Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، میلاد محمدی کارگردان مستند «چشمانی که دید» درباره علت پرداختن به زندگی دکتر حسابی در این مستند گفت: دکتر حسابی یکی از شخصیت‌های شناخته شده ایرانی است که همه ما با او از راه کتاب های درسی آشنایی مقدماتی داریم، اما تا به حال به شکل ظریف به او پرداخته نشده بود و همین موضوع من را کنجکاو کرد که بیشتر درباره واقعیت زندگیش بدانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود دیدگاه‌های متناقض درباره دکتر حسابی افزود: عده‌ای درباره او اغراق می کردند و داستان هایی می گفتند و عده ای هم منکر آن شخصیت علمی می‌شدند. ما پژوهش خود را بر این مبنا از سال گذشته شروع کردیم و از راه مصاحبه به منابع موجود، آشنایان، نزدیکان، خانواده و بنیاد حسابی رجوع کردیم و جلسات زیادی داشتیم و پژوهش به دلیل حساسیت‌هایی که درباره زندگی دکتر حسابی وجود داشت، دشوار بود.

محمدی درباره چگونگی توافق با خانواده دکتر حسابی برای ساخت این مستند گفت: ما جلسات متعددی داشتیم و ظاهرا افراد زیادی به آن‌ها برای ساخت مستند مراجعه کرده بودند و به طور طبیعی طبق نوعی کلیشه با ما برخورد شد، اما سعی کردیم این کلیشه را بشکنیم و به موضوع جدیدی برسیم و این کار خیلی سخت بود و سعی کردیم در دام کلیشه و تکرار نیفتیم.

محمدی ادامه داد: پس از رسیدن به جمع‌بندی این کار را از فروردین ۹۸ شروع کردیم و در قالب مصاحبه مقداری بازسازی اتفاق افتاد و پس از آن کار آماده تحویل شد.

این مستندساز یادآوری کرد: آرشیوهای تصویری دقیق از دکتر حسابی به دستمان رسید و عکس های خوبی از او داشتیم و این یکی از نکات مثبت کار است.

وی درباره موضوعاتی که در این مستند به آن پرداخته شده نیز بیان کرد: سعی کردیم به مسائلی بپردازیم که برای آن سند ارائه می‌شود و تا حدودی توانستیم دو دیدگاه متناقض درباره دکتر حسابی را تعدیل کنیم. به هر حال، حرف های دکتر حسابی به شیوه ای است که اگر نخواهیم اغراق کنیم، مقداری جذابیت دراماتیک دارد.

محمدی درباره بخش‌های انیمیشنی این مستند، گفت: بخش‌های مربوط به دوره کودکی و نوجوانی دکتر حسابی انیمیشن و نقاشی تصویری شد و به طور طبیعی در مورد بخش هایی که مربوط به جوانی دکتر بود، منابع تصویری و آرشیوی بیشتر است.

عوامل مستند «چشمانی که دید» عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: میلاد محمدی، مشاور کارگردان و تدوین: محمدجواد رجب بیگی، تصویربردار: حسن سیدی پریشان و فرزاد جعفری، نقاشی متحرک: رودابه کاشانی، مدیر تولید: مجتبی قربانی، صدابردار: جلال بهمنی، پژوهش: علی سیف اللهی، گویندگان: آلبرت کچوئی و مازیار ملکی، مجری طرح: زمزم شیخ.

کد خبر 460139 برچسب‌ها تلویزیون سریال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تلویزیون سریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های رسانه - ۳۰ فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مستند در لباس سربازی جمعه ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه امید پخش می‌شود.
حضور رهبر انقلاب در جبهه‌ها موضوع این مستند است و برخی تصاویر، فیلم‌ها و اسناد از دوران دفاع مقدس نخستین بار در این مستند پخش می‌شود.

مستند پرچمدار در سکوی صوت و تصویر عماریار منتشر شد.
در این مستند برای نخستین بار با ۱۱ نفر از موثرترین افراد در شکل گیری قدرت پهپادی ایران گفتگو شده است.

ویژه برنامه سِجّیل امشب ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه از رادیو معارف پخش می‌شود.
تبیین جزئیات عملیات وعده صادق و بررسی بازتاب آن در رسانه‌ها و کشور‌های جهان موضوع این برنامه است

مجموعه تلویزیونی ۵۰ متر مربع امشب ساعت ۲۳ از شبکه تهران پخش می‌شود.
این مجموعه داستان مرد جوانی است که اطلاعی از گذشته و پدر و مادر خود ندارد و بدین منظور جستجوی گسترده‌ای را آغاز می‌کند.
مجموعه تلویزیونی ۵۰ متر مربع محصول ترکیه هر شب پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت‌های ۱۱ و ۱۹ است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • روایت دکتر کلانترمعتمدی از همراهی با دکتر مرندی | در ایران به ما می‌گفتند امریکایی! + فیلم
  • خبر‌های رسانه - ۳۰ فروردین
  • ورود حجم قابل توجه‌ای سیلاب به شهر زاهدان
  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • «همیشه با هم» در «پا به ماه» روی آنتن شبکه دو
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما