Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایون حائری روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات تامین برق شهرک ها و واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی افزود: در برخی مواقع در کشور حبس تولید نیز داریم و نمی توانیم آن را به صنعتگر برسانیم.

وی با بیان اینکه مشکل برق شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی سابقه طولانی مدت دارد، اظهار داشت: با وجود برگزاری جلسات متعدد برای رفع این مشکلات تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است در حالی که وظیفه ما تامین برق واحدهای صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر نیرو گفت: در این خصوص یک طرف موضوع مصرف کننده های صنعتی قرار دارند و در سوی دیگر تامین برق از سوی نیروگاه ها و در طرف دیگر نیز تجهیزات، خط، شبکه و شرکت های توزیع وجود دارد که باید با هم هماهنگ شوند.

حائری، با اشاره به کلنگ زنی نیروگاه بناب در ۲ ماه گذشته در این منطقه، ادامه داد: نیروگاه هریس جزو نیروگاهی های جدید کلاس بالایی است که بهره وری آن در مرحله سیکل ترکیبی به حدود ۵۹ درصد می رسد.

وی با تاکید بر اتخاذ راهکارهای مختلف و داشتن تعصب کاری برای رفع مشکل مربوط به تامین برق مصرفی واحدهای صنعتی منطقه، یادآوری کرد: در این زمینه باید راهکارهای اجرایی ارایه شود و جذب مشارکت بخش خصوصی در اجرای خط و نصب ترانس برق مانند رویه احداث پست های برق به صورت B.O.T ( بخش خصوصی) از جمله راهکارهاست.

حائری، با اشاره به اینکه برای رفع این مشکل در کوتاه مدت باید برنامه و راهکار کوتاه مدت ارایه شود، گفت: در کنار این برنامه تدوین برنامه های میان مدت و بلند مدت نیز ضروری است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در کشوری که همه به دنبال احیا و راه اندازی مجدد کارخانه ها و واحدهای صنعتی و توسعه آن ها هستند اینکه سرمایه گذاران و واحدهای صنعتی به علت وجود مشکل در زیرساخت ها به ویژه برق اقدام به تعطیلی واحدهای خود می کنند فاجعه است.

مسعود پزشکیان، افزود: تلاش می شود با کمک دستگاه های متولی و سایر نهادهای دولتی مشکل زیرساخت و برق واحدهای صنعتی استان حل می شود و پیگیری این موضوع تا حل آن را ادامه خواهیم داد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز شهرک های صنعتی برق رسانی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید

به گزارش قدس آنلاین،  ایوب رحیمی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: با احیای این تعداد واحد صنعتی، ۸۷۸ نفر در هرمزگان مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مشترک برای فعال‌ سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: باتوجه به برگزاری مستمر نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مدیران و رفع مسائل و مشکلات واحدها این امر مهم انجام گرفت.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، نبود سرمایه در تامین نقدیندگی را مهم‌ترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان و اظهار کرد: سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

رحیمی یادآور شد: واحدهایی که به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند، بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای ۱۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

وی تاثیر واحدهای احیا شده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان
  • مشکل تامین لاستیک حل می‌شود؟!
  • وزیر صمت: حل مشکل تامین لاستیک به زودی
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • اعتبارات کافی برای تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی تخصیص یابد
  • بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید
  • پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود