بازیکنی هم دادند که اصلا فوتبال بلد نیست، در منطقه‌ سه قدم به جای شوت زدن با پای راست توپ را کنترل می‌کند! بازیکنان خوب داخلی داریم، ولی ارزش قائل نمی شویم و از آن‌ها استفاده نمی کنیم.

بیشتر بخوانید: انصاری‌فرد: درآمد‌های باشگاه باید افزایش یابد

بازیکنان ایرانی بهتر از امثال جونیور هستند

عربشاهی درباره‌ به کار گیری بازیکنان خارجی در لیگ هم انتقاد کرد و افزود: حداقل ۲۰ بازیکن در لیگ داریم غیر از ۳-۴ نفر که خوب کار می کنند، هیچ کدام موفق نبوده اند، اما چون ملیت غیرایرانی داشته اند با مبالغ بالا به کار گیری شدند. چرا این مبالغ را برای بازیکنان خودمان هزینه نمی کنند؟ اگر به بازیکن ایرانی که خیلی بهتر از امثال جونیور است، صد میلیون بدهند همه معتقدند که خیلی مبلغ بالایی ست. ما نسبت به خودمان ظلم و بیگانه پرستی می کنیم. به بازیکنان بها بدهیم و آن‌ها را به خودباوری برسانیم. بازیکنان تیم ملی در جام جهانی، بیست دقیقه‌ آخر بازی با اسپانیا به خوبی بازی کردند، چراکه به خودباوری رسیدند، حتی می توانستند به گل برسند و پیروز میدان را ترک کنند.

مربی ریسک پذیر بازیکنان جوان را به خودباوری می‌رساند

عربشاهی ۴ خصلت روان شناسی خوب، مدیریت، مهره چینی حرفه‌ای و ریسک پذیری را برای یک سرمربی مهم دانست و گفت: باید ریسک پذیر بود و به بازیکنان جوان میدان داد و آن‌ها را به خودباوری رساند.

عربشاهی از مهره چینی کالدرون انتقاد کرد و حتی تعویض هایش را نادرست دانست و گفت: هرچند از ۳ امتیاز اخیر خوشحالیم، ولی اگر انتقاد می کنیم جهت بهبود اوضاع تیم است. مدام می گویند چرا علیپور گل نمیزند؟ من از شما میپرسم آیا علیپور را صاحب موقعیت می کنند؟ علیپور را تغذیه نمی کنند. نمی شود که بازیکن هم مدافعان را دور بزند، هم توپ بگیرد و هم در ۱۸ قدم گل بزند!

بیشتر بخوانید: کالدرون: پرسپولیس آمار گلزنی خوبی ندارد/ مبلغی که به جونیور می‌دهیم زیاد نیست و نمی‌توان از او انتظار زیادی داشت/ با ۵۵۰ هزار دلار بازیکن بهتری پیدا نمی‌شود

عدم شناخت بازیکنان برای چیدمان درست، بهانه‌ای بیش نیست!

عربشاهی راه حل بهبود اوضاع پرسپولیس و عدم تکرار شکست‌های تلخ اخیر را چیدمان درست مهره‌ها و بازی سازی خوب دانست و نسبت به عدم حضور سیدجلال حسینی یکی از بهترین مدافعان تاریخ پرسپولیس انتقاد کرد.

عربشاهی گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه کالدرون هنوز به خوبی بازیکنان را نشناخته است و به همین دلیل مهره چینی قابل قبولی نداشته را کاملا رد کرد و گفت: مربی باهوش در عرض ۳ ماه همه چیز را به خوبی آنالیز می کند و به شناخت می رسد، نقاط قوت و ضعف را تشخیص می دهد، کالدرون بیش از سه ماه است با تیم کار می کند و ۷ بازی را پشت سر گذاشته است.

ضیاء عربشاهی در پایان آرزو کرد پرسپولیس در کنار ۳ امتیاز‌هایی که از بازی‌های آتی می گیرد، بازی زیبایی هم به نمایش بگذارد تا هواداران رضایت خاطر گذشته را به دست آورند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی در ترکیب تیم ملی والیبال قرار گرفتند

سرمربی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران برای فتح لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پاریس لیست ۳۰ نفره خود را اعلام کرد که از این بین ۹ بازیکن و سه مربی از آذربایجان‌ غربی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سرمربی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران فهرست اولیه و ۳۰ نفره بازیکنان تیم ملی را برای حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ پاریس اعلام کرد.

از بین بازیکنان حاضر در لیگ ملت‌های والیبال که در ترکیب تیم ملی کشورمان قرار خواهند گرفت، ۹ بازیکن سهم آذربایجان‌غربی است.

این بازیکنان شامل میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، محمدرضا حضرت‌پور، میثم صالحی، بردیا سعادت، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مبین نصری، مرتضی شریفی و عرشیا به‌نژاد هستند که در فهرست اولیه تیم ملی برای حضور در پاریس قرار گرفتند.

امیرحسین توخته و رضا رضایی دو بازیکن ارزنده والیبال از خطه آذربایجان‌غربی نیز باوجود دعوت به اردوی آماده‌سازی توسط سرمربی جدید تیم ملی خط خوردند.

همچنین سه مربی نیز از ارومیه در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهند کرد که عبدالرضا علیزاده، امیر ملک‌زاده و توحید اصغری سه مربی کاربلد ارومیه، سرمربی تیم ملی را در این رقابت‌ها همراهی و کمک خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از شانزدهم خرداد تا سوم تیرماه سال‌جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید.

کد خبر 747444

دیگر خبرها

  • شمسایی: تفاوت کلیدی با ازبکستان داشتیم/ بهترین نمایش را خواهیم داشت
  • مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد
  • اوسمار: هوادران پرسپولیس پس از گل‌محمدی به دنبال برانکو بودند
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!
  • ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی در ترکیب تیم ملی والیبال قرار گرفتند
  • چهار بازیکن موردعلاقه اوسمار از لیگ برتر ایران
  • پیشکسوت استقلال: بغل کردن مادر رییس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت ولی کار حسینی داشت؟
  • توافق خطرناک چند بازیکن پرسپولیس در رختکن!