Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) روز پنج شنبه اعلام کرد که «کیم جونگ اون» و «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی وی به روابط نزدیک و اعتماد فی مابین ادامه می دهند؛ روابطی که رئیس جمهور کره شمالی آن را «استثنایی» خواند.

اعلام این خبر از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی در حالی صورت می گیرد که دولت پیونگ یانگ اوایل ماه میلادی جاری گفتگوهای مقدماتی خود با همتایان آمریکایی را در کشور سوئد آغاز کرده است و دوطرف در تلاشند تا مذاکرات دو کشور در حوزه خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره را پس از ماهها بن بست پیش ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره شمالی مسئولیت بن بست بوجود آمده در روند این مذاکره های دوجانبه را بر گردن آمریکا می گذارد و می گوید که مذاکره کنندگان آمریکایی «از دیدگاه و نگرش قدیمی خود دست بر نمی دارند».

کیم جونگ اون چندین روز پیش از آن نیز گفته بود که «رابطه میان او و رئیس جمهور آمریکا [رابطه ای] ویژه است».

در بیانیه خبرگزاری رسمی کره شمالی آمده است: «صادقانه امیدواریم که انگیزه برای غلبه بر تمام موانع موجود میان جمهوری دموکراتیک خلق کره (نام رسمی کره شمالی) و آمریکا و پیشبرد روابط دوجانبه در مسیری سازنده تر، بر پایه رابطه نزدیک [میان مقامات دو کشور] فراهم شود».

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است که برخلاف ترامپ، «محفل سیاسی واشنگتن و تدوین کنندگان سیاستهای دولت آمریکا در  قبال کره شمالی بی دلیل نسبت به جمهوری خلق دموکراتیک کره خصومت می ورزند و طرز تفکر جنگ سرد و تعصب ایدئولوژیک بر اذهان آنها حاکم است».

این بیانیه در ادامه می افزاید که کره شمالی خواهد دید که «آمریکا تا چه حد عاقلانه سال کنونی را به پایان خواهد رساند».

گفتنی است که کیم جونگ اون پیشتر برای انجام گفتگوهای خلع سلاح هسته ای با واشنگتن تا پایان سال جاری مهلت زمانی تعیین کرده بود.

کد خبر 4754903

منبع: مهر

کلیدواژه: کیم جونگ اون دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا کره شمالی سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا عراق روسیه دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی رجب طیب اردوغان فلسطین عربستان سعودی لبنان ایران ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای، به طور رسمی به تصویب لایحه کمک نظامی جدید در مجلس نمایندگان آمریکا برای به اوکراین، واکنش نشان داد و تاکید کرد که «واشنگتن رویکرد خود را از پیروزی اوکراین، به ادامه‌دار کردن جنگ دست کم تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا(در ماه نوامبر)» تغییر داده است.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: تشکیلات حاکمیتی در آمریکا صرف نظر از تمایلات حزبی، آماده است تا رژیم کی‌یف را تا کشته شدن آخرین اوکراینی تسلیح کند و بتواند در خاک روسیه علیه اهداف غیرنظامی دست به حمله‌های تروریستی زده، اقدامات خرابکارانه انجام داده و خبرنگاران را بکشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: کاخ سفید دیگر روی «پیروزی افسانه‌ای اوکراین» حساب نمی‌کند بلکه می‌خواهد ارتش اوکراین دست کم تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقاومت کند تا از این طریق مانع تخریب چهره جو بایدن شود.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه روسیه می‌خوانیم: اقدامات آمریکا به عنوان یک طرف غیررسمی جنگ اوکراین، بی‌قید و شرط و قاطعانه خنثی خواهد شد و غرق شدن روزافزون واشنگتن در جنگ ترکیبی علیه روسیه، در نهایت همچون جنگ آمریکا در ویتنام و افغانستان، به شکستی مفتضحانه و تحقیرآمیز بدل خواهد شد. به‌هر حال، تلاش مذبوحانه و تب و تاب برای نجات رژیم نئونازی ولودیمیر زلنسکی، محکوم به شکست است. اهداف و مقاصد عملیات ویژه نظامی تمام و کمال محقق خواهد شد.

مجلس نمایندگان آمریکا نیز، دیروز سرانجام بعد از وقفه چندین ماهه‌، لایحه بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری شامل کمک ۶۰ میلیاردی برای اوکراین را تصویب کرد.

کد خبر 6084458

دیگر خبرها

  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد