Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@23:56:33 GMT

کاهش ذخایر نفت خام آمریکا / قیمت نفت افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۳۲۶۴

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، قیمت نفت "وست تگزاس اینترمدیت" آمریکا نیز با یک دلار و ۴۹ سنت، به ۵۵ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید.

این خبرگزاری کاهش ناگهانی ذخایر نفتی آمریکا را دلیل اصلی افزایش قیمت نفت اعلام کرد و افزود که با شدت گرفتن کاهش تولید نفت اوپک و دیگر تولیدکنندگان مستقل، احتمال افزایش قیمت نفت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز اعلام کرد، با افزایش مصرف ۴۲۹ هزار بشکه ای روزانه پالایشگاه‌های نفت، ذخایر نفت خام این کشور هفته گذشته، یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرده است.

برخی تحلیلگران بازار نفت همچنین انتظار دارند، کمبود ذخایر نفت خام آمریکا از این میزان فراتر رود و به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه برسد.

"جین مک گلیان" معاون مؤسسه پژوهشی Tradition Energy در ایالت استمفورد، کنتیکت گفت: گزارش وزارت انرژی آمریکا برخی از مشتریان را به سوی بازار سوق داد، اما آنچه بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت، این است که آیا کاهش ذخایر نفت خام آمریکا ادامه خواهد داشت یا خیر؟

مک گلیان افزود: کاهش ذخایر نفت آمریکا به عوامل زودگذر در بازار مانند افزایش مصرف پالایشگاه‌ها بر می‌گردد و ناشی از تقاضای نفت نیست.

این کارشناس ارشد بازار نفت در پایان گفت: سرمایه‌گذاران حوزه نفت با توجه به انتشار گزارش‌ها مبنی بر کندی رشد اقتصادی چین و اروپا، همچنان نسبت به اقتصاد جهانی نگران هستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 سنت معادل 0.02 درصد کاهش به 88 دلار و 40 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 2 سنت معادل 0.02 درصد کاهش 83 دلار و 34 سنت معامله می‌شود.

مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمالاوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 3.237 میلیون بشکه در هفته منتهی به 19 آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش 800 هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.
انتهای پیام/44

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد