Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار داخلی
**********

* تهران- وزیر کشور در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عراقی خود ابراز امیدواری کرد در سایه همدلی دولت و ملت عراق و استمرار نقش آفرینی موثر مراجع دینی، رفاه و امنیت در این کشور روز به روز ارتقاء یابد.

* مشهد- سفیر ایتالیا در ایران پیشنهاد همکاری برای ساخت شهر فرودگاهی در مشهد را ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* تهران- رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از دستگیری یکی از دلالان سکه و ارز با گردش حساب بانکی ۱۲ تریلیون و ۵۵۲ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این متهم یکی از همدستان سطان سکه است با جمع آوری سکه و ارز از بازار، قیمت سکه و کاغذ را افزایش می‌داد.

* تهران- زلزله ای به بزرگی ۴.۱ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۶ و۴۵ دقیقه و ۱ ثانیه امروز (پنجشنبه) رویدر در استان هرمزگان را لرزاند.

* تهران- در پی حواشی ایجاد شده درباره پوشش لباس غیر متعارف برخی بازیگران در برنامه اکران یک فیلم که این روزها جریان ساز شده، روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیحات تکمیلی درباره این موضوع تاکید دارد خبر پوشیدن لباس واحد و یونیفرم از سوی بازیگران صحت ندارد.

* تهران- بورس تهران در نشست سالانه و کمیته کاری فدراسیون بورس های اروپا آسیایی (فیاس)، بار دیگر به عضویت هیات مدیره این فدراسیون درآمد.

* اصفهان- فرمانده نیروی انتظامی گفت: هرجا امر به معروف و نهی از منکر انجام شود و یاد شهدا زنده بماند، آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش می‌یابد.

* نیویورک- نماینده ایران در کمیته سوم سازمان ملل متحد، گزارش ضد حقوق بشری علیه ایران را در راستای سیاست تروریسم اقتصادی آمریکا دانست و گفت دیکتاتورها نمی‌توانند درباره وضعیت حقوق بشر در ایران اظهار نظر کنند.

* تهران- معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو با بیان اینکه حجم زیادی از پساب‌های کارخانه‌های شیمیایی وارد رودخانه قره سو شده است به مردم توصیه کرد از مصرف ماهیان این رودخانه خودداری کنند.

* کرمان- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ۵۶ هزار تن مس در ۶ ماه نخست امسال از این کشور به کشورهای خارجی صادر شده است.

* مسکو-  خبرگزاری دولتی تاس روسیه به نقل از یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد: معاونان وزیر خارجه روسیه و ایران روز پنجشنبه در مسکو با محوریت برجام گفت‌وگو می‌کنند.

* تهران- رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: سربازانی که در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کنند، پس از قبولی در آزمون‌های مربوطه، گواهینامه‌ای از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای برای آنان صادر می‌شود که اعتبار بین المللی دارد، همچنین برای این افراد بعد از اتمام خدمت سربازی، تسهیلات بانکی نیز درنظر گرفته شده است.


اخبار خارجی
**********

* تهران- اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی مستقر در واشنگتن دی سی روز چهارشنبه با توجه به تصمیم دولت ترامپ برای خروج نیروهای نظامی از سوریه و افغانستان در مقاله‌ای تحلیلی نوشت: آمریکا دیگر نمی‌خواهد رهبریت جهان را برعهده بگیرد.

* تهران- برخلاف مواضع دولت ترامپ، بسیاری از رسانه‌های آمریکایی پوشش اخبار کنفرانس سرمایه گذاری داووس صحرا در ریاض را تحریم کردند.

* تهران- صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز پنجشنبه در بیانیه‌ای نسبت به وضعیت کودکان در جنگ یمن هشدار داد و از همه طرف‌های درگیر خواستار پایان این جنگ شد.

* تهران- "مایکل لینک" گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه خواستار تحرک جوامع جهانی برای پایان‌دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی شد.

* پکن- سخنگوی وزارت صنعت و فناوری اطلاع رسانی چین تایید کرد که آمریکا درصدد تحریم شرکت های بزرگ فنی این کشور است.

* تهران- نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) چهارشنبه شب در بیانیه‌ای از نقش روسیه در توقف درگیری‌های ترکیه در شمال شرق سوریه قدردانی کردند.

* نیویورک- بنیانگذار گروه صلح کد پینک با قطع سخنرانی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام)، اظهارات وی درباره ایران را شرم آور دانست و گفت عربستان سعودی بازیگر مخرب منطقه‌ای است.

* تهران- روزنامه نیویورک تایمز بامداد پنجشنبه نوشت: ترامپ در حالی هر روز مدعی خروج و بازگشت سربازان آمریکایی به میهن است که درحال حاضر به دستور وی ۲۰۰ هزار سرباز آمریکایی در کشورهای خارجی مستقر هستند.

* مسکو- نخستین روز اجلاس روسیه - آفریقا در حالی به پایان رسید که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز پرکاری را پشت سرگذاشت و پس از دیدار با رهبران کشورهای مختلف، خبر از توافقاتی بعضا دفاعی، نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک میان طرفین مطرح شد تا مسکو نشان داده باشد که بازگشت خود به قاره سیاه را به شکلی جدی و همه جانبه دنبال می‌کند.

* تهران- یک تاجر آمریکایی به گفته دادستان فدرال،  ۹۰۰ هزار دلار به کمپین انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ کمک مالی کرده است و در حقیقت این پول از کشورهای خارجی برای اعمال نفوذ بر دولت ترامپ فراهم شده بود.

* تهران- نشریه نشنال اینترست روز چهارشنبه نوشت: وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با روسیه و کمک به ناتو در سال‌های آتی ۵۰ فروند جنگنده پیشرفته اف ۳۵ به اروپا اعزام خواهد کرد.

* تهران- "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه سعودی چهارشنبه شب در احکام جداگانه ای علاوه بر وزیر خارجه، وزیر حمل و نقل این کشور را برکنار کرد.

* تهران- "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان چهارشنبه شب، فیصل بن فرحان آل سعود را به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور منصوب کرد.

* تهران- دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه از طرح آلمان در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه استقبال و اعلام کرد که طرح آلمان در نشست وزرای دفاع ناتو مطرح خواهد شد.

* مسکو- روسیه دو بمب افکن راهبردی دور پرواز از نوع توپولف ۱۶۰ قادر به حمل سلاح هسته‌ای به آفریقای جنوبی اعزام کرده است که ساعاتی پیش همزمان با برگزاری نشست مسکو با رهبران قاره سیاه در سوچی، در پایگاه هوایی واترکلوف آفریقای جنوبی بر زمین نشستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام سازمان تامین اجتماعی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معادلات جالب برای سردار آزمون در ایتالیا

تیم‌های فوتبال رم و اودینیزه در هفته سی و دوم رقابت‌های سری آ شامگاه یکشنبه ۲۶ فروردین به مصاف هم رفتند که این بازی به دلیل حمله قلبی «ایوان اندیکا» بازیکن رم در دقیقه ۷۰ به پایان رسید و نیمه تمام ماند.

قرار است این دیدار فردا پنج‌شنبه و از ساعت ۲۱:۳۰ برگزار شود. در همین رابطه رسانه «کوریره دلو اسپورت» ایتالیا نوشت: «دین هویسن» و «حسام عوار» به دلیل اینکه در جریان بازی شامگاه یکشنبه ۲۶ فروردین تعویض شده بودند، نمی‌توانند در این بازی به میدان بروند. «لوکاکو» که در دقیقه ۶۴ توانسته بود تنها گل رم را به ثمر برساند در این بازی غایب است و با توجه به اینکه سردار آزمون مهاجم ایرانی رم در بازی با بولونیا درخشش داشت و توانست گلزنی کند، «دروسی» از این بازیکن به جای «تامی آبراهام» استفاده خواهد کرد. اگر بازی در ۲۰ دقیقه پایانی همچنان با نتیجه تساوی دنبال شود این احتمال وجود دارد که آبراهام برای فشار بیشتر به خط دفاع اودینیزه وارد زمین شود.

این رسانه در ادامه مطلب خود آورده است: دروسی برای شانس ایجاد موقعیت‌های بیشتر برای آزمون در این بازی، از «استفان الشعراوی» در سمت چپ خط هافبک استفاده خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • معادلات جالب برای سردار آزمون در ایتالیا
  • «پائز» بامداد چهارشنبه در تهران/حضور موسوی و غفور در ابهام
  • «نفرین شاه باستانی ایران»؛ مهمترین یادگار تاریخ
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • پادکست | ترافیک سنگین در محورهای چالوس و تهران پردیس
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • ترافیک سنگین در محور هراز و آزادراه قزوین کرج تهران