Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@07:29:31 GMT

آرش؛ نابغه‌ای فراتر از سن خود

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۴۵۴۷

آرش؛ نابغه‌ای فراتر از سن خود

آرش آمرزش، کودک هفت ساله نابغه کاشانی با ضریب هوشی ۱۵۷، همزمان در حال یادگیری ۱۸ زبان است و قابلیت‌های هوشی فراتر از سن خود را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دنیای مدرن امروز بسیاری از افراد برای نشان‌دادن استعدادهای خود راهی بهتر از فضای مجازی پیدا نمی‌کنند. نمونه‌های فراوانی از چنین افرادی که رسانه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و نرم‌افزارهای شبیه به آن را تبدیل به صحنه جدال توانمندی شخصی خود کرده‌اند، می‌توان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع تا حدی جدی است که کودکان و نوجوانان با سنین کم نیز از این فرصت بهره کافی را برده‌اند؛ آرات حسینی و آرش آمرزش دو کودک نابغه‌ای هستند که جهانی‌شدن استعداد خود را به اینستاگرام سپردند. آرات حسینی ۶ ساله را به لطف اینستاگرام کمتر کسی است که نشناسد.

اما آرش آمرزش که شاید هنوز به محبوبیت جهانی آرات نرسیده، هفت ساله، اهل کاشان و متفادت از هم سن و سالانش نه عاشق اسباب بازی بلکه شیفته فیزیک، شیمی و پزشکی است. او با وجود سن کم، عناصر جدول تناوبی مندلیف و کاربردهای آن‌ها و فرمول‌های فیزیک را درک کرده و از حفظ است. فعالیت پژوهشی هم از دیگر جنبه‌های استعدادی آرش است.

داوود آمرزش، پدر آرش در گفتگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با استعداد فرزند خود، اظهار کرد: آرش از لحاظ تحصیلی در حال حاضر در کلاس اول ثبت نام شده، اما با موافقت آموزش پرورش کاشان قرار است به صورت غیر حضوری در خانه درس بخواند، سایر مقاطع را نیز تا جایی که توان دارد جهشی طی کند و به این صورت دوران ابتدایی را بگذراند.

پدر آرش آمرزش پیرامون پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان مبنی بر پذیرش پسرش به عنوان دانشجوی افتخاری در رشته پزشکی که با حواشی و جنجال‌های زیادی همراه بود، خاطر نشان کرد: این اتفاق فعلاً در حد حرف است و هم ما و هم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در حال بررسی آن هستیم؛ آن‌ها به ما گفتند که دانشجو شدن آرش به صورت افتخاری است و اگر به اجرا هم برسد، آرش تنها در تعدادی از کلاس‌ها حاضر می‌شود.

داوود آمرزش با اشاره به استقبال ریاست دانشگاه کاشان از پذیرش آرش در این دانشگاه اضافه‌کرد: دکتر حسن زاده، یکی از اعضای اساتید دانشگاه علوم پزشکی کاشان این موضوع را مطرح کرد و در آزمونی که چند وقت پیش توسط این دانشگاه از آرش به عمل آمد، ضریب هوشی او نیز ۱۵۷ تعیین شد که از این نظر در دسته بالای ۱۴۵ قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به علاقه شدید آرش آمرزش به یادگیری زبان‌های خارجی، تصریح کرد: آرش همزمان در حال یادگیری ۱۸ زبان است که این کار را با استفاده از  اینترنت و کتاب‌هایی که برایش تهیه می‌کنیم، انجام می‌دهد و هم اکنون نیز آرش زبان‌های هندی، چینی، ژاپنی و انگلیسی را تا حدود خوبی صحبت می‌کند.

پدر آرش آمرزش در رابطه با زمان کشف استعداد فرزندش گفت: آرش هفت ماهه بود که مادرش از بازی‌های او متوجه تفاوت رفتار و توانمندی‌های او با سایر هم‌سن‌هایش شد؛ این تمایز استعداد تا جایی پیش رفت که آرش در سن دو و نیم سالگی موفق شد به طور کامل و در حد یک دانش‌آموز دبیرستانی زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی را بخواند.

داوود آمرزش با رد ادعای برخی افراد مبنی بر فشار او و مادر بر آرش برای یادگیری علوم مختلف، اظهار کرد: واقعیت این است که تحصیلات من در رشته هتل‌داری و تحصیلات مادر آرش نیز زبان انگلیسی است، حوزه‌های علمی‌ که آرش به آن‌ها می‌پردازد با تحصیلات ما فاصله دارد و به این ترتیب در  بسیاری از موارد قادر به کمک‌کردن او نیستیم.

وی اضافه کرد: برای مثال آرش در سن چهارسالگی و با وجود این که تنها یک نام از جدول مندلیف شنیده‌بود، شروع به جست‌وجو در اینترنت و یادگیری آن کرد و این در حالی است که خود من از جدول تناوبی فراری‌ هستم. 

پدر آرش آمرزش در خصوص پیشنهادهای خارجی به فرزندش، اظهار کرد: زمانی که آرش پنج ساله بود، مصاحبه ای با یک خبرگزاری روسی داشتیم که باعث شهرت جهانی آرش شد و اینجا بود که ایمیل‌هایی را از هلند، ژاپن و فنلاند برای پذیرش و آموزش آرش دریافت کردیم.

وی ادامه داد: با توجه با این که آرش در آن زمان تنها پنج سال داشت، مهاجرت برای او سخت بود و به همین خاطر  تصمیم گرفتیم تا او در کشور خودمان بماند؛ البته این طور نیست که تصمیمی برای مهاجرت نداشته باشیم چراکه فکر می‌کنیم مهاجرت چه حال و چه 10 سال آینده، تفاوتی را برای آرش رقم نمی‌زند.

داوود آمرزش با اشاره به مقایسه‌هایی که بین آرش آمرزش با آرات حسینی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: شخصاً برای آرات خوشحال هستم چون در کشور امکانات ورزشی کافی برای پیشرفت او وجود نداشت، اما در هر صورت من معتقد هستم که مقایسه دو شخص با استعداد گوناگون صحیح نیست.

پدر این کودک نابغه در پایان خاطر نشان کرد: برای آموزش آرش در زمینه علمی، اساتیدی با سطح بسیار بالایی در کشور وجود دارند که او می‌تواند از آن‌ها بهره‎‌گیرد؛ همچنین وعده‌‎های همکاری‌ نیز توسط آموزش و پرورش به ماداده شده است.

کد خبر 393782

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کاشان دانشگاه علوم پزشکی کاشان استعدادهای درخشان کودک نابغه فیزیک آموزش زبان هاي خارجي زبان انگلیسی دانشجو ایران زبان های خارجی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط ایران و پاکستان فراتر از همسایگی و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است

رئیس جمهور روابط ایران و پاکستان را فراتر از همسایگی صرف و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی توصیف کرد که دل‌ها و اعتقادات دو ملت را به یکدیگر پیوند داده و گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در بدو ورود به پاکستان با «محمد اسحاق‌دار» وزیر امور خارجه این کشور که برای خوش‌آمدگویی در هتل محل اقامت رئیس جمهور حضور یافته بود، دیدار کرد.

رئیس جمهور در این دیدار روابط دو کشور را فراتر از همسایگی صرف و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی توصیف کرد که دل‌ها و اعتقادات دو ملت را به یکدیگر پیوند داده و گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

دکتر رئیسی با بیان اینکه اگر همه کشورها و ملل اسلامی با یکدیگر وحدت داشتند، رژیم صهیونیستی نمی‌توانست تا این حد به فلسطینیان مظلوم، بی‌گناه و بی‌دفاع غزه ظلم کند، اظهار داشت: صهیونیست‌ها از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند، لذا در برابر راهبرد دشمن برای تداوم اختلاف میان امت اسلامی، راهبرد ما وحدت است.

«محمد اسحاق‌دار» نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس جمهور، رهبری جمهوری اسلامی ایران برای امت اسلامی به خصوص در مسئله فلسطین را حائز اهمیت ویژه دانست و تصریح کرد: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد.

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری‌های گسترده و سازنده با ایران خاطرنشان کرد: امت اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و تقویت همبستگی دارد.

کد خبر 746917

دیگر خبرها

  • وحید شمسایی: بازی با ازبکستان جذاب می‌شود؛ رویای آنها فراتر از آسیاست
  • در استان های واحد های سیار با کیفیت مطلوب مستقر می کنیم
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست
  • برنامه «مهمانی» از شبکه پیشران فراتر
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • سرمربی قرقیزستان: قبل از بازی با ایران هم فراتر از انتظار بودیم
  • رونالدو نابغه نیست، فقط مسی، پله، مارادونا
  • روابط ایران و پاکستان فراتر از همسایگی و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است