Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@14:12:33 GMT

ارزش لیر ترکیه افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۴۳۳۹

ارزش لیر ترکیه چهارشنبه شب به دنبال اظهارات دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه آنکارا، افزایش یافت.

به گزارش ایبِنا به نقل از خبرگزاری آناتولی (ترکیه)، نرخ لیر دربرابر دلار آمریکا ۱.۳ درصد نسبت به روز سه‌شنبه کاهش یافت و از ۵.۸۱۰ لیر به ۵.۷۳۲ رسیده است. شاخص سهام های اصلی بازار بورس ترکیه نیز ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۴ درصد نسبت به روز سه‌شنبه افزایش یافت، همچنان که شاخص بخش بانکداری این کشور نیز ۲.۲۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد به وزارت خزانه‌داری این کشور دستور داده است، تمامی تحریم‌های وضع شده علیه ترکیه را که ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) به دلیل حمله این کشور به کردها در شمال شرقی سوریه صورت گرفت، لغو کند.

ترامپ همچنین اعلام کرده بود، تعرفه‌های واردات فولاد ترکیه را از ۲۵ به ۵۰ درصد خواهد رساند، علاوه بر آن، وزارت بازرگانی نیز مذاکرات تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری با آنکارا را متوقف خواهد کرد.

رییس جمهوری آمریکا ۱۵ مهرماه نیز دولت ترکیه را تهدید کرد، در صورتی که این کشور اقدامی در سوریه انجام دهد و از خطوط قرمز مد نظر وی فراتر رود، اقتصاد آنکارا را به طور کامل نابود خواهد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کردستان سوریه اعتراضات لبنان آمدنیوز طرح انتقال آب خزر جنبش عدم تعهد طرح ملی مسکن جاستین ترودو شبنم نعمت زاده ارزش لیر لیر ترکیه دونالد ترامپ کردستان سوریه اعتراضات لبنان آمدنیوز طرح انتقال آب خزر جنبش عدم تعهد طرح ملی مسکن جاستین ترودو شبنم نعمت زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات

به گزارش خبرگزاری مهر، سعیدرضا شاهمرادی افزود: با توجه به گستردگی حوزه تجهیزات پزشکی در کشور، این حوزه دارای ارزش ۲.۵ میلیارد دلاری بوده که حدود ۶۰ درصد این ارزش، از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تأمین می‌شود

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با اعمال سیاست‌های حمایت از تولید این نسبت تقریباً به هم نزدیک شده و به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

شاهمرادی تصریح کرد: تکیه اصلی ما بر توانمندی‌های داخلی است زیرا می‌توان به عنوان منبعی که تداوم بیشتری دارد روی آن حساب کرد. به همین خاطر رونق اقتصادی در بخش تولید بیشتر از سال‌های گذشته است.

کد خبر 6064225 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • محاسبه مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۱۰ درصد
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت
  • افزایش ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده
  • ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی وارد کشور شد
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد در مرز باشماق مریوان