Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مثل‌ها شنیده‌ایم «صبر تلخ است ولیکن برِ شیرین دارد»، امید است که درباره پرونده‌های محمود احمدی‌نژاد، حکمت این صبر منجر به نتیجه‌ای عادلانه شده تا غبار شبهات برخوردهای جناحی و سیاسی‌کاری از این پرونده زدوده شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ «این سوال زیاد تکرار شده و پاسخ هم قبلا داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من دوستان را به سوالات و پاسخ‌های داده شده ارجاع می‌دهم. یک مقداری شما هم به زحمت بیفتید و بازگشت داشته باشید ببینید سوال قبلی چه بوده و چه پاسخی داده شده است.» نقل قول فوق، پاسخ «غلامحسین اسماعیلی»، سخنگوی قوه قضائیه، است به خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده محمود احمدی‌نژاد.

در تابستان سال 96 هفت پرونده در رابطه با تخلفات رئیس دولت بهار توسط دادستان دیوان محاسبات اعلام شد. در مهر ماه همان سال محمود احمدی‌نژاد، محکوم به جبران مبلغ ۴۶.۰۱۰ میلیارد ریال از طریق انتقال این مبلغ از حساب‌های درآمدی شرکت ملی نفت به حساب ۹۳۱ خزانه شد.

«فیاض شجاعی»، رئیس وقت دیوان محاسبات کشور، درباره پرونده‌های محمود احمدی‌نژاد به روزنامه اعتماد گفته بود: «مجموعاً ٧ پرونده تشکیل شده است. ۵ پرونده نفتی و ٢ پرونده غیرنفتی بوده که همه آن‌ها منجر به حکم قطعی شده‌اند. به هر حال حجم این تخلفات خیلی زیاد است. هیچ‌وقت احمدی‌نژاد به اندازه هفت هزار میلیارد تومان مالی به دست نخواهد آورد که بخواهیم آن را توقیف و به خزانه بازگردانیم. بنابراین شاید امکان اجرای حکم نباشد. برخی موضوعات زمینه اجرا ندارد.»

احمدی‌نژاد در چندین مورد توسط دیوان محاسبات کشور محکوم شد از جمله تخلفات وی در واردات بنزین و نفت گاز، پیش از مجوزهای قانونی از طریق معاوضه نفت خام با فرآورده‌های نفتی در سال‌های ۸۷ تا ۸۹. همچنین تخلفات وی در خصوص پرونده بابک زنجانی، فروش نفت توسط نیروی انتظامی، 16 میلیارد برداشت از خزانه دولت برای دانشگاه ایرانیان و پرونده ۱۵ میلیاردی سازمان هلال احمر است.

سایت خبری اقتصاد آنلاین نیز در 26 مهر سال 1396 به نقل از محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، تخلفات احمدی‌نژاد در شهرداری که 32 میلیارد اعلام شده بود را 300 میلیارد تومان اعلام کرد.

همچنین تخلفات محمود احمدی‌نژاد در زمینه اجرای غلط هدفمندی یارانه‌ها، اعتراض جامعه روحانیت مبارز را در پی داشت. «غلامرضا مصباحی‌مقدم»، در همان سال از قوه قضائیه درخواست کرد به تخلفات وی در این زمینه رسیدگی شود.

هر چند که در واکنش به همه موارد ذکر شده، سایت دولت بهار نوشت: «حکم دیوان محاسبات درباره محکومیت دکتر احمدی‌نژاد درخصوص تأمین یارانه مردم از محل منابع میعانات گازی، نفت و مالیات، در مرحله تجدیدنظر نقض و اعلام شده که مبلغ هفت هزار میلیارد تومان، بدهی سازمان هدفمندی محسوب می‌شود که باید از محل منابع هدفمندی بازپرداخت شود و ربطی به دکتر احمدی‌نژاد ندارد.»

همچنین این سایت، گزارش دادستان دیوان عالی محاسبات کشور را مصداق مجرمانه «اشاعه اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، خلاف قانون اساسی و مستوجب تعقیب قضایی» قلمداد کرد.

لیست کردن اسامی کسانی که در زیر سایه دولت بهار تخلفات مالی فراوانی را مرتکب شده‌اند در این مقال نمی‌گنجد. از نزدیک‌ترین افراد به وی تا وزاری کابینه‌اش که بعضا متهم شده، حکم‌های آنها صادر شده و در حال اجراست.

دولتی که همواره ادعای پاکدستی داشته و همواره سنگ مردم محروم را به سینه زده، با اتخاذ مکانیزم‌هایی چون فرافکنی و انکار از پاسخگویی همواره، شانه خالی کرده است.

هرگاه سخنی از تخلفات وی و نزدیکانش به میان آمده واکنش احمدی‌نژاد «افشاگری» بوده است. چنانچه پس از بازداشت و آزادی حمید بقایی در مرداد ماه سال 96، احمدی‌نژاد با انتشار نامه‌ای در حالی که گزارشات دیوان محاسابات را سراسر کذب دانست، اعلام داشت «سناریوی ناجوانمردانه» بازداشت حمید بقایی از سوی «باندهای قدرت و ثروت» صورت گرفته و در آینده‌ای نزدیک درباره این «توطئه‌» به طور کامل افشاگری خواهد کرد.

صدای بلند فرو افتادن تشت رسوایی‌های مالی رئیس دولت بهار به گوش همگان رسیده و افکار عمومی با کنجکاوی، رسیدگی به تخلفات فردی را متقاضی است که 8 سال در عالی‌ترین مقام اجرایی کشور ایفای نقش کرده است. پاسخ قوه قضائیه به این تقاضا اما معمولا در جملات تک‌ خطی نظیر: در حال بررسی است، رسیدگی خواهد شد، به مصلحت نیست و حالا هم خودتان بروید جستجو کنید و ارجاع به پاسخ‌های پیشین است.

حجت الاسلام محسن اژه‌ای، سخنگوی وقت قوه قضائیه، در سال 96 رسیدگی به تخلفات وی را با قید «به زودی»، مطرح کرد و در یکی از نشست‌های خبری خود گفت: «به‌زودی حکمت صبر قوه‌ قضائیه در مورد احمدی‌نژاد را خواهید فهمید.»

پس از این اظهارنظر در نشست دیگری اظهار کرد: «در پرونده احمدی‌نژاد و برخورد با او گفتم حکمتی در تاخیر است و اگر حکمت را بگوئیم اسمش را نمی‌توانیم حکمت بگذاریم؛ نگفتم به خاطر مصلحت به پرونده رسیدگی نشده است. هنوز هم درباره حکمت رسیدگی نکردن به پرونده احمدی‌نژاد نمی‌توانم سخن بگویم ولی با گذشت زمان بسیاری از مسائل برای مردم روشن شده است.»

در مثل‌ها شنیده‌ایم «صبر تلخ است ولیکن برِ شیرین دارد» با مجموع آنچه ذکر شد، امیداریم حکمت این صبر منجر به نتیجه ای عادلانه شده تا غبار شبهات برخوردهای جناحی و سیاسی‌ کاری از این پرونده زدوده شود.

بیشتر بخوانید: عاشقانه‌های بی‌جواب احمدی‌نژاد برای ترامپ/ تندروها خواستار گفتگو با ترامپ خوشحالی احمدی نژاد از انتصاب رییسی

خبرنگار: مهناز براتی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: احمدی نژاد رسوایی قوه قضائیه محمود احمدی نژاد مصاحبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۲۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد پای احمدی نژاد در واگذاری باغ ازگل

اکوایران: ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰ صحن علنی شورای شهر تهران؛ آخرین جلسات شورای شهر پنجم درحال برگزاری است و سرانجام بعد از مدت‌ها اعضای شورا قصد دارند نتایج گزارش تحقیق و تفحص املاک شهرداری تهران را درصحن مطرح کنند. گزارش‌ها و اسناد روی میز چرخ داری به صحن آورده می‌شود. حجم گزارش‌ها به اندازه‌ای است که محمودمیرلوحی؛ رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای پنجم تنها به کلیاتی از تخلفات می‌پردازد. اما پانزدهمین گزارش تهیه شده درخصوص «باغ ازگل» و نحوه واگذاری به حوزه علمیه ازگل است. 

گزارشی که آن روز‌ها درمیان انبوه پرونده‌ها دیده نشد، اما امروز موضوع گپ‌های دید و بازدید‌های نوروزی است. 

پس از انتشار پرونده‌ای مربوط به کاظم صدیقی، معصومه ابتکار عضو پیشین شورای شهر تهران در شبکه اجتماعی ایکس/توئیتر نوشت: «یادتان هست؟ سال ۹۱در شورای شهر تهران موضوع یکی از تذکرات سه شنبه من در صحن علنی افشای بی اعتنایی و همدستی هم طیفان این اقا در موضوع قطع درختان و تخریب باغات ازگل بود.».

اما بررسی گزارش پانزدهم تحقیق و تفحص از املاک شهرداری نشان می‌دهد که واگذاری این باغ به دوران مسئولیت محمود احمدی نژاد در شهرداری تهران می‌رسد.

در این گزارش روند واگذاری باغ گیو به حوزه علمیه امام خمینی بررسی شده در میان پیوست‌های زمان مالکیت قطعی شهرداری بر این زمین‌ها سال ۱۳۷۴ است. درنامه شهرداری تهران و دادگاه انقلاب در این سال آمده که قطعات ۱ الی ۱۱ و ۲۵۰ الی ۲۷۹ و ۲۱۴ الی ۲۱۶ و قطعه ۲۲۸ از اراضی باغ گیو به صورت رایگان در اختیار شهرداری تهران قرار می‌گیرد و در مقابل شهرداری جهت سایر قطعات بلا معارض تراکم ۱۸۰ درصد بدهد که در ادامه شهرداری نامه‌ای به کمیسیون ماده ۵ ارسال می‌کند. 

در میان اسناد این گزارش درخواست حجت الاسلام صدیقی سرپرست حوزه علمیه امام خمینی با شهرداری وقت (محمود احمدی نژاد) درخصوص وگذاری زمینی حداقل به مساحت ۵ هزار متر مربع دیده می‌شود. همچنین حوزه علمیه امام خمینی با مکاتبه با شهردار وقت تهران درخواست می‌کند تا زمین مجاور برای احداث مجموعه فرهنگی ومسجد و حوزه علمیه خواهران واگذار شود. 

 سازمان املاک با اشاره به وضعیت ملک از جمله پوشش گیاهی و درختی مثمر و بافت مسکونی واگذاری این ملک راجهت حوزه علمیه را صلاح نمی‌داند، اما شهرداری با این واگذاری موافقت می‌کند.

با تغییر مدیریت شهرداری تهران در سال ۱۳۸۶ تولیت مدرسه علمیه امام خمینی ضمن مکاتبه‌ای درخواست واگذاری محضری ملک فوق به حوزه علمیه را می‌کند که شهردار در پیوست این نامه خطاب به معاون وقت امور مناطق تاکید برحداکثر مساعدت می‌کند. 

 سازمان املاک با اشاره به بند‌های ۶ و ۱۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، واگذاری زمین‌های مذکور به حوزه علمیه امام خمینی ازگل ملک موسوم به باغ گیلاس– ملک تهران پارس، قنات کوثر را با حفظ مالکیت شهرداری تهران بلامانع اعلام می‌کند. 

اما در نامه نگاری‌های دیگری که در این گزارش آمده به واگذاری قطعی سند به حوزه علمیه اشاره شده در نامه شهردار وقت منطقه گزارشی از اقدامات انجام شده به شهردار تهران می‌دهد که در آن به موضوعاتی از جمله واگذاری قطعی اسناد مالکیت توسط اداره کل املاک و مستغلات شهرداری تهران به نام مدرسه علمیه امام خمینی آمده است.

در این نامه درخواست شده با توجه به درختان وضع موجود و لزوم جابجایی و انتقال درختان جهت احداث با تسریع و مساعدت لازم در این خصوص توسط سازمان پارک‌ها انجام شود. 

همچنین در این گزارش آمده که کاربری ملک در وضع موجود پارک عمومی و در پهنه بندی مصوب مسکونی و باغ مسکونی لحاظ شده است که لزوم هماهنگی و تعیین کاربی آموزشی و فرهنگی (حوزه علمیه) و هماهنگی با دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ الزامی خواهد بود.

 در میان نامه نگاری‌ها نامه اهالی این محله به شهردار وقت و رییس شورای شهر هم مشاهده می‌شود. همسایگان این باغ درخصوص قطع درختان قدیمی و صدای اره برقی در این باغ به مدیریت شهری وقت هشدار داده اند.

tags # محمود احمدی‌نژاد سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • سکوتِ خبرساز محمود احمدی نژاد /معجزه هزاره سوم منتظر انتخابات ۱۴۰۴ است؟
  • استقرار ۵ شعبه رسیدگی به تخلفات در ماه رمضان
  • پشت‌پرده رأی لحظه آخری احمدی نژاد در انتخابات
  • ماجرای رأی لحظه آخری احمدی نژاد بعد از عمل جراحی پلک
  • ماجرای رأی لحظه آخری احمدی نژاد در انتخابات مجلس
  • استقرار ۵ شعبه رسیدگی به تخلفات در ماه رمضان/ ۳۰ واحد صنفی متخلف در ایام نوروز پلمب شد
  • پشت پرده رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد در انتخابات بعد از عمل پلک
  • ماجرای اخراج دایی و حضور احمدی‌نژاد در رختکن تیم ملی
  • رد پای احمدی نژاد در واگذاری باغ ازگل
  • کاظم صدیقی برکنار شد؟ /جزئیات ادعای مشاور سابق احمدی نژاد