Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-16@11:53:54 GMT

بازخوانی نقش ائمه جمعه در گام دوم انقلاب

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۲۶۶۱

بازخوانی نقش ائمه جمعه در گام دوم انقلاب

فارس نوشت:امام‌جمعه شیراز با تقدیر از حرکت ولایت مدارانه فوتبالیست پرسپولیس گفت: مهدی ترابی انصافاً با حرکتی که انجام داد نشان داد که مرد است و درجایی که دید قشنگ درمی‌آید، خود را خرج ولایت‌فقیه کرد.

به گزارش شریان نیوز،آیت‌الله لطف‌الله دژکام عصر امروز در همایش ائمه جمعه استان فارس در سخنانی تحت عنوان بازخوانی نقش ائمه جمعه در گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: هر مرحله‌ای که انقلاب پیش می‌رود، باید دوباره یک سازمان‌دهی نسبت به نیروهای خود انجام دهیم، جایگاهمان را تعیین و وظایف خود را بازخوانی کنیم تا مرحله بعدی را با آمادگی مناسب و آرایش نیرویی جدید جلو برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

وی افزود: امروز نیز رهبر معظم انقلاب در پایان 40 سالگی انقلاب می‌خواهد یک دوره بازسازی نسبت به نیروهای انقلابی انجام دهد و مرحله دوم را شروع کند و قاعدتاً در این مسیری که کار بسیار بزرگی است و بزرگ‌تر از این کار در زمان غیبت وجود ندارد، رهبری فرمودند این آماده‌سازی جهان است برای ظهور یعنی آخرین کاری است که در بین انسان‌ها می‌شود انجام داد و این کار بر عهده ما است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ادامه داد: در خصوص ائمه جمعه در جلسات قبلی نیز گفتم که امامت ائمه جمعه با علم وی مرتبط است یعنی حیثیت عالم دینی بودن برای امام‌جمعه بودن جزو ارکانی است که اگر نباشد امام‌جمعه نخواهد بود. نمی‌شود این را از امامت جمعه جدا کرد لذا جایگاه امامت جمعه جایگاه عالم دینی است.

این استاد دانشگاه با طرح این پرسش که «حال بر اساس جایگاه علمی امامت جمعه نقش، کارکرد و وظایف علما در جامعه اسلامی چیست؟» خاطرنشان کرد: واقعیت این است که گاهی اوقات غفلتی از وظایف و نقش خودداریم گرچه وظایف ائمه جمعه متعدد است و اینکه یک انسان همه را بخواهد انجام دهد، ممکن است از یکی از وظایف خود غافل شده و باید به آن توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: حضرت آقا در سخنرانی اخیر خود فرمودند 50 سال آینده باید شرایط به‌گونه‌ای باشد که هرکسی بخواهد در دنیا عالم شود، باید زبان فارسی یاد بگیرد. لذا شما علمای فارسی‌زبان هستید. آن‌ها فیزیک یا شیمی می‌خواهند یاد بگیرند یا فقه آل محمد را؟ اگر به دنبال فقه باشند، این کار ما هست.

این استاد دانشگاه افزود: در قدیم از دمشق تا مغولستان به فارسی تدریس می‌شده و کتاب نوشته می‌شده است. این حالت را مقام معظم رهبری فرمودند باید ایجاد کنید و امروز که گام دوم شروع‌شده است، ما باید دنبال کنیم.

امام‌جمعه شیراز خاطرنشان کرد: احساس اینکه ائمه جمعه اهل علم، علاقه‌مند به علم، مروج علم و دنبال ازدیاد علم هستند، باید در جامعه ایجاد شود تا جامعه را حرکت می‌دهد. در ادامه حدیث حضرت علی (ع) می‌فرماید حال که این‌گونه شد عالم برای علمای دیگر خشوع می‌کند و گاهی انسان رأیی دارد و رای علمی احترام علمی دارد اما باید همیشه انسان احتمال دهد شاید یکی بیشتر از من می‌فهمد. این نتیجه عالم بودن و روحیه علمی داشتن است.

دژکام افزود: اگر می‌خواهیم واقعاً جامعه ما رشد کند باید این روحیه علمی را داشته باشیم و ائمه جمعه در بین علمای دینی در چشم مردم از همه بیشتر دیده می‌شوند.

وی خطاب به ائمه جمعه اظهار داشت: سعی کنید این روحیه علمی را خصوصاً بزرگوارانی که در دانشگاه تدریس می‌کنند، حفظ کنید و اگر مردم ببینند شما دقت می‌کنید و بررسی می‌کنید و جواب دقیق می‌دهید یاد می‌گیرند و دنباله‌رو شما خواهند بود اما اگر سرسری برخورد کنیم، در نظر مردم علم چیز بی‌ارزشی می‌شود. این نکات ابتدایی قضیه است و حال اگر این جهت نفسانی ما در رابطه با طلبگی ما تأمین شد این قدم دوم هست که ما باید به ایفای نقش اجتماعی بپردازیم.

*ترابی نشان داد مرد است

امام‌جمعه شیراز در ادامه سخنان خود به حرکت جالب مهدی ترابی فوتبالیست تیم پرسپولیس اشاره کرد و افزود: همین‌جا یک تقدیر از جوان فوتبالیست آقای مهدی ترابی انجام دهیم. انصافاً با حرکتی که انجام داد نشان داد که مرد است. درجایی که دید قشنگ درمی‌آید خود را خرج ولایت‌فقیه کرد. این یعنی مردی و مردانگی و انسان از هرکسی مردانگی دید، باید در مقابلش تواضع داشت.

دژکام ادامه داد: حال ما از خودمان بپرسیم آیا ما هم‌جایی کار قشنگ می‌کنیم و بعد خود را خرج ولایت‌فقیه کنیم؟ یا اینکه خیر؛ خدای‌نکرده به حیثیت نورانی ولایت آویزان هستیم تا بهره‌مند شویم؟ این 2 مدل کار است. مسلماً فیض ولایت به همه ازجمله ما می‌رسد ولی حرف سر این است که ما برای این هستیم که فدای ولایت شویم یا او را خرج خود کنیم؟

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این جوان را امروز جوری زیر سؤال بردن که تو چرا این کار را انجام داده‌ای؟ در جواب گفته است از کودکی همین‌گونه بوده‌ام و این نشان مردانگی اوست و باید به‌گونه‌ای از او تقدیر کرد.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی ضمن تبریک پیروزی دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی به ملت شریف ایران و سایر کشورهای منطقه، اظهار داشت: در ادامه حمایت‌های مردم ایران اسلامی از مردم مظلوم و مقتدر غزه و همچنین به شکرانه عملیات غرور آفرین وعده صادق، جمعه این هفته ۳۱ فروردین ماه بعد از اقامه نماز جمعه در سراسر استان راهپیمایی حمایتی از اقتدار نیروهای مسلح و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: این مراسم پس از اقامه نماز جمعه در تمام شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود و مسیر راهپیمایی در شهرستان خرم‌آباد از مصلی الغدیر، خیابان انقلاب اسلامی تا مقابل بیمارستان شهدای عشایر خواهد بود.

کد خبر 6079087

دیگر خبرها

  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه ۲ عضو جامعه روحانیت مبارز
  • نماز جمعه یکی از دست آورد‌های مهم انقلاب اسلامی است
  • طرح نور در گلستان حمایت می شود/ تمام قد در کنار پلیس هستیم
  • راهپیمایی جمعه خشم در لرستان
  • راهپیمایی جمعه خشم در سراسر لرستان برگزار می‌شود
  • کاظم صدیقی محاکمه نشد، شفاف سازی هم نکرد، اما حالا طلبکار شده است /خلوت‌ترین نمازجمعه بعد از انقلاب انجام شد و برخی فرادا نماز خواندند
  • سیلی ایران به صهیونیست‌ها از ضرورت‌ها بود
  • بازخوانی رشادت‌های ۲ تن از امیران سرافراز ارتش در بندرانزلی