Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@07:10:54 GMT

دیدار شینزوآبه با نخست وزیر کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۳۲۰۲

دیدار شینزوآبه با نخست وزیر کره جنوبی

نخست‌وزیر ژاپن و نخست‌وزیر کره‌جنوبی امروز (پنج‌شنبه) در بحبوحه مناقشه جنجالی بر سر مسائل تاریخی و مناسبات تجاری که روابط دوجانبه را به پایین‌ترین سطح رسانده است، دیدار کردند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، روابط میان توکیو و سئول –دومتحد آسیایی واشنگتن- از اکتبر سال گذشته با صدور حکم دادگاهی در کره‌جنوبی و درخواست از شرکت‌های ژاپنی برای پرداخت غرامت به نیروهای کار اجباری در دوره جنگ در معادن و کارخانه‌ها تیره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن اما تاکید دارد این مسائل با پیمان ۱۹۶۵ حل و فصل شده است و حکم این دادگاه را نقض قوانین بین‌المللی دانست و همین مناقشه به مسائل تجاری و امنیتی هم کشیده شد.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و کی ناک-یون، نخست‌وزیر کره‌جنوبی مذاکراتشان را با دست دادن آغاز کردند اما لبخندی نداشتند. حدود ۱۰۰ روزنامه‌نگار در آغاز این مذاکرات که نشستی عالی‌رتبه میان دو طرف از زمان بروز این اختلافات است، حضور داشتند.

براساس گزارش‌ها، نخست‌وزیر کره‌جنوبی که برای شرکت در مراسم امپراتوری ناروهیتو به توکیو رفته است، حامل نامه‌ای خصوصی از مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی است. مون و آبه بیش از یک سال است که دیداری نداشته‌اند. براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، نخست‌وزیر کره‌جنوبی نامه‌ای را از جانب مون جائه-این تحویل شینزو آبه داد.   

در جریان نشست امروز، طرفین بر لزوم همکاری در خصوص کره‌شمالی با وجود اختلافات کنونی تاکید کردند و شینزو آبه گفت سئول باید به وعده‌هایش برای ارتقای روابط عمل کند.

نخست‌وزیر ژاپن به لی ناک‌-یون گفت: "دو کشور ما برای یکدیگر همسایگان مهمی هستند و حفظ ارتباط بر سر کره‌شمالی، روابط دوجانبه و روابط ما با ایالات متحده بسیار مهم است. روابط در حال حاضر کاملاً خشک است اما نباید به این صورت باقی بماند. اگر کره‌جنوبی بتواند وعده‌هایش درباره روابط دوجانبه را عملی کند، این می‌تواند فرصتی برای بازگشت به یک رابطه سالم باشد."

در بیانیه دولت ژاپن آمده است که نخست‌وزیر کره‌جنوبی هم بر اهمیت گفت‌وگو تاکید کرده است، اما در بیانیه‌ای مشابه که وزارت خارجه کره‌جنوبی منتشر کرد، گفته شد لی موافق است که روابط نباید در شرایط دشوار کنونی باقی بماند. نخست‌وزیر کره‌جنوبی همچنین به آبه گفته است، سئول هم به "پیمان ۱۹۶۵ احترام گذاشته و از آن تبعیت می‌کند و به همین کار ادامه خواهد داد."/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ نشان رنگارنگ سهم فرنگی کاران ایرانی از مسابقات آسیایی

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در پایان مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با کسب ۹ نشان رنگارنگ و کسب ۲۰۰ امتیاز بالاتر از قرقیزستان میزبان و ژاپن بر بام آسیا ایستاد.
رده بندی نفرات برتر به شرح زیر است:
 
۵۵ کیلوگرم: ۱- یو چول رو (کره شمالی) ۲- پویا دادمرز (ایران) ۳- یولان موراتبک اولو (قرقیزستان) و سجاد علی البیدهان (عراق)
۶۰ کیلوگرم: ۱- ژولامان شارشنبیکوف (قرقیزسستان) ۲- کایتو اینابا (ژاپن) ۳- لیگیو کائو (چین) و امیررضا ده بزرگی (ایران)
۶۳ کیلوگرم: ۱- یرژت ژارلیکاسین (قزاقستان) ۲- آیاتا سوزوکی (ژاپن) ۳- ایمان محمدی (ایران) و چان کیم (کره شمالی)
۶۷ کیلوگرم: ۱- سعید اسماعیلی (ایران) ۲- رازاک بیشیکیف (قرقیزستان) ۳- لی لی (چین) و هانجائه چونگ (کره جنوبی)
۷۲ کیلوگرم: ۱- شینگو هارادا (ژاپن) ۲- محمدرضا رستمی (ایران) ۳- عبداله علی اف (ازبکستان) و جی لنگ (چین)
۷۷ کیلوگرم: ۱- نائو کوساکا (ژاپن) ۲- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۳- ابراگیم ماگومادوف (قزاقستان) و دونیورخان ناکیبوف (ازبکستان) ۵- امیر عبدی (ایران)
۸۲ کیلوگرم: ۱- تایزو یوشیدا (ژاپن) ۲- رسول گرمسیری (ایران) ۳- موخامدکودیر رسول اف (ازبکستان) و بکزات اورانکول اولو (قرقیزستان)
۸۷ کیلوگرم: ۱- ناصر علیزاده (ایران) ۲- نورسلطان تورسینوف (قزاقستان) ۳- رحیم جان اوزوکوف (ازبکستان) و ماساتو سومی (ژاپن)
۹۷ کیلوگرم: ۱- محمدهادی ساروی (ایران) ۲- یوسوف ماتسی اف (قزاقستان) ۳- جئونگ یئول وونگ (کره جنوبی) و هوژی هائو (چین)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- امین میرزازاده (ایران) ۲- مین سئوک کیم (کره جنوبی) ۳- لینگژی منگ (چین) و ارلان مناتبیکوف (قرقیزستان)
 
رده بندی تیمی: ۱- ایران ۲۰۰ امتیاز
 ۲- قرقیزستان ۱۴۴ امتیاز
۳- ژاپن ۱۴۲ امتیاز

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات 
  • ۹ نشان رنگارنگ سهم فرنگی کاران ایرانی از مسابقات آسیایی
  • مدال‌آوران ۱۰وزن کشتی فرنگی آسیا ۲۰۲۴
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • اقدام جالب محافظان نخست وزیر ژاپن در خیابان