Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@22:09:16 GMT

۳۴ مدرسه امین در لرستان فعالیت دارند

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۲۵۱۸

۳۴ مدرسه امین در لرستان فعالیت دارند

حجت‌الاسلام محمد ولی‌پور، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان این‌که مدارس امین در سال ۹۱ برای اولین‌بار در کشور به‌وجود آمد، ارتقاء و نهادینه کردن فرهنگ دینی در بین نسل نوجوان و جوان جامعه را از اهداف راه‌اندازی این مدارس عنوان کرد و گفت: مدارس امین مدارسی هستند که یک نفر روحانی به‌طور تمام‌وقت در آن‌جا حضور دارد و علاوه‌بر اقامه نماز جماعت پاسخگوی سؤالات دینی و احکام دانش‌آموزان نیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته ۲۹ مدرسه امین دخترانه و پسرانه در استان لرستان فعالیت داشت که امسال با هماهنگی حوزه علمیه و آموزش و پرورش، تعداد پنج مدرسه امین به مدارس استان اضافه شد.

ولی‎پور با بیان این‌که در حال حاضر ۳۴ مدرسه امین در استان لرستان در دو بخش بانوان و آقایان فعالیت دارند، ادامه داد: مبلغان با حضور مستمر مدارس امین به‌عنوان مشاوران دینی و فرهنگی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیش‌روی دانش‌آموزان رسالت تبلیغی و فرهنگی خود را انجام می‌دهند. 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این‌که امسال از ظرفیت مبلغان طرح هجرت نیز برای مدارس امین استان بهره خواهیم گرفت، اضافه کرد: مبلغان طرح هجرت علاوه‌بر تبلیغ در روستاها، در مدارس تحت پوشش روستاهای محل تبلیغ خود نیز حضور خواهند یافت.

حجت‌الاسلام ولی‌پور اظهارکرد: فراخوان حضور مبلغان بانو و آقا نیز در استان اعلام شده است تا طلاب علاقمند و مستعد بتوانند یاری‌گر دانش‌آموزان و پاسخگوی سؤالات و شبهات آنان باشند. 

وی با بیان این‌که مبلغان در طول سال با شرکت در کارگاه‌های دانش‌افزایی، دانش تبلیغی خود را ارتقا می‌دهند، گفت: مبلغان علاوه‌بر اقامه نماز جماعت، مشاوره‌های دینی و فرهنگی به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، طرح پاکسازی محدوده شهری از زباله‌های پلاستیکی با حضور دانش آموزان دختر مدرسه معصومه قم اجرا شد.

پویش پاکسازی محدوده شهری از زباله‌های پلاستیکی در ورودی جاده روستای کوه سفید قبل از میدان ۷۵ با حضور ۳۰ دانش آموز مقطع متوسطه اول مدرسه معصومیه، کارمندان و و ماشین آلات و دستگاهاای عمرانی پسماند انجام شد.

شریفی هدف از اجرای این پویش را آگاهسازی مردم از عواقب خطرناک رهاسازی زباله‌ها در محدوده شهری عنوان کرد و گفت: رهاسازی زباله‌ها خطر جدی برای حیات آب، خاک، پوشش گیاهی درختان و حیوانات است.

دوم تا ۸ اردیبهشت هفته زمین پاک نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • جشن عبادت ۱۳۰۰ دانش آموز شهرستان همدان
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد