Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، در این رویداد سینمایی که از تاریخ ۹ تا ۱۶ نوامبر (۱۸ تا ۲۵ آبان) در شهر ترونی لهستان برگزار می‌شود مستند «خانه‌ای برای تو» به کارگردانی مهدی بخشی مقدم و فیلمبرداری محمد حدادی در بخش رقابتی آثار مستند حضور خواهد داشت و فیلم «رونا، مادر عظیم» (محصول مشترک ایران و افغانستان) به کارگردانی جمشید محمودی و فیلمبرداری کوهیار کلاری نیز در بخش "سینمای معاصر جهان" به روی پرده خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بخش رقابتی اصلی جشنواره کمراایمج» نیز آثار  مهمی چون «مرد ایرلندی» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» و فیلمبرداری «رودریگو پیترو»، «جوکر» ساخته «تاد فیلیپس» با فیلمبرداری «لاورنس شر»، «بروکلین بی‌مادر» به کارگردانی «ادوارد نورتون» با فیلمبرداری «دیک پاپ»، «یک افسر وجاسوس» ساخته «رومن پولانسکی» با فیلمرداری «پاول اِدلمن»، «سایه» ساخته «ژانگ ییمو» با فیلمبرداری «ژیائودینگ ژائو»، «فورد در مقابل فراری» از «جیمز منگولد» با فیلمبرداری «فدون پاپامیکائیل» و «آخرین سیاه‌پوست در سانفرانسیسکو» ساخته «جو تالبوت» با فیلمبرداری «آدام نیوپورت-برا» برای کسب جایزه اصلی قورباغه طلایی این رویداد سینمایی رقابت می‌کنند. 

امسال «ادوارد نورتون» بازیگر برنده اسکار و کارگردان آمریکایی نیز که با فیلم «بروکلین بی‌مادر» در بخش اصلی جشنواره حضور دارد، جایزه دستاورد سینمایی «کریشتوف کیشلوفسکی» را از این جشنواره دریافت خواهد کرد. 

سال گذشته درام تاریخی «قلعه» ساخته «دون-هیوک هوانگ» با تصویربرداری «جی-یونگ کیم» که درباره تهاجم چین در قرن هفدهم میلادی به کره جنوبی است جایزه بهترین اثر این رویداد سینمایی را دریافت کرد.

  بیست و هفتمین جشنواره فیلم «کمراایمج» که مهم‌ترین رویداد سینمایی جهان با تمرکز بر هنر فیلمبرداری است از تاریخ ۹ تا ۱۶ نوامبر (۱۸ تا ۲۵ آبان) در لهستان برگزار می‌شود. 

کد خبر 460137 برچسب‌ها سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد

قادر آشنا به سمت دبیر «هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران» منصوب شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ طی حکمی از سوی محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، قادر آشنا به سمت دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد.

متن حکم محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به این شرح است:

"جناب آقای دکتر قادر آشنا
با سلام
نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی به استناد ماده 6 آئین نامه جایزه پژوهش به موجب این حکم به عنوان دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب می‌شوید.
اهتمام برای شناسایی ظرفیت های مغفول مانده سینمای ایران اسلامی، معرفی پژوهش های برتر سینمایی، برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای مشارکت حداکثری محققین و پژوهشگران اندیشکده‌ای علمی کشور با عنایت ویژه به اسناد و قوانین بالادستی در این رویداد مهم علمی مورد انتظار است."
گفتنی است قادر آشنا دارای مدرک دکترای اندیشه سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و علاوه بر سوابق علمی و دانشگاهی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و البرز، رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر و مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، فعالیت داشته و در حال حاضر معاون مطالعات و فناوری‌های نوین سازمان سینمایی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • افشاگری درباره رفتار‌های جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری
  • افشاگری درباره رفتارهای جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری
  • افشاگری درباره رفتارهای جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری | حرف های جنجالی یک کارگردان درباره جانی
  • روایت سینمایی پرونده‌های قضـــایی
  • اضافه شدن ۱۳ فیلم دیگر به بخش‌های مختلف جشنواره کن
  • آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حضور فیلم‌های ایرانی
  • دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
  • انتصاب دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران
  • جزئیات جدید از ساخت فیلم شهید طهرانی مقدم/ به فجر می‌رسد؟