Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:30:11 GMT

پیشرفت پروژه راه خلخال به منجیل مطلوب است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۲۵۸۱

پیشرفت پروژه راه خلخال به منجیل مطلوب است

فردین مولایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از این پروژه به خبرنگار ایرنا افزود: درحال حاضر این پروژه از سمت استان‌های اردبیل و زنجان درحال اجرا  است .

وی با اشاره به اجرای عملیات سه دستگاه پل خاص در پروژه راه اصلی خلخال- کلور- درام اظهار کرد:  از این سه دستگاه پل یک دستگاه تکمیل شده و در حال حاضر 2 دستگاه دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۵ درصد در حال تکمیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: روند اجرایی پروژه ملی راه‌سازی خلخال- کلور- درام درحال حاضر با حجم خاکبرداری ۴۰۰ هزار مترمکعب، حجم خاک‌ریزی 100 هزار متر مکعب، تهیه و اجرای مصالح روسازی به حجم ۷۵ هزار متر مکعب و تملک اراضی در حدود ۲ هزار متر مربع در حال اجرا است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال گفت: ۴.۵ کیلومتر از جاده کلور- درام واقع در حوزه استحفاظی استان زنجان به اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل واگذار و  عملیات اجرایی آن از اول مهرماه امسال شروع شده است.

مولایی اظهار داشت: هدف از اجرای این پروژه مهم عاری بودن این مسیر از هرگونه گردنه برف‌گیر، کاهش فاصله شهرستان خلخال نسبت به مرکز کشور و استان‌های شمالی، افزایش ظرفیت‌های شهرستان به لحاظ مسائل اقتصادی، جذب سرمایه‌گذار و اهداف گردشگری است .

وی با اشاره به تلاش برای آسفالت مسیر هفت کیلومتری زیرسازی شده راه توریستی خلخال به ماسوله در استان گیلان نیز گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی مسیر آماده سازی شده آسفالت ودر غیر این صورت به سال آینده موکول خواهد شد.

او اضافه کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این جاده نیز شاهد تاثیر مهم و مثبتی در زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار و  گردشگر برای شهرستان خلخال و استان اردبیل خواهیم بود.

رئیس اداره راه و شهرسازی خلخال گفت: در حوزه راه‌های روستایی عملیات اجرایی واریانت روستای گورانسراب، حذف قوس و نقطه حادثه‌خیز و نیز اجرای عملیات روسازی جاده روستای کهران، تامین اعتبار تهیه نقشه‌ها و برآوردهای اولیه جهت اجرای سه پروژه راه روستایی مهم و پرجمعیت شامل سوسهاب، مرجین، اندبیل، آقبلاغ، لرد و میانرودان اقدامات لازم صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال راه و شهرسازی راهسازی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کریم اسدی بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات شهرستان خلخال اظهار کرد: تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسؤولان می‌شود که لازم است مسؤولان در جلوگیری از اجرای تصمیمات غلط در تأمین آب کشاورزی و شرب خلخال ورود کنند.

وی با بیان اینکه مردم خلخال آب و خاک بی‌نظیر در اختیار دارند ولی محروم زندگی می‌کنند، گفت: این محرومیت‌ها موجب مهاجرت یک سوم جمعیت خلخال شده است اما آن‌ها که مهاجرت نکرده‌اند برای تأمین معاش خانواده خود مجبور به تردد بین خلخال و شهرهای دیگر هستند که این دوری از خانواده باعث مشکلات عدیده روحی و روانی برای خود و خانواده‌شان شده است.

امام جمعه شهرستان خلخال به تحت پوشش بودن ۷ هزار نفر از جمعیت خلخال در کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و افزود: مهار اب‌های هدر شده رودخانه‌ها و سارها می‌تواند کمک حال مردم در کشاورزی باشد و با کسب و کار ایجاد شده و رونق گردشگری، همه مشکلات این شهر برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به بی‌توجهی مسؤولان رژیم پهلوی، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: حکومت طاغوتی قدمی برای تأمین آب کشاورزی خلخال بر نداشت، اما پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در اواخر دهه شصت وقتی تبریز مرکز استان بود، برای تأمین آب کشاورزی منطقه با احداث سد کوثر گام‌های مؤثری برداشته شد که موجب خوشحالی عموم مردم شد.

وی به کم شدن ظرفیت سد خلخال پس از استان شدن اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: پس از این اتفاق سهم کشاورزی دوازده میلیون متر مکعبی خلخال از این سد را به سه میلیون متر مکعب تقلیل دادند که سوالات زیادی را برای مردم این منطقه ایجاد کرد این سوالات با زمزمه بردن آب سد کوثر به شهر اردبیل به عنوان مرکز استان به بهت و حیرت مردم خلخال تبدیل شد.

امام جمعه شهرستان خلخال تصریح کرد: تاکنون سد کوثر تکمیل نشده است اما بنا بر ادعای مسؤولان آب رودخانه قزل اوزن که از خلخال عبور می‌کند را به اردبیل انتقال داده می‌شود که این اقدام اشتباه و دور از انصاف، مردم شریف و ولایتمدار خلخال را نسبت به انقلاب اسلامی و مسؤولان آن بدبین خواهد کرد.

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه با ادامه روند تبعیض در توزیع امکانات و اعتبارات، توجیه و اقناع اذهان عمومی به وسیله دلسوزان نظام امری ناممکن خواهد بود، خاطرنشان کرد: این اقدامات باعث بروز مشکلات بسیار دیگر خواهد بود و با این کار مدیریت شهرستان در دست جوانان احساسی با مدیریت افراد بیمار دل پشت پرده قرار می‌گیرد که با انقلاب و نظام زاویه دارند.

وی در پایان از مسؤولان کشوری درخواست کرد به این امر ورود و از انجام اشتباهات پیاپی و خلاف قاعده جلوگیری کنند.

کد خبر 6080113

دیگر خبرها

  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • وزیر ارتباطات از اجرای پروژه فیبرنوری در استان سمنان بازدید کرد
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی دهستان ارمو شهرستان دره شهر
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • ۳۳۲ واحد نهضت ملی مسکن در خلخال در حال اجراست
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد
  • تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود