Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@10:08:08 GMT

7مرحله تانمایان‌شدن شکم شش‌تکه!

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۲۱۴۴

عضلات شکم در آشپزخانه ساخته می شوند! اگر با هر مربی ورزشی صحبت کنید، به این نکته اشاره می کند که یک رژیم غذایی هوشمندانه کلید موفقیت برای دستیابی به تناسب اندام و شکمی شش تکه است. ناطقان: خبر خوب این است که هر فردی شکمی فوق العاده دارد، اما خبر بد این است که عضلات شش تکه شکم بسیاری از ما اغلب زیر لایه ای از چربی پنهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که افراد بسیاری ورزش را بهترین گزینه برای آب کردن چربی های اضافه بدن در نظر می گیرند، اما گزینه هایی راحت‌تر نیز برای انجام این کار وجود دارند.



به نقل از "د هلثی"، یکی از بهترین روش ها برای کاهش چربی بدن و بهره‌مندی از شکمی شش تکه دنبال کردن یک برنامه غذایی سالم، در اولویت قرار دادن استراحت و ریکاوری، و تمرینات ورزشی هدفمند برای کسب بهترین نتیجه است.
کاهش اندازه هر وعده غذایی

عضلات شکم در آشپزخانه ساخته می شوند! اگر با هر مربی ورزشی صحبت کنید، به این نکته اشاره می کند که یک رژیم غذایی هوشمندانه کلید موفقیت برای دستیابی به تناسب اندام و شکمی شش تکه است. در همین راستا، شما می توانید نوشیدن آب فراوان و مصرف چهار وعده غذایی در روز را مد نظر قرار دهید. هر وعده غذایی باید حاوی یک پروتئین بدون چربی، مانند ماهی به اندازه کف دست، یک چهارم فنجان از کربوهیدرات های پیچیده، مانند کینوآ یا برنج قهوه ای، چهار قاشق غذاخوری چربی های سالم، و به اندازه دلخواه سبزیجات غیر نشاسته ای باشد.

اگر تعهد به یک فرمول دقیق و واحد برای شما دشوار به نظر می رسد، می توانید اندازه وعده های غذایی فعلی خود را 20 تا 25 درصد کاهش دهید. پس از عادت کردن به کمتر غذا خوردن می توانید رویکردهایی مشابه به آنچه در بالا اشاره شد را به سوی یک رژیم غذایی متعادل مد نظر قرار دهید.
تمرینات هوازی چالش برانگیزتر



انجام منظم تمرینات ورزشی هوازی (کاردیو) می تواند به معنای وضعیت خوب سلامت قلبی‌عروقی شما باشد. اما زمانی که موضوع چربی سوزی مطرح می شود، برخی تمرینات هوازی می توانند به کاهش سریع‌تر لایه های چربی بدن کمک کنند. در همین راستا، مربیان ورزشی تمرینات اینتروال با شدت بالا (HIIT) که نوعی ورزش قلبی‌عروقی است را توصیه می کنند. این نوع از تمرینات ورزشی فعالیت های سریع و با شدت زیاد که با فعالیت های سبک و با شدت کم، مانند پیاده‌روی یا آهسته دویدن دنبال می شوند، را در بر می گیرند. مطالعات نشان داده اند که تمرینات اینتروال با شدت بالا می توانند نقش موثرتری در کاهش چربی شکمی و دور کمر، از جمله چربی احشایی که اطراف اندام ها جمع می شود و با برخی عوارض سلامت پیوند خورده است، داشته باشد.

اگر تاکنون تمرینات اینتروال با شدت بالا را انجام نداده اید می توانید با نسبت کار به استراحت 1 به 4 فعالیت خود را آغاز کنید. در همین راستا، 20 ثانیه فعالیت شدید که با 80 ثانیه ریکاوری فعال دنبال می شود را مد نظر قرار دهید. برای یک تمرین ورزشی 12 دقیقه ای بسیار کارآمد، این کار را هفت بار انجام دهید.

سه یا چهار جلسه تمرینات اینتروال با شدت بالا در هفته برای کسب بهترین نتیجه توصیه شده است. اگر فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری یا دویدن با مفاصل شما نامهربان هستند می توانید استفاده از دستگاه اسکی‌واره را مد نظر قرار دهید. بر همین اساس، از فواید انجام ورزش بدون اعمال فشار بیش از حد به بدن خود بهره‌مند خواهید شد.

به این نکته توجه داشته باشید که تمرینات اینتروال با شدت بالا برای همه مناسب نیستند. تمرینات ورزشی هوازی با شدت متوسط نیز می توانند بسیاری از فواید مشابه را بدون خطر آسیب دیدگی برای افراد کم تحرک یا دارای اضافه وزن ارائه کنند. پیش از آغاز یک برنامه ورزشی HIIT با پزشک خود صحبت کنید.
کاهش راحتی زندگی


حتی اگر یک برنامه کاری شلوغ در طول روز دارید، تلاش کنید زمانی را برای پیاده‌روی اختصاص دهید. با اندکی سخت گرفتن به خود و تحقق هدف 10 هزار قدم پیاده‌روی روزانه می تواند کمک چشمگیری به کاهش چربی بدن شما کند.

در همین راستا، شما می توانید خودرو خود را با فاصله از محل کار پارک کرده یا یک ایستگاه زودتر از اتوبوس پیاده شوید و تا محل کار خود پیاده‌روی کنید، و همچنین به جای آسانسور از پله استفاده کنید. هر تکه کوچک می تواند به تحقق هدف پیاده‌روی روزانه کمک کند.
پرهیز از غذاهای کم ارزش



امروزه، رژیم های غذایی مختلفی مانند پالئو، وگان، فاقد گلوتن و غیره وجود دارند که می توانند انتخاب بهترین گزینه برای تحقق اهداف کاهش وزن و چربی بدن شما را دشوار سازند. اما نیازی نیست تا برای کاهش چربی های بدن خود یک رژیم غذایی خاص را دنبال کنید. گاهی اوقات، تنها پرهیز از غذاهای کم ارزش و سرشار از مواد شیمیایی و مصرف غذاهای کامل و مغذی‌تر می تواند تمام آن چیزی باشد که به آن نیاز دارید.
توقف حرکات کرانچ


شواهد خاصی مبنی بر این که انجام تمرینات ورزشی مخصوص شکم، مانند کرانچ یا پلانک به کاهش چربی شکم کمک می کنند، وجود ندارند. اگرچه این تمرینات به تقویت عضلات کمک می کنند، اما به نظر نمی رسد تاثیر خاصی در کاهش میزان چربی شکم داشته باشند.

شما می توانید با انجام حرکات ترکیبی هرچه سریع‌تر نتایج مد نظر خود را مشاهده کنید. با دنبال کردن یک برنامه ورزشی که همزمان شامل حرکات مختلف بالا تنه و پایین تنه می شود می توانید به موفقیت چشمگیرتری در کاهش چربی شکم و نمایان شدن عضلات شکم دست یابید. این تمرینات ضربان قلب را افزایش می دهند که تقویت کالری سوزی را در پی داشته و مشاهده سریع‌تر نتایج را ممکن می سازد.
اختصاص زمان برای خواب کافی



اگر خواب خود را قربانی ورزش زودهنگام صبحگاهی کنید ممکن است بیشتر از سود، ضرر بیشتری به بدن خود وارد کنید. خواب ناکافی می تواند موجب کاهش سطوح هورمون لپتین در بدن شود. لپتین هورمونی است که سیگنال سیری را به مغز ارسال می کند. از این رو، زمانی که سطوح این هورمون ناکافی باشد، پیام کمبود غذا به مغز ارسال شده و اشتهای شما افزایش می یابد. در نتیجه، خواب کافی لطف بزرگی است که می توانید در حق اندازه دور کمر خود انجام دهید. هفت تا هشت ساعت خواب شبانه برای بزرگسالان توصیه شده است.
اتخاذ تصمیماتی دشوار


ورزش منظم در صورت عدم رعایت یک رژیم غذایی سالم و متعادل ممکن است تاثیر خاصی در کاهش چربی بدن نداشته باشد. به رغم انجام ورزش، مصرف خوراکی هایی مانند نان ها و شیرینی های تهیه شده از آرد سفید و نوشیدنی های الکلی می تواند به انباشت چربی در ناحیه شکم منجر شود. با محدود کردن یا پرهیز از این قبیل خوراکی ها احتمالا می توانید هرچه سریع‌تر شاهد نتایج دلخواه خود باشید. خوراکی هایی مانند نوشیدنی های الکلی مواد مغذی خاصی نداشته و کالری های خالی محسوب می شوند و پرهیز از آنها می تواند به کاهش کالری مصرفی فرد منجر شود. 
منبع: عصر ایران برچسب ها: شکم شش تکه ، نمایان شدن ، رژیم غذایی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شکم شش تکه نمایان شدن رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سلامت نیوز، CDC می گوید، خبر خوب این است که پیش دیابت را می توان معکوس کرد و لزومی ندارد که منجر به تشخیص دیابت نوع ۲ شود. چه پیش دیابت داشته باشید و یا نه می دانید که برای مدیریت قند خون به کمک نیاز دارید، یک تغییر کوچک وجود دارد که بهتر است آنها را رعایت کنید. این روتین و این تکنیک مهم را از امروز شروع کنید تا خطر ابتلا به پیش دیابت را کاهش دهید یا آن را معکوس کنید و در این فرآیند احساس بسیار خوبی داشته باشید.

پیش دیابت چیست؟

پیش دیابت وضعیتی است که در آن قند خون بالاتر از حد طبیعی است، اما به اندازه کافی بالا نیست که به عنوان دیابت تشخیص داده شود. طبق گفته انجمن دیابت آمریکا (ADA) بر اساس یکی از اقدامات زیر که از طریق آزمایش خون انجام می شود، می توان پیش دیابت را تشخیص داد:

سطح هموگلوبین A۱C (متوسط قند خون طی دو یا سه ماه): ۵.۷٪ تا ۶.۴٪

گلوکز پلاسما ناشتا: ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلی گرم در دسی لیتر

تست تحمل گلوکز خوراکی: ۱۴۰ تا ۱۹۹ میلی گرم در دسی لیتر

برخی از شرایط سلامتی، مانند فشار خون بالا، تری گلیسیرید بالا و سطوح پایین کلسترول HDL، از عوامل خطر برای پیش دیابت هستند. وقتی پیش دیابت دارید، خطر پیشرفت به دیابت نوع ۲ و ابتلا به بیماری قلبی و سکته نیز افزایش می‌یابد.

اگر بالای ۴۰ سال سن دارید این کارها را حتما انجام دهید پیش دیابت با چه علائمی بروز می‌کند؟ | ۶ علامت خاموش پیش دیابت

راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون برای فعالیت بدنی روزانه وقت بگذارید

فعال بودن سلول های عضلانی را تشویق می کند تا از گلوکز (قند) در جریان خون برای انرژی استفاده کنند. طبق ADA، این کار به بهبود حساسیت به انسولین برای کاهش سطح قند خون کمک می کند. CDC توصیه می کند که حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته، معادل حدود ۳۰ دقیقه در روز، پنج بار در هفته فعال باشید.

روش پلاک دیابت را دنبال کنید

این الگوی غذایی مغذی و متعادل ممکن است به حفظ سطح قند خون شما در محدوده سالم کمک کند. روش بشقاب دیابتی ADA بر پر کردن بشقاب یا کاسه شما با نیمی از سبزیجات غیر نشاسته ای، یک چهارم پروتئین و یک چهارم غذاهای کربوهیدرات، همه در کنار یک لیوان آب یا یک نوشیدنی بدون کالری تمرکز دارد.

غذاهای با گلیسمی پایین را بیشتر انتخاب کنید

در حالی که همه غذاها در یک رژیم غذایی متعادل و مغذی قرار می گیرند، غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین تر، مانند غلات کامل با فیبر بالا، سبزیجات غیر نشاسته ای، آجیل و حبوبات کندتر هضم می شوند که منجر به افزایش تدریجی سطح قند خون می شود. این تعادل قند خون را در طول روز افزایش می دهد و سطح انرژی شما را ثابت نگه می دارد.

اولین کاری که اگر پیش دیابت دارید از آن اجتناب کنید

از حذف وعده های غذایی خودداری کنید. حتی اگر به تغییرات سبک زندگی در بالا پایبند باشید، حذف وعده های غذایی کنترل سطح قند خون را دشوارتر می کند. اما چرا؟

حذف وعده غذایی بر کنترل قند خون تأثیر منفی می گذارد

حذف وعده های غذایی می تواند باعث ایجاد الگوی نامنظم قند خون در طول روز شود. سطح قند خون هنگام حذف وعده‌های غذایی پایین می‌آید و وقتی غذا می‌خورید دوباره افزایش می‌یابد. بدن ترجیح می دهد که سطح قند خون در طول روز نوسانات ثابتی داشته باشد.

هنگامی که وعده های غذایی خود را حذف می کنید، ممکن است قند خون شما خیلی شدید بالا برود. نتیجه آن چه می شود؟ به گفته CDC، قند خون بسیار پایین می‌آید که علائم آن می‌تواند به صورت ضربان قلب سریع، لرزش، عرق کردن، عصبی بودن، اضطراب، تحریک‌پذیری و گیجی، سرگیجه یا گرسنگی ظاهر شود.

با این حال فقط قند خون پایین نیست که مشکل ساز می شود. بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی در سال ۲۰۱۹ که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، حذف یک وعده غذایی، به ویژه صبحانه یا ناهار، همچنین باعث افزایش سطح قند خون در سایر وعده های غذایی در روز می شود.

حذف وعده غذایی می تواند منجر به افزایش اشتها شود

سطح قند خون شما بر گرسنگی و اشتهای شما تأثیر می گذارد. وقتی وعده های غذایی خود را حذف می کنید، ممکن است بعداً در طول روز گرسنه تر شوید. هرچه هنگام شروع غذا خوردن گرسنه‌تر باشید، احتمال پرخوری بیشتر می شود.

در نتیجه، هماهنگی واقعی با نشانه های اشتها و سیری بدن دشوارتر می شود که می تواند مدیریت قند خون را چالش برانگیزتر کند. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۲۳ در مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، با گذشت زمان، این الگوی غذایی می‌تواند حساسیت به انسولین را مختل کند.

غذاهای ساده و سریع را در نظر بگیرید

وقتی به دنبال این هستید که برای صبحانه چه بخورید، به مواردی بپردازید که نیاز به آمادگی کمی دارند، به خصوص اگر عجله دارید. یک ماست پر چرب با میوه، نان تست سبوس‌دار و کره بادام‌زمینی، غلات غنی از فیبر با شیر، یک کلوچه انگلیسی و یک یا دو تخم‌مرغ، یا یک تورتیلا با تخم‌مرغ و لوبیا، همگی صبحانه‌های عالی خواهند بود.

در حال حرکت، غذاهایی با قابلیت نگهداری آسان همراه داشته باشید

اگر خوردن صبحانه قبل از رفتن به محل کار واقعا سخت است، می توانید چند گزینه سالم همراه داشته باشید. به عنوان مثال، یک قرص نان سبوس دار برای نگهداری در فریزر، یک شیشه کره آجیل و ... اگر یخچال در دسترس نیست، برای صبحانه چند بسته جو دوسر همراه با آجیل و میوه را در نظر بگیرید.

مدیریت یا معکوس کردن پیش دیابت نیازمند ایجاد تغییراتی در سبک زندگی است. حذف وعده های غذایی یکی از عادت هایی است که در صورت داشتن پیش دیابت باید از آن اجتناب کنید. خوردن نامنظم ممکن است به نوسانات قند خون و پرخوری کمک کند که می تواند بر حساسیت به انسولین تأثیر بگذارد. تمرکز روی غذاهای سالم و کم فرآوری شده، حمل غذا با خود و برنامه ریزی از قبل می تواند به شما کمک کند چه در خانه، چه در محل کار و چه در حال حرکت، برای صرف یک وعده غذایی وقت بگذارید و انرژی لازم برای روزتان را به شما بدهد.

کد خبر 846591 برچسب‌ها قند خبر مهم بیماری - دیابت

دیگر خبرها

  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • برای سلامت استخوان‌ها این میوه را بخورید
  • محصولات لبنی کم چرب واقعا سالم‌ترند؟