Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-20@05:13:44 GMT

پول ثبت نام در سامانه سماح کجا خرج شد؟

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۲۲۷۷

صراط:

حجت الاسلام و المسلمین صحبت الله رحمانی مدیرکل برنامه ریزی و نظارت عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی، نام نویسی از زائران اربعین حسینی در سامانه سماح  زیر نظر کمیته ثبت نام و اعزام بر عهده سازمان حج وزیارت است، گفت: در این سامانه موضوع بیمه و خدمات درمانی هلال احمر نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش صدا و سیما وی افزود: بیمه یکی از الزاماتی محسوب می‌شود که خدمات قابل توجهی برای بیمه شدگان به دنبال دارد، بنابراین ما نیز توصیه می‌کنیم که تمامی زائران در زمان ثبت نام در سماح ضمن تکمیل اطلاعات، هزینه‌های بیمه ۱۵ هزار تومان و خدمات درمانی ۷ هزار تومان را واریز کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی تصریح کرد: هزینه بیمه برای زائران اربعین نسبت به سال گذشته تغییری نکرده، اما تعهدات بیمه افزایش یافته است.

وی با اشاره به خدمات بیمه‌ای برای زائران اربعین گفت: خدمات بیمه‌ای فقط شامل زائرانی می‌شود که در سامانه سماح ثبت نام کرده و با گذرنامه معتبر از مرز‌های قانونی کشور به عراق عزیمت می‌کنند و به کشور باز می‌گردند.

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت عتبات سازمان حج و زیارت افزود: معیار محاسبه مدت پوشش بیمه‌ای، مهر ورود و خروج اداره گذرنامه نیروی انتظامی کشور در مبادی خروجی و ورودی است و طبق تعهدات ذیل خدمات مناسبی از سوی شرکت بیمه گر صورت می‌گیرد.

وی به تعهدات شرکت بیمه گر برای ثبت نام کنندگان در سماح اشاره کرد و گفت: پرداخت هزینه‌های درمانی، بستری، بیمارستانی، اعمال جراحی به علت بیماری یا حادثه برای هر یک از بیمه شدگان تا سقف ۲۷۵ میلیون ریال معادل ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود و پرداخت هزینه‌های درمانی سرپایی و پاراکلینیکی هر یک از بیمه شدگان نیز تا سقف ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال معادل ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سامانه سماح هلال احمر صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجامت بیمه شد

 مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی از جمله فصد و حجامت خبر داد.

دکتر نفیسه حسینی یکتا در گفت‌وگو با تسنیم از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال 1402 مقرر شده بود که سه خدمت طب ایرانی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، اخیراً هیئت دولت پوشش بیمه‌ای سه خدمت فصد، حجامت خشک و حجامت تر را ابلاغ کرده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصریح کرد: این خدمات توسط متخصصصان طب سنتی ایرانی قابل انجام شدن است و تعرفه آن نیز تصویب شده است.

حسینی یکتا گفت: در هر مرکز درمانی که متخصصان طب سنتی در آن فعالیت داشته باشند این خدمات به مردم و بیماران قابل ارائه است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حجامت برای همه مناسب نیست آیا حجامت درمانگر دردهاست؟

دیگر خبرها

  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • حجامت بیمه شد
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی